הערבי שחשוד בתקיפת נערה חרדית רצה להיחקר – ונשלח הביתה

המשטרה טענה שלכדה פלסטיני שהועסק כאיש תחזוקה במוסד חרדי באשדוד, תקף נערה בת 13 הלומדת במקום - ונמלט לשטחים • אלא שעורכת דינו של החשוד הציגה הוכחה כי הוא התייצב מיוזמתו כמה פעמים בתחנת המשטרה - ושוחרר • "זו התנהלות חלמאית, הוא טוען 'אני חף מפשע'"
חיים טוויל
ז' תמוז התשע"ט / 10.07.2019 18:42

שני פרג’ון, עורכת דינו של הפלסטיני שעבד כאיש תחזוקה במוסד חינוכי חרדי באשדוד – החשוד כי ביצע עבירות חמורות בתלמידה כבת 13, טענה היום (רביעי) כי החשוד התייצב לפחות חמש פעמים בתחנת משטרה כדי להסגיר את עצמו, אולם נשלח לביתו על ידי המשטרה. כך דווח ב’כאן חדשות’.

זאת, בניגוד לדברי המשטרה שטענה כי טרם מעצרו אתמול הוא נמלט לשטחים והתנהל מצוד של יותר מחודש אחריו.

עורכת הדין טענה היום בבית המשפט כי הפלסטיני –  בן 38 תושב מרחב חברון, אב ל-4 ילדים – רצה להיחקר במשטרה כדי להוכיח את חפותו, והגיע כחמש פעמים לתחנות משטרה בגוש עציון ובחברון, ושאל אם הוא דרוש לחקירה, אך בכל פעם השיבו לו בשלילה.

לדבריה, הוא  גילה שנפתח נגדו תיק רק אחרי ששללו את היתר הכניסה שלו, שיש ברשותו כמה שנים.

היא הציגה תיעוד המוכיח כי הוא התייצב בתחנת המשטרה מיוזמתו כמה ימים לאחר שהוצא לו צו מעצר, וכמה ימים לאחר שהיה מבוקש בחקירה – ושוחרר על ידי המשטרה.

״בתאריך ה־3 ביולי אפילו נתנו לו רישום פלילי שמאשר שהוא לא דרוש לחקירה”, סיפרה פרג’ון בדיון. “רק לאחר שהתערבתי ותיאמתי את ההגעה שלו לתחנה הוא נעצר. הוא ידע היטב את השלכות ולמרות זאת לא חשב פעמיים כי לטענתו אין לו קשר לסיפור הזה”.

במשטרה אמרו היום, כי לאחר שהחשוד נמלט לשטחים, ביצעה המשטרה פעולות רבות לאיתורו, תוך סיוע יחידות משטרה וגורמי ביטחון שונים.

עורכת דינו טוענת, לעומת זאת, כי הוא שב הביתה בשל חגיגות חודש הרמדאן וניסה לאחר מכן לשוב לישראל.

בשיחה עם חדשות 12 היא סיפרה: “הוא בא לאחר מספר ימים למחסום כדי לחזור לישראל. אמרו לו במחסום ‘אין לך אישור כניסה לישראל יותר’, לא עוצרים אותו. אומרים לו ‘דבר עם המעביד’. המעביד אומר ‘שמע נפתח תיק הגישו נגדך תלונה ילדה הגישה תלונה, פנה לעורכי דין'”.

בשלב זה פנה החשוד לעו”ד פרג’ון. “הוא אמר לי ‘אני רוצה להיחקר, אני חף מפשע לא נגעתי בשום ילדה, לא בהסכמה ולא בלי הסכמה – לא היה ולא נברא’. הוא אומר ‘אני בא להילחם על החפות שלי’ כשהוא יודע שהוא עלול להיעצר ובמעמד שהוא פלסטיני. הוא הלך 5 או 6 פעמים לנקודות המשטרה בחברון ובגוש עציון. שם אומרים ‘אדוני אתה לא דרוש לחקירה לך מכאן'”.

לטענתה, היא התקשרה ליחידה החוקרת, אך שם לא האמינו לה שמרשה ניגש לתחנת המשטרה. “אני אומרת לו ‘תחזור, תביא אסמכתה’. מביאים לו רישום פלילי. אומרים שאין רישום פלילי ו’תפסיק להגיע’. אני פונה שוב ליחידה החוקרת’. ואני, מתאמת את ההגעה שלו למעצר ביום המדויק”.

לגבי תיאור המצוד שניהלה המשטרה במשך יותר מחודש – היא אמרה בביטול: “המשטרה פשוט משקרת”.

עורכת הדין אמרה כי מרשה “מזועזע” מהחשדות נגדו: “היו ילדות שהיו מתנכלות לו היו מגיעות ומורידות לו את החשמל וצועקות לו ‘ערבי מסריח’ והיה לו עניין איתן. פנה למעביד ואמר: הן כל הזמן מציקות. והמעביד אמר איך שהן מגיעות תעיף אותן וזה מה שהוא עשה, הוא קבלן שיפוצים והוא גם הנחה את העובדים שלו לא להיכנס עם הילדות לשיח”.

בראיון לרן בנימיני וזאב קם ברשת ב’ אמרה עורכת הדין: “גרסתו היא שלא הייתה שום היכרות עם הנערה. חבורה של בנות היו מטרידות אותו ומורידות לו את החשמל בדירה בה התגורר ליד המוסד. הוא אמר לי ‘אני חף מפשע, אין לי מגע עם שום ילדה’.

“אני תיאמתי לו את ההתייצבות במשטרה. זו התנהלות חלמאית. המשטרה אומרת שהוא נמלט לשטחים, זה פרסום שקרי. אני חוששת שלא תתנהל כאן חקירה ששואפת לאמת. מדובר באדם נורמטיבי”.

כפי שדווח בחרדים 10, הערבי שהועסק בעבודות תחזוקה במוסד חינוכי חרדי באשדוד נעצר אתמול בחשד שביצע עבירות חמורות בנערה כבת 13 הלומדת במקום.

היום הוארך מעצרו בבית המשפט באשקלון בשישה ימים. חקירת המקרה נמשכת.

הפרשה החלה בסוף חודש מאי השנה, אז התקבל דיווח במשטרה אודות הילדה שלומדת במוסד חינוכי באשדוד, שם הועסק עובד תושב השטחים בעבודות תחזוקה שונות.

במסגרת זאת, כך על פי החשד, נרקמה היכרות בין השניים. על פי החשד הנחקר במשטרה, השניים ניגשו אל דירה סמוכה, שבה החשוד הועסק בשיפוצים – ושם ביצע בה עבירות חמורות.

לאחר אירוע זה, משהבין החשוד כי מעשיו נחשפו – כך לפי טענת המשטרה, עזב את העיר חזרה לשטחים.

מהמשטרה נמסר: “בעקבות דיווח שנמסר למשטרה, החלו פעולות חקירה מידיות שהעלו כי החשוד נמצא בשטחי הרשות. נעשו מגוון פעולות לאיתורו לרבות סיוע של גורמי ביטחון וכל זאת במטרה להביאו לחקירה.

“החקירה עדיין נמצאת בראשיתה ונמשיך בביצוע הפעולות הנדרשות על מנת להגיע אל חקר האמת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות