ממצאים חדשים: האם סלמון טקה אחז באבן לפני שנורה למוות?

קובי פינדרוס
|
ח' תמוז התשע"ט / 10.07.2019 22:53
ליחידה לחקירות שוטרים הגיע הבוקר ממצא חדש לפיו שרידי DNA של טקה ז”ל נמצאו על אחת האבנים שהתגלו בזירה • המשמעות היא שככל הנראה טקה זרק או לכל הפחות אחז באבן טרם נורה

האם סלומון טקה שמותו הצית את מחאת יוצאי העדה האתיופית אחז או יידה אבן לפני שנורה?

ליחידה לחקירות שוטרים הגיע הבוקר (רביעי) ממצא חדש לפיו שרידי DNA של טקה ז”ל נמצאו על אחת האבנים שהתגלו בזירה. המשמעות היא שככל הנראה טקה זרק או לכל הפחות אחז באבן טרם נורה, כך נחשף בחדשות 12.

קצין המשטרה שירה למוות בצעיר סלומון טקה ז”ל שחזר לפני מספר ימים את שאירע באותו ערב קטלני בשבוע שעב, וחזר על גרסתו לפיה הוא פעל מתוך הגנה עצמית. במקביל, ממצאי הדוח הבליסטי של הירי קובעים כי הקצין ירה לעבר הקרקע ונתז פגע בחזהו של טקה וגרם למותו.

במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים התקיימה שלשום פגישה במשך כשעתיים פגישה בין בני משפחתו של סלומון לבין מנהלת מח”ש, המשנה לפרקליט המדינה ובכירים במח”ש. במהלך הפגישה שמעו נציגי מח”ש והפרקליטות את טענות המשפחה והשתתפו בצערה של המשפחה.

לפי הודעת מח”ש, נציגיה עדכנו את בני המשפחה במסגרת החקירה בוצעו עד כה בדיקות מדעיות פורנזיות שונות, בהן ניתוח פתולוגי, בדיקות בליסטיות של הירי, בדיקות של הנשק שבו בוצע הירי ובחינת הזירה על ידי מעבדה לזיהוי פלילי. לדבריהם, הממצאים תומכים בטענה כי הקליע פגע תחילה בקרקע, כשנתז מהירי בקרקע הוא שפגע במנוח והביא למותו.