ליברמן: ‘הם קבוצה חרד”לית וקנאית’ • פרץ: ‘עבר זמנך’

יו"ר ישראל ביתנו על הבית היהודי: "אני מקווה שזה ייגמר. רוצה לראות מפד"ל היסטורית ולא חרד"ל. המכינות הקדם צבאיות מתפתחות לכיוון של מיליציות פרטיות. חיילים שלא כפופים למפקד אלא לרב" • הרב רפי פרץ: אלו פרפורי הגסיסה של הקריירה שלך, אתה רק מלבה אש ומעמיק הקיטוב
חרדים 10
כ"ט סיון התשע"ט / 02.07.2019 09:53

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את חברי הכנסת מהבית היהודי והאיחוד הלאומי, ומתח ביקורת חריפה על המכינות הקדם-צבאיות.

בנאומו בכנס הרצליה אמר ליברמן: ”מה שקורה לציונות הדתית זו טרגדיה יוונית. הייתי מיודד עם זבולון המר ז”ל ועם יצחק לוי. בין מפד”ל ההיסטורית לבין הבית היהודי או האיחוד הלאומי, בין זבולון המר לבצלאל סמוטריץ’ אין שום דבר משותף.

”זו השתלטות של קבוצה קטנה חרד”לית, קנאית וכזו שמבטאת את הצביעות בפוליטיקה הישראלית על הציונות הדתית כולה. אני מקווה שזה ייגמר. אני רוצה לראות מפד”ל היסטורית ולא חרד”ל”.

יו”ר ישראל ביתנו’תקף את המכינות הקדם צבאיות וקרא שלא להכפיף אותן למשרד החינוך בראשותו של הרב רפי פרץ. ”הסיפור של מכינות קדם צבאיות מתפתח לכיוון של מיליציות פרטיות, סוג של פלנגות.

”שאלתי תלמיד במכינה קדם צבאית: אם תקבל פקודה מהמפקד והרב שלך יאמר ההיפך, נדהמתי שלרובם לקח 30 עד 40 שניות לחשוב. חלקם הגדול אמרו שימלאו אחרי פקודת המפקד. אבל חלק אמרו במפורש: לא אפר הנחיה של הרב.

”כשאני מסתכל על הדבר המדהים הזה, שמתפתחים חיילים שלא כפופים למפקד הישיר אלא לסמכות רוחנית, לרב, זה דבר מסוכן. זה לא יכול להיות. במיוחד כשאתה רואה מי הרבנים”.

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הגיב לדברי ליברמן: “לא היה מפעל חינוכי שתרם לצבא ולמדינה כמו המכינות הקדם צבאיות. כמי שהקים את אחת מספינות הדגל בעצמונה, וגידל אלפי נערים לתרומה והתנדבות עבור המדינה, אני אומר לליברמן: שחרר אותנו, עבר זמנך. אלו פרפורי הגסיסה של הקריירה שלך, בזמן שהחברה הישראלית זקוקה לאחדות וריפוי הקרעים אתה רק מלבה אש ומעמיק את הקיטוב”.

השר בצלאל סמוטריץ’ הגיב בזלזול למתקפה של יו”ר ישראל ביתנו. “‏יופי אביגדור חמוד, קיבלת את מנת התשומי היומית שלך כבר בבוקר. אפשר להמשיך את היום”, כתב סמוטריץ’ בטוויטר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות