הצעת גנץ לחרדים: נעיף את לפיד • פורר: ברור שימכרו להם את הכל

אריה ריבקינד
|
ט"ז תמוז התשע"ט / 19.07.2019 12:17
לפי עמית סגל: החרדים קיבלו מאנשי ‘כחול לבן’ הצעה לפיה אחרי הבחירות יתפצל גנץ מלפיד, ולא יקים ממשלת אחדות חילונית עם ליברמן • החרדים, מצידם, יגמלו בהסכמה לרוטציה עם הליכוד שבה גנץ מכהן ראשון כראש הממשלה • עודד פורר: ברור שכחול לבן ימכרו לחרדים את הכל

האם אחרי הבחירות יתפצל גנץ מלפיד? על פי טורו של הפרשן הפוליטי עמית סגל הבוקר (שישי) בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, בימים האחרונים הועברה הצעה מטעמו של בני גנץ ומפלגת ‘כחול לבן’ לראשי המפלגות החרדיות,  כי בתמורה לשיתוף פעולה קואליציוני עמו, מוכן בני גנץ להתפצל משותפו יאיר לפיד אחרי הבחירות.

לפי הדיווח, גנץ גם מתחייב להודיע לאביגדור ליברמן כי יסרב לדרישתו להקים ממשלת אחדות חילונית, כשבתמורה דורש יו”ר כחול לבן מהחרדים, שיביעו את הסכמתם לרוטציה עם הליכוד, שבה גנץ מכהן ראשון כראש הממשלה.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, הגיב בחשבון הטוויטר שלו:

‏”ברור שברגע שכחול לבן ירגישו שמה שמפריד בינם לבין לשכת ראש הממשלה זה דיל עם החרדים, הם ימכרו להם הכל. הם לא מסתירים את זה.

“זו הסיבה שמי שבאמת רוצה ממשלה לאומית וליברלית, רחבה, שאינה נסחטת על ידי המפלגות החרדיות חייב את ליברמן חזק, כדי לכפות על הליכוד וכחול לבן ממשלת חירום לאומית”.