מבוכה בקרב הליטאים: רבה של בני ברק שר “יחי” עם ה’משיחיסטים’

יוסף גרינבוים
|
כ"א תמוז התשע"ט / 24.07.2019 19:24
הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, השוהה בימים אלו במרכז חב”ד העולמי-770, תועד מתוועד אל תוך הלילה עם תלמידיו לשעבר – הנחשבים לחוד החנית של הפלג המשיחיסטי –  ושר בהתלהבות את השיר “יחי” • בתקופה האחרונה ניסה להסתיר את קשריו עם הפלג המשיחי

רבה של בני ברק, הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, השוהה בימים אלו במרכז חב”ד העולמי-770, תועד הלילה (רביעי) כשהוא מתוועד אל תוך הלילה עם תלמידיו לשעבר, בוגרי ישיבת חב”ד בצפת – הנחשבים לחוד החנית של הפלג המשיחיסטי –  ושר בהתלהבות את השיר “יחי”.

לפני ההתוועדות החסידית, מסר הרב לנדא לתלמידים שיעור בהלכות בית הבחירה.

מצד שני, עם בואו לניו יורק עלה רבה של בני ברק אל ציונו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, בבית העלמין על-שם מונטיפיורי בקווינס – צעד שהמשיחיסטים מתנגדים לו.

הגרחי”א לנדא ניסה לאורך השנים להסתיר את קשריו לפלג המשיחיסטי, על אף ששימש עשרות שנים כר”מ בישיבת חסידי חב”ד ליובאוויטש צפת – הישיבה הגדולה של המשיחיסטים בישראל.

מאז שנבחר לכהן תחת אביו הגרמי”ל זצ”ל, התנתק הרב לנדא מכל זיהוי עם המשיחיסיטים, ואף נעדר לפני כשבועיים בהפגנתיות ממעמד שנערך בגני התערוכה בתל אביב לאלפי ידידי ובוגרי ישיבת חסידי חב”ד ליובאוויטש צפת.

מינויו של הגרחי”א לנדא לרבה של בני ברק יחד עם הגרש”צ רוזנבלט היה מהלך שזכה להסכמת מועצת גדולי התורה של ‘דגל’, ובעיקר של הגר”ח קנייבסקי.

ההשתתפות בהתוועדות של המשיחיסטים, כמו גם הסרטון שמתעד את השירה, מעמידים את הליטאים במבוכה, מול הפלגים הליטאיים שיצאו נגד הכתרתו של הרב החב”די.

תיעוד כזה גם מקשה על הגורמים הליטאיים המנסים לשווק לציבור הליטאי את הכשרות המשותפת תחת הכשר ‘הרב לנדא’, כי רבה של בני ברק אינו קשור לפלג המשיחי.

צילום: עדכוני חב״ד; מענדי ק’