טרגדיה: בן חצי שנה נשכח ברכב במודיעין עילית 3 שעות – ונפטר

הפעוט נשכח בתוך רכב סגור ברחוב חזון איש - וחולץ על ידי בני משפחתו כשהוא מחוסר הכרה • איש הצלה: "הפעוט נשכח ברכב בבוקר וכשבני המשפחה הגיעו בצהריים הוא היה ברכב ללא דופק ונשימה" • כוחות הצלה ביצעו החייאה, אך למרבה הצער נקבע מותו • המשטרה בודקת המקרה
חיים טוויל
י"ט תמוז התשע"ט / 22.07.2019 13:33

כוחות הצלה מבצעים החייאה בפעוט כבן חצי שנה ששהה ברכב סגור וחולץ בצהרים (שני) מחוסר הכרה ברחוב חזון איש בשכונת חפציבה בעיר מודיעין עילית.

הפעוט, שאינו תושב העיר, נשכח ברכב ואותר על ידי בני משפחתו כשהוא ללא הכרה, כשלוש שעות אחרי.

כוחות הצלה שהוזעקו אל הזירה ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא, שם, למרבה הצער, נקבע מותו.

מחקירה ראשונית של המקרה עולה, כי אמו של התינוק היא מנהלת מעון שהלכה לקניות. אחרי כשלוש שעות בחנות, היא נזכרה שהשאירה את התינוק ברכב, נכנסה איתו לבית כנסת סמוך, ועוברי אורח הזמינו לו אמבולנס.

אהרון ולדשיין, חובש באיחוד הצלה: “לדברי בני המשפחה הפעוט כבן חצי שנה נשכח ברכב בבוקר וכשהגיעו בצהריים הוא היה ברכב ללא דופק ונשימה.

“ביצענו בו פעולות החייאה בבית הכנסת סמוך, ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ, תוך כדי המשך פעולות החייאה לבית החולים אסף הרופא בצריפין, כשמצבו מוגדר אנוש.

“עקב אופי האירוע הוזעקו למקום צוותי חוס”ן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה”.

פראמדיק מד”א אורי גבריאל וחובש רפואת חירום במד”א שמואל מונק סיפרו: “מדובר באירוע טראגי קשה. ראינו רכב עם דלתות פתוחות שמתוכו חולץ תינוק כבן חצי שנה לאחר ששהה ברכב סגור. אנשים במקום הכניסו את התינוק לתוך מבנה של בית כנסת סמוך והתחילו להעניק לו סיוע ראשוני.

“הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ממושכות. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד”א שהגיע במהירות ממשיך להיאבק על חייו”.

מהמשטרה נמסר: התקבל דיווח על פעוט כבן שנה שככל הנראה נשכח ברכב בעיר מודיעין עלית. לפני זמן קצר נמסר מבית החולים כי נקבע מותו של הפעוט. המשטרה בודקת את נסיבות המקרה.

מבית החולים שמיר אסף הרופא נמסר: “למרות מאמצי ההחייאה, לצערינו הרב נקבע מותו של התינוק לפני דקות אחדות. המרכז הרפואי משתתף בצער המשפחה”.

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות ולא לצאת מכלי הרכב לפני שמוודאים שלא נשארו ברכב ילדים או פעוטות ולא להשאיר ילדים בכלי רכב אפילו לא לרגע.

כמו כן מומלץ לעוברי אורח בפרט בימי הקיץ החמים לבדוק בכלי רכב חונים באם לא נשכחו ילדים או פעוטות מה שעלול להסתיים באסונות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות