ביבי רוצה שתי מפלגות מימין: הציע הצעה קוסמת לפרץ וסמוטריץ’

ראש הממשלה מנסה לסכל איחוד בין הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין: הציע לפרץ וסמוטריץ' שני תפקידי שרים, גם אם לא ישיגו 6 מנדטים • טוען: ריצה בשתי מפלגות מימין תביא למיקסום של קולות הימין • מגל ושמעון ריקלין במגעים להצטרף למפלגה של איילת שקד, אם לא יושג הסכם איחוד
אריה ריבקינד
כ"ב תמוז התשע"ט / 24.07.2019 21:43

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לראשי איחוד מפלגות הימין שני תפקידי שרים בממשלה הבאה, בכל מצב, אם יצרפו אליהם את עוצמה יהודית ולא ירוצו עם הימין החדש. כך דווח הערב (רביעי) באתר ‘וואלה’.

גורם פוליטי בכיר הגיב בערוץ 7:  “נתניהו ממשיך לפעול באותה מגמה ומחבל בניסיונות לאיחוד הציונות הדתית תחת קורת גג אחת לקראת הבחירות”.

מטעם הליכוד נמסר: “ראש הממשלה נתניהו לא מחלק תפקידי שרים לאף אחד ולא מתערב באיחודים בימין. מי שרוצה ממשלת ימין בראשות נתניהו חייב להצביע רק לליכוד אחד גדול”.

ראש הממשלה מעדיף שהמפלגות מימין לליכוד יתאחדו לשתי מפלגות שונות – ולא למפלגה אחת גדולה.

הסיבות לכך, על פי הערכות, נובעות בעיקר לאור נתונים, כי ריצה בשתי מפלגות – אחת שמאחדת ימין חילוני ודתי מתון, והשנייה שמאחדת את הציבור הדתי והחרד”לי – תביא למיקסום של קולות הימין ותגדיל את סיכוייו של נתניהו להרכיב ממשלה ימנית.

נכון להיום, על פי כל הסקרים, גוש הימין ללא ליברמן, אינו מצליח להשיג רוב כדי להרכיב קואליציה, וכך גם גוש השמאל.

ריקלין ומגל ירוצו בימין החדש?

בתוך כך, לפי דיווח בחדשות 13, אנשי התקשורת ינון מגל ושמעון ריקלין מקיימים מגעים להצטרפות ל’ימין החדש’. על פי הדיווח, השניים יצטרפו למפלגה רק אם לא תרוץ במשותף עם איחוד מפלגות הימין.

השניים מגישים מאז חודש דצמבר האחרון תוכנית בערוץ 20 בשם ‘ריקלין&מגל’.

מגל כבר כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת הבית היהודי, אך פרש מהחיים הפוליטיים לאחר כשנה.

אם הצטרפותם תצא לפועל, הם צפויים להיות משובצים בראש הרשימה – אחרי שקד ובנט.

ריקלין ומגל סירבו להתייחס לפרסום. ממפלגת הימין החדש נמסר: “איננו מתייחסים לשמות שאיתם אנחנו מנהלים משא ומתן, הרשימה הסופית תפורסם ב-1 באוגוסט”.

בבד בבד נמשכים המאמצים לאיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש. עם זאת, השרה לשעבר וראשת הימין החדש, איילת שקד, מתכוננת גם לקראת תרחיש בו האיחוד ייכשל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות