היועץ קיבל 250 הודעות לחקור את לפיד המסית: 12 חרדים נחקרו

במסרונים שנשלחו נדרש מנדלבליט לחקור את יאיר לפיד, על סרטוני ההסתה שפרסם נגד הח"כים החרדים • שניים מהחשודים - תושבי אשדוד וירושלים, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם - נחקרו בחשד ליצירת הקישור למספר של היועמ"ש וההפצה שלו • כל החשודים שוחררו בתנאים מגבילים
יוני גרין
י"א אב התשע"ט / 12.08.2019 19:49

בשבוע שעבר נפתחה חקירה במשטרה בעקבות הטרדות חוזרות ונשנות של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

לאחר פתיחת החקירה, נחקרו במשטרה 12 חשודים ממקומות שונים ברחבי הארץ, ובפרט מאזור בני ברק, ירושלים והסביבה, בחשד למעורבותם במעשה.

במהלך החקירה עלה כי על פי החשד העבירה בוצעה באמצעות קישור שמוביל לשליחת הודעה למספר הטלפון של היועמ”ש לממשלה, שהופץ באפליקציית וואטסאפ לאזרחים וקבוצות, ובאמצעותו נשלחה הודעת הטרדה מובנית.

בדרך זו, נשלחו ליועמ”ש לממשלה למעלה מ-250 הודעות ובהם דרישה לפתוח בחקירה נגד יאיר לפיד, בגין סרטוני ההסתה שפרסם נגד הח”כים החרדים.

שניים מתוך החשודים – תושבי אשדוד וירושלים, בשנות העשרים והשלושים לחייהם – נחקרו בחשד ליצירת הקישור למספר הטלפון של היועמ”ש וההפצה שלו בקבוצות השונות.

יתר החשודים נחקרו בחשד להפצה של ההודעות המטרידות בשיטה זו.

כל החשודים שנחקרו במשטרה בחשד לעבירות הטרדה ופגיעה בפרטיות, שוחררו בתנאים מגבילים, בהם: הפקדת ערבות ואי יצירת קשר. עם סיומה של החקירה במשטרה, הועבר תיק החקירה לעיון והחלטת הפרקליטות.

במשטרה מדגישים: “הטרדה באמצעות באמצעות מתקן תקשורת  – כמו  טלפון סלולרי, מחשב וכיו”ב, וכן פגיעה פסולה בפרטיותו של אדם, מהווים עבירות פליליות שבגינם עונש מאסר הקבוע בחוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאיר לפיד
    14/08/2019 10:25
    נאווה
  1. כל הכבוד ליאיר לפיד