בית המשפט אסר הפרדה בהופעת החסידית בעפולה

ביהמ"ש המחוזי בנצרת קבע: הופעת הזמר מוטי שטיינמץ בפארק העירוני של עפולה לא תוכל להתקיים בהפרדה • "למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה, לסכל כל נסיון להציב שלטים על הפרדה" • איכלר: "שוב מוכיחים השופטים כי הם אויבי חופש הדת, ושוללי חירות האדם לבלות בצניעות"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י' אב התשע"ט / 11.08.2019 16:23

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, יונתן אברהם, פסק היום (ראשון) כי תיאסר כל צורה של הפרדה בין גברים לנשים בהופעתו של הזמר החסידי מוטי שטיינמץ בפארק העירוני בעפולה – ביום רביעי השבוע.

את העתירה הגישה ‘שדולת הנשים’, אשר ביקשה למנוע את ההפרדה המגדרית באירוע, זאת למרות שמדובר באירוע שנועד לקהילה החרדית בעיר.

עיריית עפולה טענה כי היא אינה מתכוונת לאכוף הפרדה במקום, וכי די בכך על מנת לדחות את העתירה, אך בית המשפט דחה את עמדת העירייה, ונענה לדרישת ‘שדולת הנשים’ להוציא צו האוסר קיומה של הפרדה במהלך ההופעה.

“אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית על רקע של מין, גזע או כל מגדר אחר במהלך האירוע”, קבע השופט, “כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי”.

השופט הוסיף: “אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות – עיריית עפולה וחברת המתנ”סים העירונית – למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו”ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהו ינסה לבצע הפרדה כאמור.

“אין באמור לעיל כדי למנוע מכל אדם בקהל החפץ מרצונו החופשי לשהות במקום מסוים באזור האירוע, כדי לשהות בו”.

השופט הורה למשטרה לפעול למניעת יצירה של הפרדה מגדרית במהלך האירוע: “אני מורה למשטרת ישראל שנציגיה יהיו נוכחים באבטחת האירוע, לסייע לכל מי הפונה אליה בטענה או תלונה כי מתבצעת הפרדה מגדרית, למנוע הפרדה שכזו ולהרחיק ממקום האירוע כל אדם העוסק בהפרדה מגדרית בשעת האירוע”.

השופט חתם: “נא להודיע עד מחר ב-16.00 למפיקים, לספקי השירותים ולאומן המופיע במקום את פסק דין זה”.

בית המשפט חייב את העירייה לשלם את הוצאות בית המשפט בסך 5000 ש”ח.

ח”כ ישראל אייכלר הגיב על פסיקת בית המשפט:

“החלטת בית המשפט בעיצומו של צום תשעה באב, לאסור על קיום אירוע נפרד מרצון בצניעות, עבור יהודים כשרים בעפולה, מזעזעת. היא מזכירה לכולנו כי אנו עדיין שרויים בגלות בידי מחריבי היהדות, בתוך ארץ קדשינו ותפארתנו.

שוב מוכיחים השופטים כי הם אויבי חופש הדת, ושוללי חירות האדם לבלות בצניעות כרצונו הדמוקרטי.

זהו שלב נוסף בהפיכת מדינת ישראל לדיקטטורה אנטישמית שבה אסור ליהודי לשמוח כהלכה, בניגוד כל מופעי התועבה המשולמים מכספי מיסינו.

הם כופים על עם התורה, לנהוג לפי התרבות הרעה של המישטר הפרוץ והאנטי יהודי. הכל לפי רוח התקופה לדכא את שומרי התורה וההלכה היהודית.

עם ישראל צם היום באבלו על חורבן בית המקדש. יחד עם זאת אנו מאמינים שנראה בקרוב את גאולת ישראל. הקב”ה יגאלנו מן הגלות בין הגויים ומידי זדים המדכאים את יהדות התורה.

עלינו לדרוש בכל תוקף לעגן בחוקי המדינה, את הזכות לשמור על דת קדשנו כהלכתה. כדאי שנזכור כי רק משיח צדקנו יבא ויגאלנו מידי כל שונאינו ויבנה בית מקדשנו בגאולה השלימה”.

יו”ר ‘דגל התורה’ ח”כ משה גפני אמר בתגובה להחלטת בית המשפט: “הפסיקה של השופט היא פסיקה מרושעת, שמתאימה לט’ באב – יום החורבן, ותגרום להרבה מאד אנשים ובני נוער לא להשתתף באירוע.

“אני קורא לכל המשתתפים, שלא לפגוע האחד בשני, ומתוך רצון והסכמה כל אחד ישמור על מקומו הוא”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס: “עצם העניין שנקבע דיון בנושא ביום תשעה באב, מעציב עד מאוד. במקום לאחד ולגרום לאהבת חינם, מוציאים דרך לפלג ולגרום לאיבה. מה אכפת שיש לשומרי המסורת אירוע בהפרדה המיועד למי שחפץ בכך.

“קורא לשופטים ללמוד מידידי ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ איך מאחדים בין כל הקהילות והעדות בעיר מבלי לפגוע באחר”.

ח”כ ד”ר שלמה קרעי מהליכוד: “בכנסת הבאה נדאג להחזיר את האיזון בין הרשויות. בית המשפט ישפוט בהתאם לחוק. סבירות, מידתיות ופרשנות לא סבירה לא יהיו יותר. גם החרדים זכאים למימוש חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

“לא ייתכן שבשם אמונה שונה, מונעים מילדים, נשים וגברים חרדים לקבל אפילו מעט מהמופעים הציבוריים כאשר ברור לכל שאם אין הפרדה באירוע ספציפי שמוקדש להם, הם פשוט לא יוכלו להשתתף באף אירוע”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השלב הבא לא תותר הופעת זמר או ריקוד של זכר/ים בלבד.
    11/08/2019 23:14
    אישה
  1. אם יש הופעה עם זמרים/רקדנים חייבים שני המינים לשיר/לרקוד בצורה ובמידה שווה.הופעת קול סולו של זער תחייה נופעת רול בולו דל אישה.מנהלי המופע על הבמה יהיו משני המינים. בכיתות לימוד של תלמידים זכרים יניו גם מורות וגם מנהלות וגם “רבות”של המוסד נשים. לגבי השכר תהיה חקירה בדיקה ופיקוח שאם חד-הורית תרוויח כדי לפרנס את ילדיה בכבוד משפחה שבה האב/זכר/ים בבית לא עובדים יהיו גזרות כלכליות. א שכר האם לא יפחת משכר האב במשרה מלאה. שכר אישה נשואה במשרה מלאה יהיה נמוך משכר רווקה חד הורית אם לצאצא אחד ולזו יהיה נמוך משכר אם רווקה לשני ילדים וכך הלאה.
    לחרדים תתכוננו כי עוד נוציא לכם את העניים אחת אחת במסלג.
    לא תהיה יותר ממשלה בתוך ממשלה ולא תהיה עוד מדינה בתןך מדינה.
    בגולה שכנעתם את המודלים שאתם על רב(מתוך מאגר משפחתי סגור)תעזרו למועמד מהקהילה שלכם להיות המצליחן בעסקים ודניכם תקחו את תפקיד הפריץ. תגבו את המיסים למלך עם מחייתכם לכל החיים. כפריץ היו לכם המון זכויות. אתם שפטתם והענשתם ומררתם את החיים לקהילה שחיה בעוני מנוול ואתם חייתם כמו מלכים. אתם מנסים להמשיך בזה גם בישראל – עם ה”חצרות” האלה.
    הסיפור נגמר.הרב יצטרך לעבוד ולפרנס את עצמו מחוץ לתחום עניני הקהילה
    והרשימה עוד ארוכה.

  2. איפה הפוליטיקאים החרדים?
    12/08/2019 01:05
    Tom
  3. לגנות לבד לא עוזר.
    צאו להתקפה.
    תנסו לרשום נשים לקבוצות הכדורגל העירוניות, ופנו עם הסירוב לבית משפט.

  4. חבר הכנסת המצוטט הוא קנאי דתי טיפוסי
    18/08/2019 16:45
    השופטים
  5. חופש זה דווקא תנועה ושהייה בכל מקום כפי ראות עיניך כולל הקדפה על הפרדה, אבל מרצון חופשי בלי שום אילוץ וכפייה
    אנטישמיות זה הכנסת יהודים ויהודיות לגטו או למכלאה מכל סוג ומין בניגוד לרצונם ורצונן