סמוטריץ’: נתניהו ראש ממשלה טוב I שקד: מכוונת הכי גבוה שאפשר

ראשי הימין השיקו את קמפיין הבחירות וחשפו את המיתוג החדש • איילת שקד: "בלי ימין אידיאולוגי חזק וגדול, תקום ממשלת ליכוד עם השמאל" • סמוטריץ התנצל: "נאמרו דברים שלא צריכים להיאמר במישור היחסים עם ראש הממשלה ועל כך אני מצר. מותר שתהיה ביקורת אבל בסגנון ראוי"
אריה ריבקינד
י"ב אב התשע"ט / 12.08.2019 21:11

ראשי מפלגת הימין המאוחד השיקו הערב (שני) את קמפיין הבחירות באירוע בו חשפו כי שם הרשימה ישונה ל’ימינה’.

באירוע שנערך במלון כפר המכביה, הושקה גם סיסמת הבחירות: “ישראל רוצה ימינה”. אותיות הרשימה יישארו טב.

יו”ר המפלגה, איילת שקד, אמרה בנאומה: “מאז אותו אסון (-ההתנתקות), ולנוכח השלכותיו הרודפות אותנו יום-יום, הציבור הפיק לקחים, והבין שאם אנחנו חפצי חיים, עלינו לבחור בימין. הציבור אכן זז ימינה, אבל מוצא את עצמו פעם אחר פעם נגרר חרף רצונו שמאלה. זה לא חייב להיות כך.

“האמינו לי: משולחן הממשלה לא ראיתי שום דבר אחר ממה שראיתי מהבית. כל ההבדל הוא שמשולחן הממשלה ראיתי את זה הרבה יותר ברור. לא רק שראינו את זה, גם הוכחנו את זה”.

היא ציינה: “בארבע השנים האחרונות הוכחנו שאנחנו הימין היחיד שלא חושש להפוך את האידיאולוגיה שלו לתכנית עבודה, ושאינו בוגד בערכים שלו, אלא מתרגם אותם למעשים. הימין היחיד שהוכיח שאם מאמינים, אין ממה לפחד”.

שקד דיברה על השם החדש של המפלגה. “ימינה היא לא רק שם – היא גם המהות. ימינה היא הכיוון אליו אנחנו רוצים להוביל את ישראל. ימינה היא רוח הדורות המנשבת במפרשים שלנו. ימינה היא מה שהעם בישראל רוצה – ולא באמת מקבל.

“ימינה היא שילוב כוחות של הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש. לא אכחיש. לא בכל נושא יש בינינו קונצנזוס. אך בעניין אחד אנחנו כן תמימי דעים: האתגרים שלפנינו גדולים מהפערים שבינינו, ולכן מקור כוחנו באחדותנו ולא באחידותנו”.

היא הוסיפה:  “הבנו שרק ביחד נוכל לפעול להסדרת התיישבות ביהודה ושומרון אחת ולתמיד, הבנו שרק ביחד נוכל לפתוח את בית המשפט העליון לקולות אחרים ולהחזיר את הדמוקרטיה לעם, הבנו שרק ביחד נשמור על מסורת ישראל ועל תורת ישראל, כנגד הברית הצינית של ליברמן ולפיד, הבנו שרק ביחד נוכל לבנות כלכלה חופשית ופורחת המשוחררת מכוחם של ועדי עובדים ומשלטונם של מונופולים. כלכלה שרואה את היזם ובעלי העסקים כעמודי התווך של המשק הישראלי”.

“הבנו גם שעולם הערכים והחזון של הימין נתון בסכנה ממשית ולפני חודשיים הכל עמד למכירה לגבאי ושותפיו. גבאי הלך לדרכו, אבל הסכנה נשארה. הסכנה למכירת חיסול אידיאולוגית עדיין כאן. שם, על החולות הזהובים של גוש קטיף, הבנתי דבר נוסף: עם כל אהבתי להיי-טק הישראלי, אני הולכת לשדה הפוליטי ומכוונת הכי גבוה שאוכל, להנהגת המדינה. בכוונתי לעשות הכל כדי שלא יתרחש עוד חידלון שיהפוך לבכייה לדורות”.

לדבריה, “קיבלנו הזדמנות שנייה, הזדמנות שלישית לא תהיה. בלי ימין אידיאולוגי חזק וגדול, תקום ממשלת ליכוד עם השמאל. למי שרוצה ימין, אין אלטרנטיבה מלבד ימינה”.

