מפקד מדור שילוב חרדים הועבר מהתפקיד בגלל ירידה חדה בגיוס?

בצה"ל מתעכבים עם פרסום נתוני האמת על גיוס החרדים - בניגוד לחוק • השערות: הנתונים נמוכים מאד • גורם בכיר בשילוב חרדים בצה"ל לחרדים 10: "התנהלות רשלנית מתמשכת של מנהלת חרדים בצה"ל והעומד בראשה. יותר מדי חיכוכים ועשייה שלילית הפוגעת במשרתים מהמגזר החרדי"
חיים טוויל
ט"ז תמוז התשע"ט / 19.07.2019 14:28

מה קורה במדור גיוס החרדים לצה”ל? לפי דיווחו של יאיר שרקי בחדשות 12, התרחש אירוע חריג במנהלת הצבאית המיועדת לקדם שילוב חרדים בצבא – כאשר ראש המדור הודח מתפקידו.

בצה”ל הבהירו, לעומת זאת, כי הוא לא הודח אלא רק עבר לתפקיד חדש במדור הגיוס שבמנהלת.

גורם המעורה במתרחש במנהלת גיוס חרדים אומר לאתר חרדים 10, כי מהלך ההדחה בוצע בגלל הדיווח על הירידה החדה בנתוני גיוס החרדים לצה”ל. “פשוט מאשימים את הש.ג”.

גורם בכיר העוסק בשילוב חרדים בצה”ל אומר לחרדים 10, על הירידה בנתוני הגיוס, כי מדובר בתוצאות של התנהלות רשלנית מתמשכת של מנהלת חרדים בצה”ל והעומד בראשה. “יותר מדי חיכוכים ועשייה שלילית הפוגעת במשרתי צה”ל מהמגזר החרדי. מה עוד צריך לקרות כדי שמישהו באגף כח אדם בצה”ל יתעורר?”

בצה”ל מתעכבים, בניגוד לחוק, עם פרסום נתוני הגיוס של בני הישיבות החרדים בשנה האחרונה – שנת 2018.

משרד הביטחון, ושר הביטחון בנימין נתניהו, היו אמורים לפרסם את הנתונים כבר ב-5 ביולי, אך בניגוד להגדרה בחוק – זה טרם קרה.

לפי דיווח בחדשות 12, קיימות השערות כי הנתונים אודות מספר המתגייסים מקרב המגזר החרדי מאוד נמוכים באופן תקדימי, אבל הצבא, כאמור, בינתיים לא מספק תשובות.‎

שרקי מציין, כי בצל המחלוקת הפוליטית הקשה סביב חוק הגיוס, והקמפיין הפוליטי של יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הנתונים עלולים לעורר סערה לקראת הבחירות.

תגובת דובר צה״ל: “בניגוד לטענה, ראש המדור לא הודח והוא ימשיך לשרת במדור גיוס במנהלת. הגדרת תפקידו החדש נבחנת בימים אלו. ההחלטה למנות ראש מדור אחר הינה מטעמים פיקודיים ולא מקצועיים, ונעשתה בתיאום מלא בין הגורמים הרלוונטיים.

“נתון המתגייסים החרדים לשנת גיוס 2018 טרם גובש. כשיסוכמו הנתונים, הם יוצגו בפני משרד הביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות