אהוד ברק מבואס: החיבור לאורלי לוי יסתום את הגולל על העבודה

יו"ר 'ישראל דמוקרטית', הנפגע העיקרי מהריצה המשותפת של לוי-אבקסיס עם עמיר פרץ, תקף את העבודה: "אני מקווה שזה עדיין לא בלתי הפיך, האיחוד של עמיר ואורלי. זה איבוד כיוון שיחזור אל המחנה כ'בומרנג'" • הורביץ: פרץ בחר בשריון קטן שמאפשר לו לקפוץ פנימה אל נתניהו ושותפיו
אריה ריבקינד
ט"ז תמוז התשע"ט / 19.07.2019 13:43

אהוד ברק, יו”ר מפלגת ‘ישראל דמוקרטית’, מתח היום (שישי) במפגש בחירות שקיים עם חברי קיבוץ עין שמר ביקורת קשה על החלטתו של עמיר פרץ לרוץ יחד  עם אורלי לוי-אבקסיס.

“אני מקווה שזה עדיין לא בלתי הפיך, האיחוד של עמיר ואורלי, הצעד הזה עלול חלילה לסגור את הגולל על העבודה”, אמר ברק. “אורלי היא בהחלט שותפה אפשרית למחנה רחב שכזה. אבל הצעד הזה עלול חלילה לסגור את הגולל על העבודה, על החזון והמורשת של המפלגה שהקימה את המדינה, לטובת הקמת מפלגת נישה חברתית: לא ימין ולא שמאל, כלשונה של אורלי, שלמעשה מוותרת על החלפת השלטון ופותחת את הדלת לחבירה עם נתניהו”.

ברק הדגיש: “ניצחון זה לא הדבר הכי חשוב, זה הדבר היחידי שחשוב”. לדבריו, “המחנה הדמוקרטי חייב להתאחד, המחנה הזה חייב לרדת לזירה ככוח אחד כדי להחליף את הממשלה הרעה הזו – את הברית הבלתי קדושה של נתניהו והכהניסטים, שמאיימת על מדינת ישראל כפי שחלמנו ונלחמנו עליה – ולהתמודד על כל רוחב החזית, על כל החזון ועל כל הטווח שממשלה צריכה לעסוק בו. טובת הגוש הייתה ונותרה איחוד רחב של כל הכוחות שבו”.

ברק הוסיף ותקף את האיחוד של העבודה עם לוי-אבקסיס: “אני חושב שהוויתור על הדגל המדיני-חברתי והפרשנות היותר גדולה של הדגל הכלכלי, הוא איבוד כיוון שיחזור אל המחנה כ’בומרנג'”.

מוקדם יותר הבוקר, בראיון לשלום קיטל בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, תקף יו”ר מרצ ניצן הורוביץ, את יו”ר העבודה עמיר פרץ.

לדבריו, פרץ התאים את עצמו כך שיוכל להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, וחיסל את הסיכוי לאיחודים בגוש השמאל. “כל המהלך שלו נועד להכשיר את הקרקע ולפנייה ימינה, ובמקום איחוד גדול בשמאל הוא בחר בשריון קטן שמאפשר לו לקפוץ פנימה אל נתניהו ושותפיו הטבעיים, וזה דבר מצער מאוד”.

הורביץ הוסיף: “הוסרו המסכות, בסך הכל הדבר עכשיו יותר ברור. אנחנו היום היחידים שלגביהם זה ברור שלא נשב עם נתניהו ולא נתפתה לעסקאות אתו במסגרת קומבינת החסינות שלו. האכזבה היא מהעובדה שעמיר פרץ ריסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל”.

לטענת הורוביץ, “בשמאל יש פוטנציאל גדול במיצוי הקולות מה שלא קרה בבחירות הקודמות גם בגלל ההחלטות של אבי גבאי, קודמו של פרץ, מצער שפרץ חוזר על אותה טעות והולך לכיוונים אחרים, אבל מה שנקרא שיהיה לו בהצלחה”.

אתמול הודיעה אורלי לוי-אבקסיס, שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה עם מפלגתה ‘גשר’ בבחירות לכנסת ה-21, כי החליטה לחבור לעמיר פרץ, והיא תרוץ במסגרת מפלגת העבודה בבחירות לכנסת ה-22.

לוי תקבל שלושה מקומות בעשירייה הראשונה.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברק
    19/07/2019 18:13
    אזרח
  1. חיבור מבורך, אשר ישחרר אותנו מהאפשרות לראות שוב את ברק בכנסת. שיעזוב אותנו בשקט, וימשיך ללכלך בחוץ

  2. X מפלגת עבודה
    20/07/2019 00:08
    אזרח
  3. אחרי 50 שנות חברות במפלגת העבודה לגילגוליה אני פורש מחברות ותומך בברק

  4. X מפלגת עבודה
    20/07/2019 00:09
    אזרח
  5. אחרי 50 שנות חברות במפלגת העבודה לגיךגוליה אני פורש מחברות במפלגה ותומך באהוד ברק

  6. ברק צודק
    20/07/2019 10:17
    רחל
  7. מפלגת העבודה גמרה את עצמה. פרץ דואג רק לעצמו. הם טובים רק בלהשמיץ את המנהיגים שלהם. ביי ביי לכם

  8. נמאסת עכברוש תיעלם
    20/07/2019 12:20
    ז
  9. אתה מזהם את אוויר מדינת ישראל מומלץ אשפוז דחוף

  10. אהוד ברק מבואס
    20/07/2019 17:47
    משה
  11. למען הדיוק אומרים מבועס,זה נגזרת של נמילה הערבית בעסה.אין דבר כזה מבואס,זונהמצאה ישראלית שאין לה כל פירוש.
    מבועס מבועס מבועס מבועס.

  12. טעות בכתבה
    20/07/2019 21:43
    מאיר
  13. אתמול הודיעה אורלי לוי-אבקסיס, שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה עם מפלגתה ‘גשר’ בבחירות לכנסת ה-21, כי חברה באופן רשמי לעמיר פרץ, והיא תרוץ במסגרת מפלגת העבודה.
    לא הצליחה לעבור כי חברה לעמיר פרץ ???
    לא הצליחה ולכן חברה לעמיר פרץ !!!

  14. ברק
    20/07/2019 23:23
    א
  15. ברק תתפוצץ