חלמאות או רשעות? זו הצרה שנפלה על הראש של מנהלי הישיבות

מצד אחד, מנהלי הישיבות טרם קיבלו אישורים ממשרד הנגב והגליל כי התקציב לטיולי 'בין הזמנים' אושר. מצד שני, משרד החינוך דורש מהמנהלים לשלוח עד היום תוואי מדויק לטיול המתוכנן כדי לקבל אישור יציאה • מנהל ישיבה: 'הגיוני שנדע כבר היום, כמה שבועות לפני, לאן נצא, מתי וכמה?'
ח' תמוז התשע"ט / 11.07.2019 14:17

חלם במשרד החינוך? ערב ‘בין הזמנים’ מתיישבים מנהלי הישיבות כדי לתכנן את הקעמפים בהם יבלו בחורי הישיבות, כאשר בשנים האחרונות, מאז נכנס יו”ר ש”ס אריה דרעי למשרד הפריפריה, הנגב והגליל, מקבלות הישיבות גם תקציב עבור טיולים – המתקיימים בנגב והגליל.

אלא שהשנה נתקלים מנהלי הישיבות בבעיה קשה.

מה הבעיה?

אחד ממנהלי הישיבות, שמייצג ‘בטן מלאה’ של מנהלים, מסביר בשיחה עם חרדים 10: “מאוד פשוט לקבל תקציב ממשרד הפריפריה. אתה נכנס לאתר שלהם, ממלא לא מדי הרבה פרטים, ומקבל אישור אינטרנטי. האישור לא מעניק לך כסף מזומן, אבל הוא שווה-ערך. כלומר, אתה מחליט מה לעשות איתו”.

תסביר. 

“נניח החלטת כמנהל על טיול בקיאקים, אתה מקבל שוברים לפי מספר התלמידים אותם עידכנת מראש. כשהקעמפ מגיע לאתר – השובר כבר מחכה שם בקופות. אותו דבר לגבי הסעה – יש לך רשימה של חברות, אתה בוחר, ומקבל תקציב להסעה. התקציב מועבר ישירות לחברת ההסעות שעובדת עם המשרד.

“לפי מה שידוע לי, השנה קיבלו 60 אלף בחורי ישיבות תקציב מהמשרד. איפה נתקענו? אז זהו, שתקציב הנגב והגליל נפתח לבקשות ואישורים כבר לפני כחודש, האישור מחכה לנו עקרונית, ונוכל להשתמש בו בזמן הרצוי לנו במהלך החופשה. עד כה טרם התקבלו אישורים לרוב הישיבות שהגישו בקשות.

“אלא שכדי לקבל אישור מסודר לטיול אתה חייב לפנות למוקד ‘טבע’, בבקשה אינטרנטית, ממלאים שם משתמש וסיסמה ומקבלים אישור תוך 3 ימי עבודה. הגיוני למדי. כל מנהל מתכנן את הטיול שלו כמה ימים קודם לצאתו לדרך. ככה הדברים פועלים בכל ימות השנה”.

אז מה קרה השנה שהמנהלים במצוקה? 

“לקראת ימי ‘בין הזמנים’ השנה – יכול להיות שמישהו במחלקה בונה על חופשות יולי-אוגוסט ורוצה לעשות את העבודה מראש – הועברה הוראה למנהלי הישיבות על ידי מנהל ‘אגף חברה ונוער’ במחוז החרדי של משרד החינוך, האחראי על נושא הטיולים, לפיה אישור לטיולים יתקבל רק עד ה-11 לחודש – קרי היום”.

וכך נאמר במכתב ששיגר מאיר אסרף, מנהל ‘אגף חברה ונוער’ ל”הנהלת הישיבה”, תחת הכותרת ‘הנחיות לקראת פעילות קיץ בתקופת בין הזמנים’:

“תקופת בין הזמנים המתקיימת בין התאריכים י”א מנ”א-ר”ח אלול תשע”ט (-במכתב יש טעות, תשע”ח) מוגדרת בחוזר מנכ”ל כחופשת הקיץ.

“במסגרת הסדרת אישורים הנדרשים לצורך קבלת אישור לפעילויות חוץ בית ספריות כגון טיולים, קעמפים, מחנות קיץ, ימי כיף וכו’ יש להקפיד על קיום הנהלים וההנחיות הבאות:

“מוסד המבקש לקיים פעילות בת יותר משני לילות חייב לקבל הכשרה ואישור לסמל קייטנה…

“מוסד המעוניין לקבל אישור על פעילות עד בת יומיים חייב לקבל אישור מפקח המוסד על הפעילות…  את האישור החתום יש להעביר למוקד טבע/ללשכה לתיאום טיולים כתנאי לקבלת האישור לטיול. יש להעביר את הבקשה לאישור עד ליום חמישי ח’ תמוז 11/07/19.

