אין  גבול לציניות? מי שלח חוקר לעקוב אחר ניצולת שואה בת 91

עו"ד של ניצולת שואה טוען כי זולת אכילה ושתייה, הקשישה איננה מסוגלת לבצע עצמאית אף לא אחד מתפקודי היומיום  • אבל חברת הביטוח טוענת: היא מתחזה
שייע קליין
י"ט תמוז התשע"ט / 22.07.2019 11:32

הציניות  של חברות ביטוח איננה יודעת גבול – כך לפחות נטען בתביעה אותה הגיש לאחרונה עו”ד רפאל אלמוג בשם ניצולת שואה, נגד חברת הביטוח ‘הראל’ שביטחה אותה בביטוח סיעודי.

חברת  ‘הראל’ טוענת בתוקף, כי הקשישה איננה עומדת בהגדרות הפוליסה להכרה כסיעודית, למרות שהוגדרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כחולה סיעודית ברמה הגבוהה ביותר, אשר נזקקת להשגחה ולסיוע לאורך כל שעות היממה.

על  פי התביעה, הקשישה החלה סובלת מבעיות קשות בעמוד השדרה, וביניהן פריצות דיסק והיצרות התעלה – אשר הגבילו עד מאד את תפקודה. מומחה  לגריאטריה קבע, כי הקשישה עונה להגדרה של חולה סיעודית, וזאת בשל חוסר יכולתה לנוע בכוחות עצמה, לקום ולשבת, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ ולעשות את צרכיה.

לדברי עו”ד אלמוג, זולת אכילה ושתייה, הקשישה איננה מסוגלת לבצע עצמאית אף לא אחד מתפקודי היומיום (ADL) המגדירים מצב סיעודי.

על פי התביעה, חרף מצבה הקשה, קבע מומחה רפואי מטעם ‘הראל’ שנשלח אל בית הקשישה, כי היא מוגבלת בהלבשה וברחצה בלבד.עו”ד  אלמוג טוען עוד, כי מכתב התשובה של חברת ‘הראל’ לתביעה של הקשישה עוכב בכוונה במשך יותר מחצי שנה, וזאת בשביל לאפשר לחוקר פרטי לנהל חקירה סמויה סביב פעולותיה, ולהוכיח שהיא “עושה את עצמה”, ומנסה להונות את חברת הביטוח.

ואכן, חברת ‘הראל’ אינה מסתירה את העובדה כי שלחה חוקר בעקבות הקשישה, ומציינת  במכתב הדחייה שלה: “בחקירה שביצענו ב-15.1.19 (בישוב בו היא מתגוררת), נצפתה המבוטחת מתנהלת באופן עצמאי, ותפקודה אינו עונה להגדרת מצב מזכה עפ”י תנאי הפוליסה”.

בנוסף  מצוין במכתב, כי הקשישה נצפתה, בין היתר, “מבצעת מעברים, כולל כניסה ויציאה מתוך רכב וכן מתהלכת עם מקל”. לדברי עו”ד אלמוג, ‘הראל’ אף הגדילה  לעשות וצירפה תמונה מהחקירה הסמויה.

“אין  גבול לציניות של ‘הראל'”, טוען עו”ד אלמוג. “התובעת, ששרדה את השואה, ואשר שילמה לאורך שנים ארוכות פרמיה לחברת ‘הראל’ על מנת שזו תעמוד לצדה בשעתה הקשה – מוצאת את עצמה נאלצת להיאבק על המגיעה לה כדין, דווקא בשפל חייה”.

עו”ד אלמוג מבקש מבית המשפט להורות לחברת ‘הראל’ לשלם לקשישה באופן מיידי את מלוא התגמולים המגיעים לה, לעבר ולעתיד – מהיום בו הפכה לסיעודית, וכן להחזיר לה את מלוא הפרמיות ששולמו על ידה ביתר.

כמו  כן, מבקש עו”ד אלמוג מבית המשפט להשית על הראל ריבית עונשית מיוחדת, ריבית הגבוהה פי 10 לפחות מהריבית במשק, וזאת עקב התנהלותה חסרת תום הלב כלפי הקשישה.

התביעה הוגשה בימים אלה לבית משפט השלום בתל אביב.

עו”ד רפאל אלמוג הנו שותף מייסד  במשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא,  המתמחה בביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית, מרצה לדיני ביטוח בפקולטה למשפטים במסלול  האקדמי המכללה למינהל‎ ויועץ משפטי  ללשכת סוכני הביטוח בישראל בתחום הבריאות והסיעוד.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמרת הראל. אמרת הכל
    22/07/2019 12:44
    אריק
  1. החברה הכי רעה שיש. בחיים לא משלמים מבלי לעשות צרות. זה שיטה אצלם.

  2. אני לא מבין
    22/07/2019 22:19
    א
  3. אולי הם צודקים? החברת ביטוח