שאמה מאיים על גפני וליצמן: סחיטה? נפנה מוסדות חרדיים

בתגובה להבטחה כי החלטת ראש העיר ר"ג להפעיל אוטובוסים בשבת תגרור "מחיר פוליטי כבד נגדו" - מזהיר כרמל שאמה את המפלגות החרדיות: "זה האיום האחרון שנבליג לו. תרשמו לפניכם: על כל פעולת נקם שלכם בגלל קווי הבילוי בשבת נגדיל התדירות ונוסיף קווים"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשע"ט / 10.07.2019 12:18

מלחמת השבת ברמת גן: ראש העיר, כרמל שאמה-הכהן, הגיב הבוקר (רביעי) על האיומים נגדו מצד יהדות התורה, לאחר שמועצת העיר אישרה אמש את התכנית להפעיל קווי תחבורה בשבתות בעיר.

בהודעה של ראשי ‘יהדות התורה’, ח”כ יעקב ליצמן וח”כ משה גפני אמש נאמר: “מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן”.

בתגובה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב שאמה: “כמה מילים על איומים ריקים ומיותרים, שמוציאים שם רע לדת ולתורה מבלי שאלו עשו דבר מה רע.

“פנינו לשלום, להידברות ולשיתוף פעולה, לא מתוך פחד אלא מתוך אהבת חינם, כבוד הדדי שהרי גדלנו על הציווי ‘ואהבת לרעך כמוך’, גם התורה הקדושה דרכיה דרכי נועם והרי דרך ארץ קדמה אפילו לה. כל המתפללים מבקשים בכל תפילה מהאל שיברך את עמו בשלום ‘ה’ עוז לעמו יתן ה’ יברך את עמו בשלום’ אין לנו עתיד ללא שלום ואחדות בתוכנו”.

הוא הוסיף: “יחד עם זאת לא אסכים שעירי ותושביה יחיו תחת איומים של שרים וח”כ וזה האיום האחרון שנבליג לו ונעבור עליו לסדר היום מתוך איפוק ואחריות אבל גם מתוך התחשבות שמדובר בחדשות מורכבות לעיכול עבור חרדים ודתיים”.

שאמה ציין: “נבחרנו לשרת את תושבי ר”ג כולם. כולם זה כולם! זה כולל את המיעוט החרדי והדתי אבל גם את הרוב החילוני, שכולל קשישים, צעירים ובני הנוער, שאין ביכולתם לנסוע לבלות בשבת במוניות או ברכב פרטי ולהוציא מאות שקלים בחודש על מוניות.

“נבחרנו תוך שהבטחנו שתושבי צפון העיר יוכלו להגיע לפארק הלאומי ולספארי ותושבי דרום העיר יוכלו להגיע לפעילויות במתחם הבורסה ולא פחות חשוב מכל העיר יוכלו להגיע לבית החולים תל השומר למצוות ביקור חולים.

“הדת ועשרת הדיברות מקדשים את שמירת השבת אך גם את אמירת האמת קל וחומר על ידי נבחרי ציבור. מול איומים נבחרי ציבור חייבים לאזור אומץ גם מתוך אחריות ואמונה בדרך וכברכת האל ליהושוע בן נון: ‘אַל תִּירָא וְאַל תֵּחָת'”.

בפניה לראשי יהדות התורה הוא כתב: “ליצמן וגפני כדאי שתתעוררו. כהונתי בניגוד לכהונת ממשלת ישראל אינה כפופה להחלטות ולאיומים שלכם. מוטב שאת הסגנון המאפיוזי, הכופה והכפייתי תשמרו ותשאירו לכנסת ישראל.

“תרשמו לפניכם: על כל פעולת נקם שלכם בעיר ובתושביה בגלל קווי הבילוי בשבת נגדיל את התדירות ונוסיף קווים. על כל נסיון סחיטה באיומים, נפנה מוסדות חינוך שלכם שיושבים באהבה בעירנו על קרקע שלנו שכל כך חסרה ונדרשת לשימושים שלנו”.

ח”כ אלי אבידר מישראל ביתנו הגיב הבוקר ברדיו צפון: “כשמגיע צריך להגיד כל הכבוד! אחלה כרמל שאמה! כל הכבוד לראש עיריית רמת גן ולחברי המועצה שאישרו הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. עכשיו משפחות שאין להם כסף לשלם 80 ו-90 שקלים למונית לכל כיוון יוכלו להנות בים בשבת!”

גם יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, כתב הבוקר (רביעי) בחשבון הפייסבוק שלו: “שאפו ענק לראש עיריית ר”ג כרמל שאמה הכהן על החלטה שקולה, אחראית ומידתית. מצד אחד לאפשר לכל תושבי העיר להגיע בשבת למרכזי בילוי וחופים בתל אביב, ומצד שני לבחור במסלול נסיעה ברחובות מרכזיים, מבלי להיכנס לשכונות ומבלי לעבור ליד בתי כנסת, מתוך התחשבות בתושביה הדתיים של ר”ג והסביבה.

“זו המתכונת שצריך ליישם גם בערים אחרות, בהפעלת תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראש עירייה רשע מרושע מצטט מהתורה ונביאים ומצד שני מנגח הכל ממש לא מובן
    10/07/2019 12:34
    ל
  1. ממש לא חאומן

  2. שאמה
    10/07/2019 23:11
    דוד
  3. אתה כהן אתה ??
    אולי זבלן ובכלל אם אתה יהודי
    תתבייש לך כמוך כקוברן שניכם נוחלים מפלה בגדול ולשניכם אותה רמת המשכל עובדי נקיון זבלנים נגררים

  4. שאמה יצרת לעצמך שממה...
    11/07/2019 12:09
    הזועם
  5. והשממה הזו תגרום לכך שזו תהיה הקדנציה
    הראשונה והאחרונה שלך.
    תתבייש לך משומד ונבל האגו שלך מוליך אותך
    שאולה ואתה עוד השנה תחווה חוויה קשה ומרה
    שכל כולה שלוחה אליך משמים.

  6. לא נישכח את לוחות הברית
    11/07/2019 13:20
    א.ל.ד
  7. במעמד הר סיני ניתנו למשה רבינו לוחות הברית.
    להזכירינו שלוחות הברית נשברו לאחר שמשה גילה כי עם ישראל בנה את עגל הזהב.
    כיהודי ציוני המאמין בקדוש ברוך, לא ברור לי מדוע מתעקשים בכל דרך האדמורים, המהרנים, הרבנים ללנסות לקחת שליטה מהקדוש ברוך הוא. איש איש באמונתו יחייה יש לעשות הכל לאחדות העם.

  8. אין מילים
    11/07/2019 13:27
    מיקי
  9. ככה צריך לנהוג בהם. פגיעה בכיס תביא לשקט. שאפו ענק לראש העיר

  10. זבלה
    11/07/2019 15:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. החצוף הזה השתן עלה לו לראש. ראה תקדים הפרענק מטבריה. יש סטטוס קוו וצריך להשאיר כך. ייפול וייעלם בקרוב הליצן הזה.