השוטרים שלפו רגל תותבת מקשיש בעימות עם קיצונים

במהלך הפגנת קיצונים בבית שמש במחאה על מעצר עריקות, נשלפה רגל תותבת של מפגין מבוגר ששכב על הכביש • בתיעוד נשמעות צעקות: "אין לו רגל" ו"תעזבו אותו" • המשטרה: "ברגע שהשוטרים הבחינו שהוא נכה, ניגשו לסייע לו" • איכלר: "תוצאות ההסתה. התאכזרו כמו תקופות אפלות"
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ט / 25.06.2019 00:32

במהלך הפגנה של חרדים קיצונים בבית שמש, שנערכה במקביל להפגנות הקיצונים בירושלים בשל מעצר של שלוש בחורות עריקות בידי צה”ל,  תועד אחד המפגינים, גבר מבוגר עם רגל תותבת וקביים, כשהוא מוטל על הכביש כשהרגל התותבת מנותקת ממנו.

עדי ראיה שהיו בזירה טוענים כי הרגל התותבת נשלפה ממקומה במהלך עימות של המפגינים עם השוטרים.

בסרטון הוידאו נראים הרגעים הראשונים לאחר שהרגל התותבת נפלה. המפגינים נשמעים אומרים: “אין לו רגל” ו”תעזבו אותו”.

עם זאת, לאחר שהשוטרים הבחינו במתרחש הם ניסו להעניק לו יחס שונה.

מדוברות המשטרה נמסר כי “מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר באדם שהפגין ביחד עם קבוצת מפגינים ולא במישהו תמים שחלף במקרה במקום. ברגע שהשוטרים הבחינו כי מדובר באדם נכה, הם ניגשו לסייע לו”.

במשטרה מדגישים כי מדובר בהפגנה בלתי חוקית בה נקטו המפגינים באלימות. “תגובה מלאה וצילומים יצאו בהמשך”.

ח”כ ישראל אייכלר אמר בתגובה: “תוצאות ההסתה המשתוללת בתקשורת ובפוליטיקה לא איחרו לבוא. הבריונות של משטרת ישראל חוצה גבולות תוך גיבוי ישיר ועקיף מראשי ערים ומחברי כנסת שמסיתים נגר המגזר החרדי”.

לדבריו, “בעבר הצבענו על הסכנה ואמרנו כי בדרך הזו נגיע לשפיכות דמים, הערב אנחנו כבר על הסף. לקחו יהודי נכה ברגלו והתאכזרו אליו באופן שמזכיר תקופות אפלות בעם היהודי”.

איכלר טוען, כי “על פי העדויות למרות מחאת ההמונים המשיכו השוטרים בהתנהגות הגסה והאכזרית הזו, עד כדי איבוד צלם אנוש”.

הח”כ  הדגיש: “אבל אשמים אנחנו שלא הצלחנו להילחם לפיטורי השוטרים אחרי המקרה הנורא של הנער המיוחד יענקי בל”ג בעומר. הפעם, השר לביטחון פנים והמפכ”ל חייבים להשעות מידית את השוטרים האשמים, אחרת יש להביע את הזעקה שתהדהד מקצה העולם ועד קצהו”.

מהמשטרה נמסר קודם לכן, כי המחאה פרצה באזור רחוב נהר הירדן בעיר, ובמהלכה “ניסו חלק מהמפגינים לחסום את צירי התנועה. כוחות משטרה הפועלים אל מול מפרי הסדר, עצרו עד כה 4 חשודים, ופועלים במקביל להזרמת התנועה”.

גם בירושלים התקיימו מאז שעות הצהרים עימותים בין מפגיני ‘העדה’ לשוטרים. בשעות הערה יצאו המפגינים להפגין בצומת בר אילן בירושלים. המפגינים חסמו את צירי התנועה, התעמתו עם שוטרים ושרפו פחי אשפה. שבעה מפגינים נעצרו בשעות הערב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות