תושב עמנואל נאשם: פגע ב-45 ילדות – רובן חרדיות

אוריה עסיס, בן 26, תושב העיר החרדית עמנואל, השתמש בזהויות בדויות ויצר קשר באינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק עם נערות - רובן מהמגזר החרדי • דרש שישלחו לו תמונות שלהן, וכששלחו איים עליהן שיפרסם אותן • לפי האישום, נפגש עם כמה מהן ותקף • התחזה כחולה סכיזופרניה
יוני גרין
י' אב התשע"ט / 11.08.2019 14:22

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי ת”א נגד אוריה עסיס, בן 26 מהעיר עמנואל, בגין ביצוע עבירות של מעשים חמורים ב-45 נערות ובכמה בגירות.

על-פי כתב האישום, הנאשם פגע באמצעות שימוש באינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק מסנג’ר בכ-45 נערות בטווח הגילאים 18-13, וכן במספר בגירות.

רובן של הנפגעות באות מהמגזר החרדי.

מכתב האישום עולה כי עסיס השתמש, במהלך השנים 2019-2015, בזהויות בדויות כדי ליצור קשר עם הנערות ובהן מאמן שחיה, נערה ואדם אמיד.

עסיס השתמש בשמות בדויים רבים, הן של גברים והן של נשים וכן בתמונות הנחזות להיות תמונות של הדמויות שאליהן התחזה.

בכמה מקרים עסיס אף נפגש עם המתלוננות וביצע בהן מעשים חמורים.

עוד עולה מכתב האישום כי הוא דרש שישלחו לו תמונות שלהן, וכששלחו איים עליהן שיפרסם אותן.

עסיס מואשם בביצוע מעשה חמור במיוחד בנערה שטרם מלאו לה 16 שנים בהסכמה שהוגשה במרמה לגבי מהות המעשה, גרם מעשה חמור בנערה שטרם מלאו לה 16 שנים בהסכמה שהוגשה במרמה (ריבוי עבירות), גרם מעשה חמור בקטינה שטרם מלאו לה 16 שנים בהסכמה שהושגה במרמה, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה (ריבוי עבירות), החזקת חומר תועבה ובו דמותו של קטין, השמדת ראיות, סחיטה באיומים שהובילה לכדי מעשה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, עסיס טען בתחילה כי סבר שמדובר בבגירות, אולם אז נמצאו התכתבויות שבהן הוא שואל את הנערות לגילן. “בת כמה את”, שאל באחת ההתכתבויות, “אני בת 12”, ענתה הנערה, והוא השיב: “את ממש פיצית” – אך המשיך בקשר עמה.

עורכי דינו טוענים כי הוא מכחיש בתוקף את העבירות, וכי הוא שב וטוען כי לא היה מודע לגיל הקטינות.

אחד מעורכי דינו אמר ל’כאן חדשות’ בתגובה לאחר הגשת כתב האישום: “עם הגשת כתב האישום תנתן לנו גישה מלאה לחומרי החקירה ונוכל להתמודד עם כל אחת מהטענות שיוצגו. לכאורה מדובר בעשרות מקרים אך אין לי ספק שמרביתם נופחו מעבר לכל פרופורציה”.

הפרשה נחשפה בעקבות פניות שהתקבלו במוקד 105 המיועד לטיפול בדיווחים על פגיעות כלפי קטינים ברשת. הפרשה נחקרה בידי יחידת החקירות של יחידה 105 בלהב 433 שבמשטרה, תוך ליווי של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

בד בבד עם הגשת כתב-האישום ביקשה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בפרקליטות מציינים את ההיקף העצום של הקטינות שנפגעו ממעשיו של הנאשם, שאת כולן פגש באמצעות האינטרנט, ולא הייתה בינו לבינן היכרות מוקדמת. כן ציינו את ייחודיותו של מקרה זה, שבו העבירות אומנם החלו במרחב המקוון, אולם במספר מקרים חצו את המרחב הווירטואלי אל המרחב הפיזי.

לפי הפרקליטות, עסיס ביקש להתחזות כחולה סכיזופרניה, על מנת לחמוק מהליכים המשפטיים נגדו, אולם בסופו של דבר התקבלה חוות-דעת שלפיה הוא התחזה בכזב.

בשל מעשים אלה ייחסו לנאשם גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות