אהוד ברק התפוצץ מזעם – וזה מה שיצא מהפה שלו על מבקר המדינה

מקום 10 במחנה הדמוקרטי השתלח במבקר המדינה: "המשרת העלוב של נתניהו, סמרטוט רצפה הזה" • הליכוד: "עכשיו ברור שבעיני הצבועים בשמאל, 'שומר סף' הוא רק מי שמשרת את השמאל" • איילת שקד: "אם בצלאל סמוטריץ' היה מתבטא כך זעקות השבר היו נשמעות מכל עבר"
אריה ריבקינד
י"ב אב התשע"ט / 13.08.2019 15:54

אהוד ברק, מועמד ‘המחנה הדמוקרטי’, תקף היום (שלישי) בחריפות את מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, על רקע השינויים שאנגלמן מוביל בהרכב ועדת ההיתרים.

בראיון לגלי צה”ל כינה ברק את נתניהו “המשרת העלוב של נתניהו” ו”סמרטוט רצפה”.

“אני מצר מאוד שלא עמד הכוח של כחול לבן להיאבק על פרופ’ יפעת ביטון או על אלוף במילואים גיורא רום, שאחד מהם יהיה מבקר המדינה ולא הסמרטוט הזה שמשרת את נתניהו כמו סמרטוט רצפה”, אמר ברק, כשנשאל על התנהלותו של המבקר החדש.

הוא הוסיף: “המינויים לוועדת ההיתרים נגועים בניגוד עניינים. זה ביזיון למשרד מבקר המדינה שאיש כזה מונה. הדמוקרטיה נהרסת לנגד עינינו ולכן צריך לשלוח את נתניהו הביתה”.

על כחול לבן אמר: “במקום אומץ יש שם הססנות, במקום אמת יש עמימות וערפול, ובמקום שינוי יש שיתוק ויראת כבוד לנתניהו שאין לה שום הצדקה”.

ברק הוסיף וטען:  “לבני גנץ לא הייתה את החדות כדי לנצח בבחירות, במיוחד מול חיה נואשת שעושה מאמצים נואשים כדי להימלט מאימת הדין, שהיא ראש הממשלה”.

מבקר המדינה החדש. צילום: באדיבות המצלם

בליכוד קוראים לפתוח בחקירה נגד ברק, בעקבות השתלחותו במבקר המדינה מתניהו אנגלמן.

“אהוד ברק השתלח היום בצורה פרועה במבקר המדינה, אחד משומרי הסף. להיכן נעלמו כל אלה שמזדעקים על העלבת עובדי ציבור?”, תהו בליכוד.

“עכשיו ברור שבעיני הצבועים בשמאל, ‘שומר סף’ הוא רק מי שמשרת את השמאל. מי שמעז להביע דעה עצמאית – דמו מותר”, הוסיפו בליכוד וקראו, “צריך לחקור את אהוד ברק מיד”.

יו”ר ‘ימינה’, איילת שקד, הגיבה על המתקפה האלימה, בציוץ בטוויטר: “ברק ממשיך בתקיפה אלימה של משרתי ציבור. זה התחיל עם מנדלבליט והיום הוא הצליח להגיע לשיאים חדשים של אלימות מילולית כלפי המבקר אנגלמן.

”מעניין אם נשמע קריאות על מות הדמוקרטיה. אם בצלאל סמוטריץ’ היה מתבטא כך זעקות השבר היו נשמעות מכל עבר”.

בעקבות הסערה שעוררו דבריו, מיהר ברק לפרסם “הבהרה”:‏

“‘מפרגן המדינה’ מתניהו ממנה לוועדת ההיתרים, שתפקידה מניעת ניגוד ענינים, אנשים שנמצאים בעצמם בניגוד ענינים חמור בגלל זיקה פוליטית. ‏המטרה- להעניק לנתניהו תזרים מושחת, כדי שיטפל בתיקי השחיתות של עצמו.

“‏קרי: מתניהו נוהג כסמרטוט.‏ מי שלא רואה – פחדן, עיוור או מתקרנף”.

גם ח”כ מיקי זוהר מהליכוד יצא נגד הביקורת כלפי החלטת מבקר המדינה לשנות את ועדת ההיתרים.

זוהר האשים בראיון לרשת ב’: “כל הטענות שיש על המבקר לא מופנות אליו באופן אישי, הן מופנות אל הכיפה שהוא חובש על ראשו. זו הסיבה שהחליטו לתייג אותו כימני תומך נתניהו”. לדבריו, “זה המשך של הרדיפה נגד הימין. השמאל רודף גם אחרי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ורדף אחריו עוד מתחילת כהונתו, רק בגלל הכיפה על ראשו”.

הזעם של השמאל על  מבקר המדינה  החל לאחר שאנגלמן מינה אתמול ועדת היתרים חדשה, ובהרכב מורחב של שמונה חברים. הוועדה החדשה, שלפי הטענות לפחות ארבעה מחבריה מזוהים כתומכי הימין, תוכל לדון בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל הלוואות ממקורביו לצורך מימון הגנתו המשפטית – ולאשרה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חמוד הברק הזה!
    14/08/2019 21:31
    אני
  1. עושה את העבודה השחורה לכל היתר… כל מילה – פצצה!

  2. ברק
    16/08/2019 00:05
    אודי
  3. מה אהוד ברק בגיל 77 מחפש בפוליטיקה ממקום 10 ברשימה לכנסת?
    למה הוא צריך להשתלח בעובדי מדינה בצורה מבישה?
    ראש ממשלה ושר הבטחון ורמטכ”ל לשעבר קורא למבקר המדינה “סמרטוט ריצפה”?. ולמה חברי מפלגתו אפילו לא הביעו הסתייגות?