ברק בגל”צ: המיליארד שנעצר לא חבר קרוב I הארץ: שותף

עיתון 'הארץ' חושף את קשריו של ברק עם המיליארדר היהודי מניו יורק, שנעצר בחשד לעבירות חמורות: ג'פרי אפשטיין נכנס ב-2015 לשותפות של מיליונים עם רה"מ לשעבר • ברק בגל"צ בבוקר: הוא לא חבר קרוב אבל אדם שאני מכיר ופגשתי • קרן וקסנר: אין מניעה שידבר למה קיבל מיליונים
חרדים 10
ט' תמוז התשע"ט / 11.07.2019 21:32

המיליארדר האמריקאי ג’פרי אפשטיין, שהורשע בעשור שעבר בביצוע מעשים חמורים ונעצר השבוע והואשם שוב בעבירות חמורות –  הוא שותפו של אהוד ברק בהשקעה בחברת סטארט-אפ. כך פרסם הערב (חמישי) גידי וייץ ב’הארץ’.

הבוקר, בראיון בגלי צה”ל נשאל ברק על המכר שלו, ג’פרי אפשטיין – ואמר: “מי שהציג לי אותו הוא שמעון פרס לפני 15 שנה, הוא לא היה עבריין ולא כלום. מדובר באדם שאני מכיר אותו, נפגשתי איתו מפעם לפעם, הרבה פחות פעמים ממה שנפגשו איתו טראמפ או קלינטון. הוא לא תמך בי פוליטית ולא שילם לי כסף. אין לו שום השפעה פוליטית, אני מעולם לא השתתפתי בשום מסיבה בביתו. הוא לא חבר קרוב אבל אדם שאני מכיר ופגשתי ואני לא מתעלם מזה”.

אלא שכעת נחשף ב’הארץ’ כי בשנת 2015 הקים ברק שותפות מוגבלת שנרשמה בשם ‘סום (א.ב.) 2015′, והוא מחזיק ב-100 אחוזים ממניותיה. שותפות זו השקיעה בחברת Reporty שנרשמה ב-2014, והפכה לבעלת מניות מרכזית בה.

עוד פורסם כי החברה פיתחה שירות המאפשר להעביר למוקדי חירום שידור וידיאו ואודיו חי, המלווה בנתונים מדויקים על מקום הימצאו של המדווח ובהערכה לגבי רמת האמינות של הדיווח. בעיתונות הכלכלית דווח כי ברק, שמכהן כדירקטור בחברה, השקיע בה מיליוני שקלים.

בדיווח ב’הארץ’ ציינו כי אפשטיין מימן חלק ניכר מההשקעה, ובכך הפך למעשה שותף במיזם, כשבחזית ניצבת השותפות בשליטת ברק.

אחד מראשי החברה הוא פנחס בוכריס, שהיה מנכ”ל משרד הביטחון בתקופה שברק היה השר וגייס את ראש הממשלה לשעבר להשקיע במיזם. בוכריס צוטט כאומר ל’הארץ’: “ברק הביא את הכסף ומבחינתי הוא שלו. אני לא מכיר את אפסטין ולא פגשתי אותו”.

בתגובה לפניית ‘הארץ’ מסר ברק: “זיהיתי את ההזדמנות העסקית ורשמתי בישראל שותפות בשליטתי. משקיע בה מספר מצומצם של אנשים שאני מכיר, בעסקה מסחרית שווה לכולם. מכיוון שמדובר בהשקעות פרטיות, לא ראוי ולא נכון שאחשוף את פרטיהם של הגורמים שהשקיעו”.‎

קרן וקסנר: אין מניעה שברק עצמו ידבר למה קיבל מליונים

בראיון בגלי צה”ל הבוקר התייחס גם למיליוני הדולרים שקיבל מ’קרן וקסנר’ – ואמר: “אני עושה את כל פעולותיי כאזרח על פי החוק. מדווח לרשויות המס, משלם את המס עד הפרוטה אחרונה. כשאני נכנס ויוצא מפעילות פוליטית אני משאיר דוחות מפורטים. תפנו לקרן וקסנר, אני לא בעל המידע ומה שהם יתנו – אין לי בעיה עם זה. אין שום פגם ביני לבין קרן וקסנר”.

הערב, בראיון לקרן מרציאנו בחדשות 12 אמרה נשיאת קרן וקסנר, אלקה אברמסון, כי למרות שהקרן עצמה לא תחשוף את מהות התשלום לברק, אין מניעה שהוא עצמו ידבר על הנושא. “אני לא אתחיל להגיד לו איך לענות על השאלה”, הבהירה.

“הדבר היחיד שאני יכולה להגיד על היחסים של הקרן עם ברק זה שזה היה בערך לפני 15 שנים, בזמן שברק לא נשא בשום משרה פוליטית”,אמרה אברמסון. “אני לא מתכוונת לשנות את המדיניות הפנימית שלנו להימנע מכל מעורבות בפוליטיקה בישראל, שזה לא מה שאנחנו עושים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עד לאיזה שפל עוד ירד הזבל הזה
    12/07/2019 14:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. להעיף אותו מהמדינה כמה שיותר מהר הוא מסוגל לכל לבקש מהקבה שיקח אותו מהר מספיק צרות הביא על מדינת ישראל