הפלס: ‘האישום ש’נתפר’ נגדנו נשען על כרעי תרנגולת, הכל עתיד לקרוס’

גורמים ב'פלג' ומקורבים ל'הפלס' מגיבים על האישום נגד עורך העיתון ונגד המנכ"ל לשעבר ושישה פעילים: "המשאבים הרבים שהושקעו בחקירות אינטנסיביות הניבו אישום שנשען על השערות ספקולטיביות ועתיד לקרוס כמגדל קלפים.. לא בכדי האישום הוגש בתום התלבטות של יותר משנתיים"
יוני גרין
ד' אב התשע"ט / 05.08.2019 13:26

פרקליטות מחוז ת”א (פלילי) הגישה הבוקר (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד נתן גרוסמן, בעליו ועורכו של עיתון ‘הפלס’ בתקופה הרלוונטית, שמואל אלישיב, מנכ”ל העיתון בתקופה הרלוונטית, אברהם טריגר, חיים יברוב, נתנאל שטפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן.

בתגובה על כתב האישום, אומרים גורמים ב’פלג הירושלמי’ ומקורבים לעיתון ‘הפלס’: “כתב האישום ש’נתפר’ נגד עיתון הפלס נשען על כרעי תרנגולת, ומבטא עליית מדרגה בניסיונות הסדרתיים להשתיק קולו של עתון בישראל”.

לדבריהם, “הצהרות ברורות ופומביות של גורמי שלטון וגופי אכיפה, ערב החקירות היזומות נגד אנשי ‘הפלס’, הבהירו כי יש לעשות מעשה כדי להעניש את העיתון המביע עמדות ייחודיות בענייני דת ומדינה. אותם גורמים הסבירו כי בשל הקושי להטיל באופן ישיר מגבלות על חופש הביטוי, יחפשו דרכים להציק לעיתון בדרכים יצירתיות אחרות, תוך שימוש בגופי האכיפה”.

לפי אותם גורמים, “בנוסף לניסיונות לפגוע בתשתית הפיננסית של העיתון ולהטיל עליו תו של נידוי והחרמה, פעלו גופי האכיפה בצעדים חריגים וחסרי תקדים בעולם הדמוקרטי, עד כדי ניסיון להשתיק פעילותו של עיתון יומי באמצעות החרמת כל הציוד המערכתי ומעצרם של עורכיו. מדובר בפגיעה זדונית ומכוונת בחופש העיתונות, בדרכים שלא היו מביישות משטרים רודניים הפועלים לסתימת פיות של מתנגדי השלטון. החומר המלא והתיעודים המרשיעים בעניין זה יובאו במהלך המשפט ויוצגו קבל עולם ומלואו”.

הגורמים ב’פלג הירושלמי’ מוסיפים: “המשאבים הרבים שהושקעו בחקירות אינטנסיביות הניבו בסופו של יום כתב אישום חסר בסיס עובדתי, היוצר יש מאין ‘קשר’ דמיוני, שנשען על השערות ספקולטיביות ועתיד לקרוס כמגדל קלפים”.

לטענתם, “לא בכדי נעשה בפרשה זו שיהוי כה ממושך וכתב האישום הוגש בתום התלבטות של יותר משנתיים לאחר סיום החקירה, ולמעלה משנה לאחר תום השימועים שחשפו את הקשיים הראייתיים המהותיים שכלולים בקונסטרוקציה הבדויה של כתב האישום”.

ב’פלג’ מאשימים: “בפרשה זו ננקטה גם אכיפה בררנית שקופה ובוטה, כאשר כל העבירות הפליליות שבוצעו במשך השנים נגד עיתון ‘הפלס’ – הושתקו. זאת למרות הגשת תלונות רבות מגובות בראיות, שלא זכו לכל התייחסות. בכלל זה גם הצעד החריג של הפעלת מונופול וקרטל דורסני שהטיל חרם מתואם וחסר תקדים, הכרוך בעבירות פליליות על חוקי ההגבלים העסקיים.

“כל העבירות הללו שנעשו לעין השמש ובוצעו באופן סידרתי על ידי מתנגדי הפלס, לא נחקרו כלל, למרות הראיות הברורות שהיו לנגד עיניהם של גופי האכיפה. יד נעלמה דאגה לעודד את כל המתנכלים לעיתון ולהעניק להם חסינות מהותית, ובד בבד לתפור חשדות שוא וקונסטרוקציה דמיונית דווקא נגד העתון שנלחם על קיומו מול מתנגדיו האגרסיביים”.

המקורבים לעיתון ‘הפלס’ מדגישים: “כל העובדות הללו, שמצטרפות לתמונה מדהימה של מסע יזום ומאורגן לסתימת פיות ולהצרת חופש העתונות, תוך פגיעה באושיות הדמוקרטיה, יוצגו בפרוטרוט במהלך המשפט וקבל עולם ומלואו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ה' עמכם
    05/08/2019 15:38
    אחד העם
  1. כל מה שאדם עושה לשם שמים סופו להתקיים, הנה בסוף הרבה חברות לא מפרסמים ביתד,
    ובעז”ה ‘הפלס’ ימשיך להביא את דעת רבותינו שליט”א וזצוק”ל