רוב לשקד להנהגת הימין; לביבי והחרדים אין קואליציה

אריה ריבקינד
|
ח' תמוז התשע"ט / 11.07.2019 10:01
ישראל ביתנו – 9 מנדטים, שתי החרדיות מקבלות 15, ברק באיזור החסימה – עם 4 • גם לפי סקר זה, לנתניהו אין אפשרות לגבש קואליציית ימין של 61 חכים, בלי אביגדור ליברמן • בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו מוביל בפער ענק עם 42% מכלל המדגם, בני גנץ אחריו רק עם 22%

בעוד המגעים לחיבורים פוליטיים בימין נמשכים: מסקר שמתפרסם הבוקר (חמישי) באתר ‘וואלה’, ובוצע על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף אייפאנל,  עולה כי שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, נחשבת למועמדת המובילה לעמוד בראש גוש ימין.

מהסקר עולה, כי 31% מהציבור הכללי סבור ששקד היא שצריכה להוביל את המפלגה המאוחדת, ורק 7% חושבים שיו”ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, הוא שצריך לעמוד בראש; יו”ר הימין החדש נפתלי בנט זוכה ליותר תמיכה מפרץ עם 16%, ויו”ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ’ זוכה ל-6%. יש לציין כי 25% מהמשיבים השיבו “אף אחד מהם”.

התמיכה בשקד גורפת עוד יותר בקרב מי שמגדיר את עצמו תומך ימין – שם היא מובילה בבטחה עם 36%, לעומת 21% לבנט, 6% לפרץ, ו-7% לסמוטריץ’.

על פי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד וכחול לבן היו מובילות בשוויון, עם 30 מנדטים כל אחת, ולאחריהן הרשימה המשותפת – 11, ישראל ביתנו – 9, יהדות התורה – 8, ש”ס – 7, העבודה – 6, איחוד מפלגות הימין, הימין החדש ומרצ – 5 כל אחת, וישראל דמוקרטית של אהוד ברק שסוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים בלבד.

מפלגת זהות של משה פייגלין, כך לפי הסקר, אינה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.7% בלבד.

גוש ימין חרדים ללא ליברמן עומד על 55 מנדטים בלבד, לפי סקר זה – ומפלגת ישראל ביתנו של ליברמן ממשיכה להוות לשון מאזניים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו מוביל בבטחה עם 42% מכלל המדגם, גנץ אחריו עם 22%, ברק עם 7% וליברמן עם 6%.

התמיכה הגורפת לנתניהו מגיעה בעיקר ממי שמגדיר את עצמו כ”ימין”, אך במבט לתוך מצביעי המרכז-שמאל מתגלה תמונה מעניינת: בני גנץ הוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה בקרב מי שמגדיר את עצמו כמרכז, עם 34% תמיכה לעומת 29% של נתניהו ורק 7% של ברק.

עם זאת, בשמאל אהוד ברק עולה לעמדת הובלה ברורה על יו”ר כחול לבן: 41% ממי שמגדיר את עצמו כשמאל סבור שהוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה, לעומת 25% תמיכה בגנץ ורק 3% לנתניהו.

הסקר נערך בקרב 507 נשאלים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה עם טעות דגימה מרבית של 4.4%+.