“לתשומת ליבכם! לא תאושר פעילות מעבר למועד זה”.

המנהל: “הגיוני שהמנהלים יידעו כבר היום, כמה שבועות לפני החופשה, לאן ייצאו, מתי וכמה? לא הגיוני!

“אבל יותר מזה: עדיין לא התקבלו אישורים ממשרד הנגב והגליל – סתם כי הפרוצדורה טרם הסתיימה – אז איך מנהלי ישיבות יכולים לשלוח למשרד החינוך תוואי מדויק של טיול לאישור? הם עוד לא יודעים על מה יקבלו תקציב”.

איך נדע מראש?

מנהלי הישיבות, שלא רוצים לצאת חלילה לטיולים ללא אישור מסודר ממשרד החינוך, פנו לח”כ יעקב מרגי, יו”ר ועדת החינוך של הכנסת. מרגי מיהר להרים את הכפפה ופנה במכתב למנהל האגף, וביקש להאריך את מועד האישור לטיולים של מוסדות החינוך.

“נתקבלו בלשכתי מספר פניות ממנהלי מוסדות בהמשך למכתבך בעניין הנחיות לקראת פעילות קיץ בתקופת בין הזמנים תשע”ט. בהנחיות נקבע כי המועד האחרון להגשת בקשה לאישור טיולם במוקד טבע/לשכה לתיאום טיולים, הינו יום חמישי ח’ תמוז 11/7/19.

בעקבות פעילותו המבורכת של הרב אריה דרעי – השר לפיתוח הנגב והגליל, בו קיים מסלול של ‘מסע גליל’ המשתתף במימון חלקי לטיולים של כ-60,000 בני הישיבות אשר במסלול זה יוצאים ישיבות רבות בבין הזמנים קיץ – זו השנה השלישית לטיולים בגליל או בנגב.

ההרשמה ל’מסע גליל’ הסתיימה בימים אלו וטרם נתקבלו החלטות המשרד לכל מוסד.

אופן השתתפות המשרד הינו בהרשמה לאתרים או מסלולים באתר יוזמת אורות בשיתוף משרד הנגב והגליל.

מבדיקה שקיימתי, עד לרגע זה טרם נתקבלו אישורי הבקשה למוסדות השונים, וברור כי עדיין אין דרך לדעת מראש אלו אתרים באזורי הנגב והגליל יבחרו השנה על ידי משרד נגב גליל עבור מסלול הטיולים בו יחליט כל מוסד לארגן את היציאה לחופשה עבור תלמידיו.

משכך, החלטתך לתחום את בקשת אישור טיולים עבור המוסד מייצרת בעיה עבור מנהלי המוסדות אשר בעקבותיה ייאלצו לבחור אחת מתוך שתי האפשרויות: לוותר על השתתפות משרד נגב גליל או לחילופין לארגן טיול מסודר למוסד ולוותר על הליך אישור טיולים של המשרד.

לאור האמור, אני פונה ומבקש את עזרתך בבדיקת אפשרות להשאיר את מצב הטיולים על כנו, בהליך רגיל של כל ימות השנה, בהתניות הרגילות ובלוחות הזמנים הקבועים של הגשת בקשת טיולים למוקד טבע. מספר ימי עבודה ספורים לפני יציאת המוסד לטיול”.

העתק שוגר גם ליו”ר ש”ס אריה דרעי ולמנכ”ל משרד החינוך שמואל אבואב.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני לא מצליח להבין למה אתם מקבלים כסף לטיולים
    11/07/2019 15:29
    יו
  1. אם את שאר הדברים שמשרד החינוך שאתם לא מוכנים ללמוד בו נותן אתם לא מוכנים לקבל….כסף כן…חינוך…שאולי תתרמו משהו למדינה בחזרה…זה לא.

  2. לא חלמאות ולא רישעות! אתם רוצים תקציב? תציעו תוכנית..
    11/07/2019 21:53
    יוחאי
  3. יתאים תקבלו לא יתאים לא תקבלו ודרך אגב אף אחד לא חייב לבחורי ישיבות שקל על בין הזמנים!!!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   14/07/2019 01:45

      אז זהו! שבני הישיבות היקרים גם מותר להם וצריכים להנות ולהחליף כח, ואתה ושכמותך יצא העיינים מהראש הרקוב.

  4. לא הבנתי תלמידי ישיבות שתורתן אומנותן יוצאים לטיולים?
    15/07/2019 10:41
    רפול
  5. גם בפולין יצאו לטיולים? גם בליטא ?בהונגריה ?ברוסיה ועוד יצאו לטיולים? זה לא שנוי ממנהג אבות? או התרוצים מתחלפים על פי הנוחיות