יאיר גולן: לא פוסל ישיבה עם עודה, ברק הוא הראוי ביותר

חבר המפלגה החדשה בראשות אהוד ברק, מתייחס לאפשרות שהממשלה תוקם יחד עם המפלגות הערביות. "למה להפוך אותם ללא לגיטימיים?" • "ברק הוא האדם הראוי לתפקיד ראש הממשלה, בכחול לבן חסר להט וחזון" •הדגיש: "אני לא בא ליום יומיים, לא לחודש חודשיים, אני בא להישאר"
חרדים 10
כ"ד סיון התשע"ט / 27.06.2019 10:52

אלוף (במיל.) יאיר גולן, שהצטרף למפלגתו החדשה של אהוד ברק, אומר כי הוא אינו פוסל ישיבה בממשלה עם המפלגות הערביות.

“כל מי שמאמין במדינה יהודית ודמוקרטית, שמקבלת מיעוטים בסבר פנים יפות, אנחנו לא פוסלים אותו. אנחנו פוסלים רק את מי שפוסל את עצם קיומה של המדינה”, אמר גולן בראיון  לירון דקל בכאן רשת ב’.

אחרי שיו”ר מפלגתו, אהוד ברק, סירב להתייחס באופן ישיר לשאלה אם יקים ממשלה עם המפלגות הערביות גולן היה נחרץ הרבה יותר.

“נזמין כל מי שתואם את העקרונות עליהם דיברתי, כולל איימן עודה. יש פה עשרים אחוז תושבים ערביים, אנחנו רוצים לפסול אותם? תסתכל על גישתו של בן גוריון ואשכול ורבין ובגין לאוכלוסיה הערבית, הייתה להם גישה מאירת פנים. אני לא מבין למה לקחת עשרים אחוז מתושבי ישראל ולהפוך אותם ללא לגיטימיים”.

לדבריו, הסיבה להקמת המפלגה החדשה היא העדר גוף מרכזי אטרקטיבי בגוש המרכז-שמאל שיאחד סביבו גופים אחרים. בראיון הדגיש גולן כי ברק הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, והמפלגה החדשה תוסיף לגוש ותרחיב אותו.

גולן הוסיף שהדבר שחסר למפלגת כחול לבן הוא להט וחזון מגובש, דברים שברק מביא עימו.

לדבריו, “גנץ ראוי, ברק הוא הראוי ביותר”. הוא הדגיש כי “אני לא בא ליום יומיים, לא לחודש חודשיים, אני בא על מנת להישאר. אני אף פעם לא הייתי ספרינטר טוב אבל תמיד הייתי אצן לא רע למרחקים ארוכים ואני בא למרחקים ארוכים”.

גולן טען שהוא איש שמאל ולא שמאלן, כלשונו. “שמאלן זה ביטוי עם קונוטציה שלילית ואין לו מקום. אנחנו שמאל נחוש ותקיף שיודע להוביל את עם ישראל לחזון דמוקרטי-יהודי וראוי”.

הוא סיפר על עמדותיו לגבי הצעדים הדרושים ביהודה ושומרון מול הפלסטינים. “השאלה המרכזית שעומדת לפני עם ישראל היא האם הולכים לסיפוח או להפרדה. אנחנו באופן חד משמעי בעד הפרדה. ההפרדה הזאת יכולה לבוא לידי ביטוי בכל מיני אופנים וצריך להיכנס לתהליך שבסופו של דבר יביא להפרדה בין האוכלוסייה היהודית לאוכלוסייה הפלסטינית”.

גולן התייחס לנאום בו אמר שהוא “מזהה תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה” – ולא הביע חרטה על הדברים.

“צריך להסתכל על התהליכים כפי שהם, רק תסתכל על ההשחתה השלטונית סביב נושא הבחירות. הייתה צריכה לקום קואליציה של שתי המפלגות הגדולות הליכוד וכחול לבן. זה לא קורה רק בגלל שחיתות ושחיתות של איש אחד. אני חושב שכל מה שאמרתי, לצערי נכון לחלוטין, ומה שקרה בשלוש השנים האחרונות רק מוכיח את זה”.

הוא נשאל גם על סוגיית היחס למערכת המשפט. “יש דרך לדון במקומו של בית המשפט העליון, אבל בית המשפט העליון הישראלי הוא מוסד מפואר. גם אם יש דברים לתקן עושים את זה בחדרי חדרים פנימה. אתה מבין שהייתה פה מפלגה בבחירות האחרונות שרצה עם סיסמה נואלת ופושעת – האחד ינצח את בג”ץ והשני ינצח את חמאס? עצם זה שסיסמה כזו יצאה לאוויר העולם זה דבר עברייני, אסור שזה יקרה. אנחנו לא נשתף פעולה עם הסתה פרועה נגד מוסדות המדינה”.

לדבריו, “אנחנו לא פוסלים אף אחד שהוא ציוני ובעד מדינה דמוקרטית ויהודית, מבוססת על ערכי הנביאים ועל מגילת העצמאות. מי שמאמין בדברים האלה אנחנו לא פוסלים. רבים מחברי מהציונות הדתית מאמינים בערכים האלה. אני מתנגד התנגדות מוחלטת להגדיר כל מי שיש לו כיפה על הראש כמשיחיסט וקיצון. אנחנו פוסלים רק אנשים שפוסלים את מוסדות המדינה או לא מאמינים בעצם קיומה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאיר גולן
    28/06/2019 07:16
    דידייה
  1. כל 24 שעות מכריז על עצמו גנרל מתוסכל שהשתחרר מהצבא ורוצה להוביל מפלגה מנצחת.וכניראה הם מזעזעים את המפה הפוליטית.רבים מקבלים לנהל מפעל או גוף כלכלי והתוצאות גרועות ביותר.ואחרים עוסקים בפוליטיקה בעודם לובשים מדים.