הנשיא טראמפ יתקוף באיראן על הפלת המל”ט? “אתם תגלו בקרוב”

הנשיא האמריקני צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "איראן עשתה טעות גדולה מאוד!" - כשהפילה את המל''ט האמריקני • נתניהו: קורא לאומות לתמוך במאמצי ארה"ב נגד התוקפנות האיראנית
נתן פרל
י"ז סיון התשע"ט / 20.06.2019 19:47

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשאל הערב (חמישי) האם ארצות הברית תתקוף את איראן לאחר שהפילה מל”ט אמריקני, והשיב: “אתם תגלו בקרוב”.

מוקדם יותר הגיב טראמפ בציוץ בטוויטר על הפלת המל”ט של הצבא האמריקני בשמי המפרץ הפרסי על ידי משמרות המהפכה של איראן: “איראן עשתה טעות גדולה מאוד!”.

משרד החוץ האיראני הגיב על הציוץ של הנשיא: “על ארה”ב לדעת כי אנחנו נגן בכוח על ריבונותנו ואיננו מעוניינים להוסיף למתיחות – אבל אנחנו מוכנים לה. אנו מקווים כי אויבינו לא ישובו על טעויות אסטרטגיות כמו זו של וושינגטון, שצריכה לקחת אחריות על כל ההשלכות העתידיות”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: “ב-24 השעות האחרונות איראן העצימה את התוקפנות שלה נגד ארה”ב ונגד הקהילה הבינלאומית. אני חוזר וקורא לכל האומות החפצות בשלום ובביטחון לתמוך בארה”ב במאמציה נגד התוקפנות האיראנית”.

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית פרסם היום בהודעה מטעמו כי כלי הטיס הופל על ידי האיראנים כשהיה מעל מיצרי הורמוז, ולא מעל שמי איראן. בהודעה הודגש כי האיראנים תקפו שטח בינלאומי ללא כל התגרות ומבלי שכלי הטיס חצה קווים בינלאומיים.

רשת CNN דיווחה כי הבית הלבן יקיים היום פגישת חירום לדון בתגובה להפלת הכטב”מ על ידי איראן.

הנשיא טראמפ אינו צפוי להשתתף בפגישה, אך כן צפוי להיפגש עם מפקדי צבא ארצות הברית. גורם אמריקני מסר כי בפגישה בבית הלבן ישתתפו שר ההגנה בפועל היוצא פטריק שנהאן, ושר ההגנה מארק אספר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות