ליברמן: “צריך לסיים את המבצע הזה כשצה”ל שולט בכל עזה”

שר החוץ אביגדור ליברמן כינס מסיבת עיתונאים ותקף את הסכם הפסקת האש המתגבש • "כל ניסיון להגיע להפסקת אש, למעשה זו הסכמה שבשתיקה שחמאס ימשיך לפתח כלי נשק" • "העולם חייב לתת לנו גיבוי מלא ללכת עד הסוף" • בישיבת הקבינט התנגדו ליברמן ובנט להפסקת האש • גם גלעד ארדן, שתמך, קורא לתקיפה נרחבת ברצועה לאחר שחמאס המשיך לירות
נחמן וייס
י"ז תמוז התשע"ד / 15.07.2014 16:49

הפסקת אש? שר החוץ ויו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כינס בשעה 16:00 מסיבת עיתונאים, בה תקף את הסכם הפסקת האש המתגבש בין ישראל לחמאס.

ליברמן הודיע כבר על התנגדותו להפסקת האש, ובישיבת הקבינט שהתכנסה הבוקר ב6:30, אף הצביע נגד הפסקת האש יחד עם השר נפתלי בנט, כששת חברי הקבינט האחרים תומכים בהפסקה.

כאמור, ליברמן כינס מסיבת עיתונאים, ותקף פומבית את הניסיונות להפסקת אש בשלב הזה,  “לקחנו על עצמנו את תוכנית ההתנתקות וחזרנו עד למילימטר האחרון מרצועת עזה. פינינו את כל היישובים והמתיישבים והעברנו את עזה לאבו מאזן. כשאני מסתכל על התוצאה ועל רצון העולם שנחזור לגבולות 67′, אני אומר מה אנחנו עושים הלאה?”, שאל ליברמן. “האם נוכל לעבור לסדר היום?”

ליברמן דורש מהעולם לתת ליגיטימציה למבצע רחב היקף ברצועה, לדבריו, “העולם חייב לתת לנו גיבוי מלא ללכת עד הסוף. לא צריך לתת להגיב אלא להוביל. אף מדינה לא הייתה מסכימה לירי טילים על עיר הבירה שלה”.

 “אין דרך אחרת לפעול מאשר שצה”ל ישלוט באופן מלא ברצועת עזה. גם אם היינו מגיעים לאותה הפסקת אש, מה זו הפסקת אש? זו הכנה לסבב הבא”.

“בכל הפסקת אש, חמאס ימשיך לייצר רקטות וחומרי נפץ. ברור שחמאס ימשיך לפתח מנהרות. כל ניסיון להגיע להפסקת אש, למעשה זו הסכמה שבשתיקה שחמאס ימשיך לפתח כלי נשק. לכן אני חוזר ואומר: דווקא עכשיו, ועל רקע ההפרה הבוטה של חמאס בנוגע ליוזמה המצרית להפסקת אש, אני חושב שאנחנו חייבים לקבל החלטה חדה וברורה. אי אפשר להתייסר ולהסס. חייבים לשדר נחישות. ללכת עד הסוף ואין פה שום אלטרנטיבה אחרת”.

ליברמן שב והבהיר “זה מבצע אין ברירה, אבל אנחנו כבר אחרי שלושה מבצעים, וצריכים למנוע את המבצע הרביעי. אין דרך לנקות את הטרור בלי להיכנס קרקעית לעזה אני מקווה שהקבינט יקבל החלטה כפי דעתי”.

בהתייחסו לחופש ההצבעה שניתן בישראל ביתנו, ולעובדה שהשר לבטחון פנים יצחק אהרונביץ’ הצביע בעד הפסקת האש, אמר ליברמן, כי אין בכוונתו להתייחס לדיונים סגורים בקבינט, אך כל אחד יכול להביע לפי עמדתו ודעתו.

גם השר גלעד ארדן, שבישיבת הקבינט הצביע בעד הפסקת האש, פרסם הודעה בשעה האחרונה, בה טען, כי מכיוון וחמאס לא עמדו בהפסקת האש והמשיכו בירי מסיבי לעבר ישראל, יש להגביר את התקיפות הישראליות בעזה, עד למיגור הירי.

היום בבוקר אישר הקבינט את ההצעה המצרית להפסקת האש, שהייתה אמורה להתחיל ב9:00 בבוקר, אך לאחר שחמאס שיגר עשרות רקטות משעות הבוקר לעבר ישראל, מדרום ועד לצפון, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו, באזור השעה 15:00 לצה”ל להגביר את התקיפות בעזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות