חידה בב”ב: מדוע בחורים ליטאים נסעו לבריכה בחב”ד והספרדים לים?

עיריית בני ברק מחלקת תופינים ומתקצבת את 'איגוד בני הישיבות' • אבל כיצד ניתן להתקבל לארגון, מי עומד מאחוריו ומה הקריטריונים? • 'יום ליום' ניסה לקבל תשובות לשאלות הקשות • ומדוע, באמת, אלה נסעו לבריכה ואלה לים?
חרדים 10
ח' תמוז התשע"ט / 10.07.2019 21:50

עיריית בני ברק פרסמה בשבוע החולף על הענקת כיבוד ודברי טעימה במיוחד לבני ‘איגוד הישיבות’ שתורתם אומנותם וקובעים לימוד לשעות הצהריים של יום השבת.

אין זו הפעם הראשונה שעיריית בני ברק והעומד בראשה מתקצבים את ‘האיגוד’ ויוזמים חלוקת כיבוד ללומדי התורה השוקדים על תלמודם.

כבר בשבת שלאחר חג השבועות התקיימה חלוקה דומה, אולם בעוד זו לא פורסמה בחוצות, הפעם מודעות של עיריית בני ברק נתלו ברחבי העיר ובישרו על הכיבוד המיועד לבני האיגוד.

מלבד הכיבוד ביום שישי האחרון, הוציאה העירייה מספר אוטובוסים לבחורי ישיבות – החברים באיגוד – כשיעד הנסיעה: בריכת השחייה בכפר חב”ד.

אלא שמתלונות שהגיעו ל’יום ליום’ עולה כי האוטובוסים היו מיועדים לבחורי ישיבות ליטאיות בלבד.

גורם בעירייה דחה – בשיחה עם ‘יום ליום’ את הטענות לאפליה וטען, כי במקביל הוציאה העירייה אף מספר אוטובוסים לחוף הים בבת ים עבור בחורי ישיבות ספרדיות החברים באיגוד.

עם זאת, לא ברור מדוע בחורי הישיבות הליטאיות זכו לבריכה, בעוד הספרדים זכו לטבילה בים.

‘יום ליום’ ניסה לבדוק גם מיהו אותו גוף המכונה ‘איגוד בני הישיבות’, איך מצטרפים, מה הקריטריונים, ומי המפקח בפועל עליהם.

אלא שמלבד העובדה כי מדובר ב’בייבי’ של ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין –  לא התקבלו תשובות ברורות מי הם העומדים מאחורי הארגון.

מעיריית בני ברק לא נמסרה  תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פשוט מאוד למה
    12/07/2019 10:22
    מאיר
  1. הליטאים שונאים את חב”ד, ולכן דאגו שישלימו, הספרדים שונאים את הים (הם מספיק משוזפים)ולכן דאגו שישלימו !