לאן הם ממהרים: האישום נגד ליצמן יוגש בכפוף לשימוע – לפני הבחירות

הפרקליטות צפויה לאמץ את המלצות המשטרה, לפיהן קיימת תשתית ראייתית להעמיד את ליצמן לדין בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, הצעת שוחד והדחת עד בשתי פרשות שונות • ליצמן נפגש עם הרבי מגור - וקיבל גיבוי • גורם המעורב בחקירה: הפרשות שנחקרו - הן רק "קצה הקרחון"
חרדים 10
ה' אב התשע"ט / 06.08.2019 20:50

כתב אישום נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, צפוי להיות מוגש – בכפוף לשימוע, עוד לפני הבחירות בספטמבר, כאשר הפרקליטות צפויה לאמץ את המלצות המשטרה שפורסמו הבוקר. כך פורסם הערב (שלישי) ב’כאן חדשות’.

לפי המלצות המשטרה שפורסמו הבוקר, בפרשת מלכה לייפר, שבה חשוד ליצמן כי סייע למנוע את הסגרתה לאוסטרליה של החשודה בביצוע מעשים חמורים בילדות, יש תשתית להעמיד לדין את סגן שר הבריאות בעבירות של מרמה, הפרת אמונים והדחת עד.

כמו כן, הומלץ להעמידו לדין בעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד בפרשה בה פעל, לפי החשד, כדי למנוע את סגירתה של מסעדה של מקורבו, בגלל ממצאי תברואה חמורים שגרמו לתחלואה של כמה אנשים.

לפי הדיווח ב’כאן חדשות’, ליצמן נפגש היום עם האדמו”ר מגור, אחרי פרסום ההמלות – וקיבל ממנו גיבוי מוחלט.

גורם המעורב בחקירת סגן שר הבריאות אומר לחדשות 12, כי הפרשות שנחקרו ושבגינן המליצה המשטרה להעמיד אותו לדין בעבירות מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד הן רק “קצה הקרחון”.

המשמעות של הדברים היא שישנן פרשיות רבות נוספות ששמו של ליצמן נקשר בהן בחשד להתערבות בלתי חוקית – אך הן לא נחקרו.

הגורם ציין כי האתגר בפרשות שבהן ליצמן קשור הוא לא מה לחקור – אלא מה לא לחקור.

מקורבים לליצמן תקפו את המשטרה, ואמרו כי החקירות נגדו הן רק בגלל הקשר הקרוב שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי המקורבים, החקירות נפתחו פחות מ-50 יום לפני הבחירות לכנסת ה-21, והמלצות המשטרה הגיעו גם כ-40 יום לפני הבחירות לכנסת ה-22.

גם ח”כ משה גפני התייחס היום לעיתוי של פרסום המלצות המשטרה – ואמר: “עיתוי פרסום המלצות המשטרה מוזר ומעורר שאלות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות