עימותים בין שוטרים למוסלמים: הר הבית נפתח ליהודים לסירוגין I צפו

ארבעה שוטרים נפצעו בעימותים • לאחר שנסגר בשעות הבוקר בשל המתיחות, הר הבית נפתח לעליית יהודים - ונסגר • דרעי: "אני מגבה את ההחלטה לאסור על יהודים לעלות להר הבית, איסור שצריך להיות מעוגן כל השנה" • סמוטריץ: "בושה וחרפה, מזכיר לנו על מה אנחנו צמים היום"
חיים טוויל
י' אב התשע"ט / 11.08.2019 12:05

עימותים פרצו הבוקר (ראשון) בהר הבית בין כוחות משטרה למתפללים מוסלמים, שהגיעו לתפילת ‘העיד אל אדחא – חג הקורבן’.

מהמשטרה נמסר: “אלפי מתפללים שהיו בשטח הר הבית באזור שער המוגרבים החלו להתגודד ולהפר את הסדר במקום, תוך שהם קוראים קריאות לאומניות ומיידים אבנים, כסאות וחפצים לעבר השוטרים.

“מפקד מחוז ירושלים נתן הוראה לפזר את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות”.

כתוצאה מהעימותים נפצעו ארבעה שוטרים במצב קל עד בינוני.

לפי דיווחים פלסטיניים, לפחות 14 מתפללים נפצעו כתוצאה מהעימותים, ולפחות שניים נעצרו. בחלק מהדיווחים נמסר כי ראש מועצת הווקף, עבד אלעזים סלהב, בין הפצועים.

המפגינים בהר קראו: “ברוח בדם נפדה אותך אלאקצא, נמות ולא נושפל”.

גורמים בווקף אמרו לכאן חדשות כי מועצת הווקף הנחתה את המתפללים המוסלמים להישאר בהר הבית עד אחר הצהריים, כדי למנוע כניסה של מתפללים יהודים.

ברחוב אל ואד הגיא, הסמוך להר הבית, נפצע קל צעיר יהודי בן 18 מפגיעת בקבוק זכוכית.

במקביל לעימותים בין המשטרה לפלסטינים, המשטרה פתחה למשך זמן קצר את שערי הר הבית לעליית מבקרים יהודים, לאחר שהיה סגור במהלך כל שעות הבוקר מחשש לעימותים עם מתפללים מוסלמים.

מספר קבוצות הורשו לערוך סיור קצר של דקות ספורות ברחבת ההר, ולאחר מכן נסגר ההר בשנית. מאוחר יותר נפתח שוב לסירוגין.

וידאו: דוברות המשטרה

במהלך ביקורי יהודים בהר הבית החלו התפרעויות והפרות סדר במקום, בעקבות כך השוטרים ביצעו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ואיפשרו את המשך הביקורים שנמשכים כסדרם.

השר דרעי צייץ בטוויטר: “אני מגבה את ההחלטה לאסור על יהודים לעלות להר הבית, איסור שצריך להיות מעוגן כל השנה. נאמנים אנו לפסיקות מרן הרב עובדיה זצ״ל, שקבע כי מי שעולה להר הבית עובר על איסור כרת וכמוהו כאוכל ביום כיפור ומעכב את ביאת משיח צדקנו. ביום הקשה הזה, חייבים להימנע מלהעמיס על כוחות הביטחון שלנו”.

מנגד, השר בצלאל סמוטריץ’ מחה על החלטת ראש הממשלה: “סגירת הר הבית ליהודים בתשעה באב היא בושה וחרפה, מהסוג שמזכיר לנו על מה אנחנו צמים היום”.

 

הוא הוסיף: “ההחלטה להיכנע לטרור ולאלימות הערבית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי היא השורש לאבדן ההרתעה גם ביתר הגזרות. כך גם סגירת מערת המכפלה היום בשל יום אידם. על הר ציון ששמם שועלים הילכו בו”.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, העניק גיבוי להחלטות המשטרה: “שוחחתי כרגע עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, חיזקתי את ידו ואת ידם של כל שוטרי מחוז ירושלים. אני בטוח כי החלטותיו של הממ”ז הינם שקולות ואחראיות, ובבסיסם עומדת האחריות לשלום המתפללים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות