זימון הרב ברלנד לביה”ד המיוחד – אחרי עדויות שחיזקו החשדות

אנשי קהילת 'שובו בנים' ניסו להציג מצג-שווא באמצעות הצגת מכתב של בית הדין המיוחד שהוקם כדי לחקור את 'פרשת הרב ברלנד - לפיו כביכול חברי בית הדין זיכו את מנהיגם • אלא שמכתב הזימון שנשלח אליו כדי שיתייצב בפני בית הדין - והתפרסם ב'מנדי וביתאן' - חושף מה קרה באמת
יוסף גרינבוים
ו' תמוז התשע"ט / 09.07.2019 14:27

מנהיג ‘קהילת שובו בנים’, הרב אליעזר ברלנד, זומן על ידי בית דין מיוחד, הכולל נציגים מכלל בתי הדין הנחשבים ביותר בציבור החרדי – להתייצב בפניו, כדי לדון על “השמועות ורינונים” נגדו.

היום (שלישי) התפרסם לראשונה בתכנית ‘מנדי וביתאן’ בכאן מורשת מכתב הזימון שבית הדין שלח לרב ברלנד עצמו.

מנהיג ‘שובו בנים’ – שמבחינת הציבור החרדי, הוא “מקצה מחמת מיאוס”, כפי שהגדיר עוזרו – הורשע על פי הודאתו בבית המשפט בעבירות של מעשים חמורים וריצה עונש מאסר.

אולם, למרות שהוא נמצא מחוץ לקונצנזוס במגזר החרדי, ביקרו אותו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש וכן יו”ר סיעת ש”ס בירושלים צביקה כהן, וזאת כדי לגייס את קולות הקהילה לפני בחירות. 

המחאה על הפגישות האלה הייתה רפה,משום  שהרב ברלנד הורשע עד עתה בבית משפט, ובפני בית דין של רבני ברסלב – אך לא בפני בית דין ידוע, המקובל על כלל הציבור החרדי .

לצורך בירור תורני ויסודי, שיכריע אחת ולתמיד בפרשה – הכרעה שאחריה לא יהיה ניתן להמשיך ולהתייחס אליו בשום צורה כדמות לגיטימית – הוקם בית דין מיוחד, הכולל  נציגים מבית הדין של ‘בד”ץ העדה החרדית’, בית הדין של הגר”נ קרליץ בבני ברק, ובית הדין של ‘בד”ץ זכרון מאיר’.

לפי הדיווח ב’מנדי וביתאן’, בית הדין המיוחד פעל בחשאיות: הוא זימן אליו עדים ועדות שיעידו, ריכז חומרים הקשורים בפרשה – והגיע למסקנה שהחשדות כנגדו מבוססות “באופן המצריך בירור יסודי בבי”ד”.

רק לקראת תום הדיונים, החליטו בבית הדין לזמן את ברלנד עצמו, כדי שיתייצב בפניהם ולהשמיע את קולו.

מאז שליחת מכתב הזימון – מכתב שלמעשה גילה לראשונה למנהיג ‘שובו בנים’ ואנשיו אודות קיומו של בית הדין, החל מסע לחצים מאסיבי על בית הדין.

כחלק מניסיון להרגיע את הרוחות ולפעול להבאתו של הרב ברלנד לדיון, הסכים בית הדין, לבקשת אנשי ‘שובו בנים’, לפרסם מכתב פומבי לציבור, בו קורא בית הדין שלא לעסוק בפרשה עד תום הדיונים.

אלא שאנשי ‘שובו בנים’ החליטו להשתמש במכתב של בית הדין כדי להציג מצג-שווא, לפיו כביכול בית הדין זיכה את רבם ולפיכך קורא שלא לפעול נגדו. זאת למרות שעיון במכתב הפומבי מגלה שלא לכך התכוון בית הדין.

במכתב שהתפרסם ב’מנדי וביתאן’, הדיינים רבי יהודה פישר, רבי שריאל רוזנברג ורבי שמואל אלעזר שטרן, לא בוחלים במילים – וכותבים באופן ברור: “אחר שבמשך תקופה ארוכה יצאו שמועות ורינונים בקלא דלא פסיק נגד כבודו, והגיעו עדויות וראיות המחזקים החשדות באופן המצריך בירור יסודי בבית דין, והיות ונתמנינו מטעם בתי דינים החשובים בישראל לדון ולהורות בפרשייה זו – הננו להזמין את כבודו להופיע בפנינו”.

בהמשך המכתב, הרב ברלנד מתבקש, מפאת רגישות העניין, להגיע לדיון בליווי אדם אחד בלבד, לא לספר לאיש מקהילתו על דבר הדיון ולמנוע התקהלויות של חסידיו סביב בית הדין.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיע הזמן שייסימו עם העבריין
    10/07/2019 00:19
    אורי
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   11/07/2019 03:17

      למה אתם משקרים ומסלפים דברים וגורמים לשנאת חינם בקהילת ברסלב לא עשו בםני הרב בית דין ואף אישה לא באה בפניו ואמרה הכל שקר

  1. רק שהחולקים נתנו לבית הדין כתובת לא נכונה כדי להציגו כסרבן....
    10/07/2019 18:56
    אין ראיה מזה
  2. והביאו בהתחלה נציגים שלהם לשחק כאילו הם שובו בנים… כידוע

  3. הבנה
    11/07/2019 07:28
    שלמה והב
  4. באמת שלא מובנת הכתבה הזאת….הרי שובו בנים מפרסמים בדיוק את שפרסמתם שקבע בית הדין שלא לדבר נגד הרב עד אחרי קביעת בית הדין וגם שהרב הוזמן וכו וכו…ולא ראיתי שום פרסום מצידם שבזה שהבית דין זיכה אלא רק שהבית דין סתם את הפייות למתנגדים עד לאחר הכרעת בית הדין….אז מה כל ההמצאת השקר על שובו בנים שלכאורה פרסמו שהבית דין זיכה?! בשביל מה לעורר שנאה ומדנים?

  5. למה אי אפשר לפתוח את המסמך? הוא בכלל לא מזכה את הרב אלא פוסקים שם לא לכתוב נגד האב ולא לדבר עליו
    30/07/2019 19:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  6. ומי שיש לו טענות שיעלה ויפנה לבית דין!

    למה הכותב מסלף את האמת????

  7. מצורף המכתב למי שבאמת רוצה מידע מלא ולא מסולף
    30/07/2019 19:28
    תומר
  8. קהילת שובו בנים קהילה חזקה
    04/08/2019 19:31
    יהודי
  9. אתם לוקחים חד צדדיות וחבל מאוד