העו”ד של בת ה-7: המשפחה שלה לא תיתן לסגור את התיק

עורך הדין יהודה פריד, המייצג את הילדה החרדית שעברה התעללות: "גורמים בקהילה מנעו בשוגג טיפול נכון ומהיר" • על התנהלות החקירה: "הם טרחו לעצור את החשוד רק כשבועיים לאחר התלונה. כרגע האנשים הכי טובים עוסקים בחקירה" • על המשפחה: "הוריה המומים מהמתקפה עליהם"
חרדים 10
י"ז סיון התשע"ט / 20.06.2019 18:21

עורך דין יהודה פריד, המייצג את הילדה החרדית בת ה-7 שעברה התעללות ביישוב חרדי באיזור בנימין, אמר היום (חמישי) כי גורמים בקהילה מנעו בשוגג טיפול מהיר ונכון באירוע.

בריאיון  שהעניק לרן בנימיני וטלי בן עובדיה בכאן רשת ב – סיפר פריד: “גורמים בקהילה אמרו להורים ללכת לרופאת משפחה ולא למרכז להגנת ילדים ולחדר מיון. הם לא עשו את זה בזדון, הם עשו זאת מתוך דאגה לילדה ולמשפחה”.

פריד התייחס לקשיים המשפטיים בתיק: “אני יודע שהילדה נפגעה, ועל כך אין מחלוקת, ואני יודע שהילדה הצביעה על הנאשם שפגע בה. באשר למחדלי החקירה, אני סומך על המשטרה והפרקליטות שיעשו את עבודתם נאמנה”.

אמש דווח בחדשות 12 מפי גורמי חקירה, כי אם לא יהיו ראיות חדשות בתיק – הם לא יהססו לבטל את כתב האישום החמור שהוגש נגד מחמוד קטוסה, תושב הכפר דיר קדיס, הממוקם סמוך למודיעין עלית.

אולם עורך הדין אמר כי הוא לא רואה את ביטול כתב האישום באופק: “המשפחה ואני לא ניתן לסגור את התיק הזה. ניתן לבצע לפי החוק השלמות חקירה ולתקן את כתב האישום”.

על התנהלות המשטרה בחקירת המקרה – אמר: “הם טרחו לעצור את החשוד רק כשבועיים לאחר הגשת התלונה, בזמן הזה הוא יכל להעלים ראיות, או אפילו לברוח מהאזור”.

פריד הדגיש כי תחנת המשטרה שטיפלה באירוע בראשיתו – תחנה קטנה – לא הבינה את סדר הגודל המקרה.

“כרגע האנשים הכי טובים עוסקים בחקירה, ואני בטוח שהם לא יתנו לה להתמסמס”.

בראיון לוואלה אמר עורך הדין: “הוריה המומים מהמתקפה עליהם. איך פתאום הפכו מקורבנות לצד השני”. לדבריו,  “אנחנו הולכים להילחם ולהוציא את הצדק לאור. לא נשקוט עד שהצדק ייצא לאור והנאשמים הפוגעים יעמדו לדין. אם היו מחדלים, נעבור אליהם, אבל מי שחושב למסמס את התיק הזה טועה טעות מרה”.

עו”ד פריד טען כי החל משלב הגשת התלונה נרשמה שרשרת מחדלים. “התלונה לא הגיעה למקום הנכון, הילדה לא הגיע לרופא הנכון והרופא לא דיווח כמו שצריך”.

לדבריו, בני המשפחה אמרו כבר עם הגשת התלונה שמדובר בשרת בית ספר מחמוד קטוסה, אך הוא נעצר רק אחרי שבועיים, לאחר שהילדה זיהתה אותו בבית הספר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות