תנו ניחוש: מדוע הוסתר מכם סקר שביעות רצון על משרד הבריאות?

משרד הבריאות מסתיר ממצאי סקר שהוא ערך • הסיבה? מהסקר עולה תמונה לא מחמיאה של חוסר שביעות רצון משירותיו • המשרד: "הסקר הוא כלי פנימי בלבד"
חרדים 10
י"ב אב התשע"ט / 13.08.2019 10:36

אין שקיפות במידע: בעידן בו הטיפול והשירות בבתי החולים ובקופות החולים נמדדים, והתוצאות מתפרסמות – משרד הבריאות מסתיר ממצאים של סקר שהוא עצמו ערך, המעלים תמונה לא מחמיאה של חוסר שביעות רצון של הציבור משירותי המשרד.

לפי דיווח של מיטל יסעור בית-אור, כתבת הבריאות של ‘ישראל היום’, הסקר מראה שביעות רצון בינונית עד נמוכה, והוא נערך בקרב כ־1,100 פונים ליחידות השונות של המשרד (רוקחות, פניות הציבור, פסיכולוגים ועוד).

מטרידה במיוחד העובדה שהציון הנמוך ביותר ניתן על ידי מי שפנו למחלקה לתלונות הציבור במשרד.

העובדים במקצועות הבריאות (רופאים, רוקחים, פסיכולוגים) נתנו ציונים גבוהים יותר לשירות שקיבלו, אך שביעות הרצון של “אוכלוסיות מיוחדות” נמוכה מאוד: רק 43 אחוזים מרוצים או מרוצים מאוד מהשירות ומתלוננים בעיקר על “סגירת מעגל הטיפול והשירות מעובדי המשרד”.

נתוני הפונים לאגף האחראי לאישור ציוד רפואי (אמ”ר) גילו שביעות רצון רבה – 95 אחוזים מרוצים או מרוצים מאוד. לעומת זאת, שביעות הרצון מאגף הרוקחות נמצאת במגמת ירידה, ורק 46 אחוזים מהפונים היו מרוצים מהשירות שקיבלו.

בדוברות משרד הבריאות סירבו למסור את הנתונים.

בקשת ‘ישראל היום’, בסיוע התנועה לחופש המידע, לקבל את הנתונים, נענתה בסירוב בנימוק שהסקר הוא “כלי פנימי לשיפור עבור יחידות המשרד בלבד”, וכי מדובר ב”מדיניות שנמצאת בשלבי עיצוב”.

התשובה תמוהה במיוחד, משום שמדובר בסקר שנערך כבר כמה שנים, והסקר הבא (לשנת 2019) כבר יצא לדרך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכם...כותבים מכם לא ממכם.סתם נראה יותר רציני.
    15/08/2019 02:09
    יוסי
  1. כמו שלא כותבים ששלכם אלה שלכם.
    או כמו שלא כותבים ללקח אלה לקח.