“הדברים נכתבו מכאב גדול שהתפרץ בצעקה”

השר בצלאל סמוטריץ’ התייחס לדברים הקשים שהטיח בראש הממשלה אתמול בטוויטר.

זאת לאחר שנתניהו זימן אותו אחר הצהריים לשיחת נזיפה והבהיר לו כי אם לא יתנצל פומבית על ההשתלחות נגדו – יפוטר לאלתר מהממשלה.  לפי דורם בלכוד, ראש הממשלה הבהיר לסמוטריץ׳: “לא תהיה אזהרה נוספת”.

בנאומו הערב אמר השר:

“כשצריך נהיה מנומסים וכשצריך נהיה חריפים. אנחנו לא שחקנים בהצגה. אנחנו שחקני נשמה ועסוקים בנושאים שהם בנפשינו. יש לנו לב. אנחנו קשובים באמצעותו לרחשי הלב של המון העם ואנחנו גם מדברים ממנו לפעמים. כשמדברים מהלב ומכאב זה גם נשמע ככה.

“סמוטריץ’ הוא לא חנה בבלי. נדמה לי שאת זה כבר כולם יודעים. הדברים שנכתבו אתמול, נכתבו מכאב גדול שהתפרץ בצעקה.

החלטת בית המשפט המונעת מאלפים לצרוך תרבות על פי אמונתם בזה ליהדות ולכל מי שמאמין בערכי היהדות. זו החלטה שמנסה לכפות עלי ועל עוד מאות אלפי אזרחים במדינה חינוך מחדש על פי עולם ערכים ‘נאור וליברלי’, במרכאות כפולות ומכופלות, שרומס בהתנשאות ובגסות את האמונה שלנו ואת הבחירה שלנו לחיות לאור התורה וההלכה.

“אני שחקן של מהות, של אמת, ונכון, לעיתים אני אומר את האמת שלי בהתבטאויות חריפות וקשות המשקפות את העובדה שאני לא משחק משחקים של פוליטיקה וכשכואב לי, כן אני צועק”.

הוא הדגיש: “מתוך הכאב האמיתי נאמרו דברים בסגנון שלא צריך ולא ראוי שיאמר, בוודאי לא במישור היחסים שבין ראש ממשלה לשר בממשלתו, ועל כך אני מיצר. מותר שתהיה ביקורת, אבל היא צריכה להיות עניינית ומכובדת ולא לגלוש לפסים אישיים ואת זה אני בהחלט מקבל. זה צריך לחול גם על שרי הליכוד שתוקפים אותי אישית ובצורה לא מכובדת, אותי ואת חברי מפלגתי”.

הוא הוסיף: “נתניהו הוא מנהיג הימין. הוא ראש ממשלה טוב ואנחנו מגבים אותו לא פעם ולא פעמיים, גם כשזה לא פופולרי. אנחנו מגבים אותו מול הרדיפה המשפטית המפלה שהוא עובר, אנחנו מגבים אותו מול המתקפות הצבועות מהשמאל. פשוט כי זו האמת. פשוט כי אנחנו אנשים ענייניים. וכן, כשצריך לבקר אותו אנחנו גם מבקרים, ואף אחד, אבל אף אחד, בשום איום, לא ישתיק את הביקורת הזו”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גיבוי
    12/08/2019 23:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תגבו תגבו בסוף שערי הכלא יפתחו גם לכם

  2. חייבים את שקד במשפטים
    13/08/2019 01:56
    אזרח מדינה
  3. לנוכח התעמרות בתי משפט והבג”צ במגזר שלם תוך זלזול בוטה והפרת חוק זכויות האדם
    רק שרת משפטים כאיילת שקד תוכל להשליט סדר במגדלי השן השמלאניים ושונאי הדת
    חייבים את איילת שקד חזקה בממשלה

  4. צניעות למה סמוטריץ יושב צמוד אים היילת
    13/08/2019 15:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. רוצה הפרדה בין נשים וגברים…למה אתה סמוטריץ יושב צמוד לכיסה של היילת וגם לא צנוע שהיא אים השער שלה לו הסוף..בקיצור אין בנחה לבן איילת צניעות וכך אתה ניראה לציבור הרחב…ביקורת בונה

  6. צניעות למה סמוטריץ יושב צמוד אים היילת
    13/08/2019 15:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. ביקורת בונה דוגמה לציבור השער של היית צריך להיות יותר צנוע..להסוף את השער..

  8. ליכוד
    13/08/2019 23:26
    תמר
  9. עוד חודש נראה את התוצאות בנתיים לא בונים לא על ליברמן ולא על הימינה שלך