ראיה חדשה בפרשת תאיר ראדה: מדובבים קשרו להפליל את זדורוב?

אחרי שנחשפה ראיה חדשה בפרשת רצח תאיר ראדה ע"ה, המוכיחה לדברי עורך דינו של רומן זדורוב שהורשע ברצח - כי המדובבים מטעם המשטרה תיאמו פרטים להפללתו, אמא של תאיר, אילנה אומרת בקשת 12: "כל הראיות שצצות מוכיחות - הונו אותנו בבית המשפט"
חרדים 10
ז' תמוז התשע"ט / 10.07.2019 20:08

13 שנים אחרי מותה של תאיר ראדה ע”ה: היום (רביעי) פורסם ב’ידיעות אחרונות’ תמליל שיחה של שוטר ועבריין, שני המדובבים של רומן זדורוב – שהורשע ברצח – החושף כי השניים תיאמו ביניהם גרסאות.

עורך דינו של זדורוב טוען כי מדובר בהוכחה לקשירת קשר של המשטרה נגד זדורוב, ומבקש לערוך משפט חוזר.

התמליל שנחשף הוא מיום מעצרו השלישי של זדורוב. הוא  שכב במשך שנים בין חומרי החקירה ומעולם לא קיבל התייחסות במהלך המשפטים. כעת הוא נמצא בידי עורך דינו של זדורוב, ירום הלוי, שהגיש את ניתוחו לבית המשפט במסגרת בקשתו לקיים משפט חוזר.

בשיחת המדובבים, שאורכה כרבע שעה, מתאמים שניהם על פי החשד כיצד ינסה המדובב העבריין לקבל מידע מראש צוות החקירה על האופן שבו בוצע הרצח. “תגיד לו שהיו כמה שיחות בינינו, תשאל אותו איך למעשה היא נרצחה”, נשמע המדובב השוטר אומר.

אילנה ראדה, אימה של תאיר ע”ה, התייחסה הערב, בריאיון שהעניקה לרפי רשף ב’חמש עם’,  למידע החדש. לדבריה, המאבק לחשיפת האמת גובה ממנה מחיר אישי כבד, אולם אין בכוונתה לוותר.

“זה עולה לי הרבה בבריאות, אבל זה הייעוד שעשיתי לי לחיים”, הסבירה. “עד שלא נמצא את האמת ונדע בוודאות מי רצח את תאיר – אני לא אניח לתיק הזה”.

על הפרטים החדשים שנחשפו היום, אמרה: “ידעתי משהו אחר בקשר למדובבים, אבל לא הכרתי את הפרט הזה עדיין”.

לדבריה, “כל ההודעות והראיות החדשות שצצות הן מקבילות בערך למה שאני מראה ומוכיחה את הציבור – על כך שהונו אותנו בכל מהלך המשפט. הדרך שלנו היא למעשה לפתיחת תיק החקירה”.

“יש חיים לפני תאיר ויש חיים אחרי”, סיפרה האם על חיי משפחתה. “היינו משפחה אנונימית שקטה שחייה את החיים שלה. גם כשנרצחה תאיר לא תיארתי לעצמי שזה יגיע להד כזה, אבל היה לי ברור שלא אתעסק בכאב שלי ואתכנס בתוך עצמי, אלא איאבק בחורמה. גם אם קיבלתי המלצות מהמשפחה והילדים להניח לזה – אני אעשה הכל כדי להביא את האמת”.

מהמשטרה נמסר בתגובה: “משטרת ישראל ניהלה את החקירה המורכבת של רצח תאיר ראדה ז״ל, במקצועיות וביסודיות, בהתאם לנהלים ולממצאים שנאספו. החקירה כללה מגוון פעולות ובוצעה בליווי הפרקליטות שהגישה בסיומה כתב אישום. תיק החקירה נדון והוכרע בבית המשפט במספר ערכאות, תוך שטענות ההגנה נטחנו ‘עד דק’ ונדחו.

“לצערנו, במהלך השנים שחלפו מאז משמעות טענות ממוחזרות חדשות לבקרים, באמצעות ‘מומחים מטעם’ ובעלי אינטרסים שונים, בניסיון פסול לנהל חקירה והליך משפטי אלטרנטיבי ברשת החברתית ובתקשורת ולהשפיע על דעת הקהל בנושא זה, זאת על אף שכלל הטענות נבחנו ונדונו בין כותלי בית המשפט ולאחר שנבחנו לעומקן, כאמור, נדחו”.

עו”ד ירום הלוי אמר בתגובה: “קשירת הקשר המתועדת שקשרו שני המדובבים, להפללת רומן בדרך שקרית, מיטיבה להוכיח את זעקתו מזה 13 שנה כי החוקרים, בשיתוף פעולה עם המדובבים, תפרו לו תיק, והדיחו אותו להודות הודאת שווא. חמור יותר שקשירת הקשר אכן יצאה אל הפועל, כמו כן, היותו של המדובב השני שוטר, מעידה שבעתיים על הריקבון והמרמה שהיוו חלק בלתי נפרד מהחקירה למן תחילתה ועד אחריתה. בעוד כארבעה חודשים אגיש את הבקשה למשפט חוזר, שתכלול כמובן את כל הראיות החדשות, שבכוחן להביא לזיכויו של רומן, והמוכיחות באופן חד משמעי כי הרשעתו הייתה שגויה”.

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: “השיחה תומללה והוגשה במשפט כמוצג, ואין בה כל חידוש או חשיפה. המדובב העיד במשפט ומסר בחקירתו הראשית שביקש לקבל עוד מידע כדי לסייע להצלחת הדיבוב ונענה בשלילה. יתר הטענות הן השערות מופרכות שאין להן שום בסיס ונועדו להטעות את הציבור במסגרת הקמפיין המתמשך לקעקע את הכרעות בתי המשפט בפרשה זו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די נמאס ..זדורוב הוא הרוצח
    10/07/2019 22:44
    עידו
  1. ותפסיקו לבלבל את המוח

  2. רומן זדורוב א י נ ו הרוצח
    11/07/2019 00:46
    אנה
  3. מדינה זבל

  4. קשה להודות
    11/07/2019 19:48
    ישעיהו אסרסאי
  5. …מנסה לנחש מי רקוב יותר המשטרה או בתי המשפט…מה לא מובן כאן- רוצח שרצח ונתפס ונשפט ונכלה לא מנסה להפריך את הטענות…הוא יודע שרצח … המקסימום שינסה זה קיצור שהות או שיפור תנאים… מסתובב פה סיפור שלא נגמר…שמבקש להוציא את האמת הכואבת…שכלוא כאן האדם הלא נכון…אבל המשטרה ובתי המשפט נלחמים בחירוף נפש להשאיר את הדברים כהרגלם…והסיבה די מובנת…לא רוצים להודות בטעות…ואוליי יותר גרוע לא רוצים שתתגלה כאן המרמה והריקבון…בושה למשטרה ולבתי המשפט…בטח כמה כלואים כאלה יש…שאן מי דילים בשבילם…