ביהמ”ש שם רגל: לא יופעלו טיסות לילה לאומן – לקראת ראש השנה

ביהמ"ש המחוזי בלוד קבע כי מנהל רשות התעופה האזרחית חרג מסמכותו כשהתיר הפרה של שעות העוצר, 01:40-5:00, בטיסות הסמוכות לראש השנה
שייע קליין
ה' אב התשע"ט / 06.08.2019 16:14

מניעות ועיכובים: בית המשפט המחוזי בלוד הורה היום (שלישי) על ביטול החלטת מנהל רשות התעופה האזרחי, אשר התיר המראות מנתב”ג בימים הסמוכים לראש השנה, בשעות בהן אסורות המראות בין 1:40 ל-5:00 – ‘שעות העוצר’, כדי לאפשר רכבת אווירית לאומן.

השופטת קבעה, כי “האינטרס הציבורי גובר על אינטרס ציבור מאמינים שאינו רב (יחסית) לקיים מנהג”.

עיריית ראשון לציון ועיריית חולון, ששטחיהן המוניציפאליים מצויים מתחת ובסמוך לנתיבי ההמראה, עתרו לבית המשפט, וטענו בין היתר כי החלטת רת”א (רשות התעופה האזרחית) פוגעת בזכותם של כחצי מיליון תושבים לשנת לילה רציפה, נטולת הפרעות, לפני ראש השנה.

עוד טענו העותרות כי העילה להפרת שעות העוצר בסמוך לראש השנה היא מסחרית גרידא: “חברות התעופה מבקשות לנצל את ההזדמנות על מנת להעשיר את קופתן, מבלי לקחת מרווחי זמן נאותים, כשהן מודעות מראש לעיכובים הצפויים.

“הן מנסות ‘לדחוף’ כמה שיותר טיסות ביממה על מנת למקסם את הפוטנציאל, בשיתוף עם רש”ת רשות שדות התעופה הנהנית מביקושים אלה”.

השופטת ורדה מרוז, קבעה בהחלטתה, כי מנהל רת”א חרג מסמכותו כאשר התיר הפרה של שעות העוצר שלא על פי הקריטריונים שנקבעו בהחלטת שר התחבורה. לפיכך היא מקבלת את העתירה ומורה על ביטול החלטתו של מנהל רת”א להתיר טיסות בשעות העוצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות