פרץ ייפגש מחר עם בנט ושקד – ועם ביבי • מודיע: לא מתכוון לנטוש

אריה ריבקינד
|
כ"ה תמוז התשע"ט / 28.07.2019 00:05
נפתלי בנט ואיילת שקד מהימין החדש והרב רפי פרץ מהבית היהודי יפגשו במטרה לצמצם את הפערים • הרב פרץ מכחיש דיווחים כי אם איילת שקד תוביל את איחוד מפלגות הימין הוא יפרוש מהחיים הפוליטיים

חמישה ימים לסגירת הרשימות: בצאת השבת התחדשו המגעים בין הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין – והשר לשעבר נפתלי בנט והרב רפי פרץ יפגשו מחר (ראשון) על מנת לנסות ולקדם את המשא ומתן.

לפי דיווח ב’כאן’, איילת שקד תצטרף גם היא לפגישה.

לפי דיווח בחדשות 12, גם ראש הממשלה ויו”ר הבית היהודי ייפגשו מחר.

הקשיים כעת במו”מ הם דרישת הימין החדש לקבל ארבעה מקומות בתשיעייה הראשונה,  בעוד שאיחוד מפלגות הימין מעוניינים לתת להם שלושה מקומות בלבד.

גם על המקום הראשון אין עדיין הסכמה.

העיתונאי עמית סגל דיווח בחדשות 12 כי רעייתו של שר החינוך רפי פרץ, מיכל פרץ, הסתובבה ביממות האחרונות בחוגים שונים של מפלגת הבית היהודי והזהירה כי אם בעלה לא יוביל את הגוש הטכני מימין לליכוד – הוא לא יישאר בכלל במפלגה.

יו”ר הבית היהודי עצמו התייחס הערב לדיווח לפיו אם איילת שקד תוביל את איחוד מפלגות הימין הוא יפרוש מהחיים הפוליטיים: “כל הדיבורים על נטישה הם דברי הבל ואינני מתכוון בשום מצב לנטוש את הבית. מה שנמצא כרגע על הפרק הוא הרכב הרשימה ואופי הייצוג של הציונות הדתית. אין פה עניין אישי. כפי שהיה בבחירות הקודמות, גם כעת האחריות על הובלת הבית היהודי היא עלי”.

לפי דיווח בערוץ 7, אם ייחתם הסכם בין המפלגות, הן יפעלו לצרף גם את עוצמה יהודית ויתכן שגם את זהות של משה פייגלין.

במידה והמשא ומתן לא יצלח, צפוי הימין החדש לרוץ ברשימה נפרדת שכוללת בתוכה גם את זהות.