החרדי ממודיעין עלית עם ‘עשרות הנשים’ הורשע במעשים חמורים

הפרשה שנחשפה לראשונה באתר חרדים 10 לפני יותר משנה תיארה מסכת מזוויעה של חרדי נשוי ובר-אוריין, שניהל קשר עם עשרות נשים, חלקן בו-זמנית • על פי הטענות, האיש ניצל והונה אותן כלכלית אך גם ביצע מעשים חמורים • השבוע הרשיע אותו בית המשפט במעשה חמור במיוחד
חיים טוויל
י"ז סיון התשע"ט / 20.06.2019 02:17

האברך לשעבר, תושה העיר החרדית מודיעין עלית, שמעשיו החמורים נחשפו לפני יותר משנה בתחקיר חרדים 10, הורשע השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים במעשה חמור במיוחד ובמעשים חמורים נוספים כלפי שתי נשים.

על פי בית המשפט, באחד המקרים ביצע הנאשם את המעשים החמורים במהלך עבודתו כנהג אמבולנס.

בית המשפט התייחס לפרסום ב’חרדים 10′ כשכתב: “אין מנוס מלציין כי במקביל לתיק זה בוצע פרסום בתקשורת בדבר פרשיות אחרות הנוגעות לנאשם: בהתאם לאותו פרסום הוא הטעה נשים חרדיות, גרושות, כי בכוונתו להינשא להן… נטען כי אף ביצע מעשי מרמה בנוגע לנכסים”.

• עוד בנושא:

עקיצות, הונאה, תקיפות: החרדי שניהל קשרים עם עשרות נשים

נעצר תושב מודיעין עלית ש’צד’ נשים, רימה, וביצע מעשים חמורים

יצוין, כי חודשיים לאחר החשיפה הראשונה בחרדים 10, פורסם תחקיר דומה גם בעיתון ידיעות אחרונות.

בעקבות הפרסומים ותלונות הנשים נעצר האיש והובא לחקירה. במשפט שהתנהל בשנה האחרונה – ושנוהל מצד התביעה על ידי עו”ד יובל קדר מפרקליטות מחוז ירושלים – נאספו עדויות והרשעת הדין החמורה ניתנה השבוע.

מוסר שיעורי הלכה

הפרשה פורסמה כאמור לפני יותר משנה. סיפרנו אז על הצעיר החרדי, בשנות השלושים המאוחרות לחייו, שמוכר היה בעירו החרדית כבר-אוריין, מוסר שיעורי הלכה, המנהל בית לתפארת עם מספר ילדים רב.

אלא שעל פי העדויות שהגיעו לחרדים 10, ניהל האיש חיים כפולים בהם הועלו טענות להונאות כלכליות, לכאורה, כמו גם למעשים חמורים.

כך, למשל, נמסר כי בפעולות התנדבותיות לכאורה של העברת כספים ממקום-למקום מצאו אלו את דרכם אל כיסו הפרטי, וטענות על מעשי מרמה נוספים הגיעו לאוזני עסקנים ורבנים מקומיים.

אם נדמה היה בתחילה, כי מדובר באיש שאינו ישר בענייני כספים, התברר עד מהרה כי טענות חמורות בהרבה מועלות כנגדו בסדרה ארוכה של מעשים שהצנעה יפה להן.

בעשר השנים האחרונות פגש האיש, כך לדברי עסקנים מקומיים ששוחחו עם חרדים 10, עשרות נשים איתן קיים קשר בעודו נשוי.

“מדובר בתופעה מחרידה”, מספר תושב העיר המכיר את הפרשה מקרוב, “האיש, שמקיים בביתו אורח חיים צנוע עם חומרות רבות – מנהל קשר בו-זמנית עם נשים רבות אחרות”.

לדבריו, הנשים, רובן ככולן גרושות, מצויות היו בשלבים רגישים בחייהן, כשהן בודדות וחסרות תמיכה, והלה – שניחן ביכולת כריזמטית יוצאת דופן – ‘לכד’ אותן ברשתו.

“לחלק מהן הוא סיפר כי הוא רווק, לאחרות סיפר כי הוא יתום, ולרבות אחרות אמר כי הוא אמנם נשוי, אך הוא פרוד כעת ונמצא בהליכי גירושין. הוא גם היה משקר ביחס למספר הילדים שלו, כאשר היה אומר כי יש לו חמישה ילדים, בעוד מספר ילדיו גדול בהרבה. הוא הבטיח להן כי מיד עם סיום הליך הגירושין יוכלו להתחתן”.

הנשים התמימות היו, לרוב, מאמינות לאיש הכריזמטי והיו מפקידות בו את אמונן.

אלא שהפרשה, שעם כל טפח שנחשף ממנה מתגברת תחושת החלחלה והזעזוע – אינה מתמקדת רק בהיבט הערכי והדתי של אדם חרדי המוחזק לירא-שמים, שגונב את דעתן של נשים תמימות ומבטיח להן כי יקים אתן בית.

דירת ההורים

כאמור, לאיש מיוחסים מעשים חמורים, לאחר שתלונות מכמה נשים אתן קיים קשרים הגיעו למשטרה, ובהן עולה חשד למעשים שאינם ראויים, כמו גם מעשי מרמה כספיים.

כך, למשל, הגיעה אשה מיישוב דתי לתחנת המשטרה וסיפרה כי לאחר שמונה שנים בהן ניהל איתה האיש קשר אישי, גילתה כי הלה הצליח לרשום את דירת הוריה על שמו, זאת מלבד גניבות כספים נוספות.

במקרה אחר, אשה מירושלים ניסתה במהלך הריונה – לאחר ששכנותיה חשפו את עובדת היותו נשוי – להיפרד ממנו ולהשליך אותו מחייה. בתגובה, כך על פי תלונתה במשטרה, תקף אותה האיש פיזית והוא נעצר על ידי הרשויות.

כעת, אחרי שהורשע, לנשים בהן פגע אולי יש סיפוק כי הוא בא על עונשו. אבל עוד דבר בטוח: עתה הוא כבר לא יוכל  לפגוע בנשים נוספות.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאיפו מוציאים גרושות? אינטרנט.
    20/06/2019 09:23
    דב
  1. אינטרנט

  2. הוא ידוע בעיר מודיעין עילית לשמצה
    21/06/2019 12:22
    יוני
  3. כל פעם שהוא עובר ברחוב כולם בזים לו

  4. אמת
    22/06/2019 23:27
    חצקל
  5. …..צריך לבטז רק לאדם אחד בעיר..מאיר קסלר..זה שמכונה רב העער הוא האשם.בכל תחלואי העיר.כמה שנאת חינם.חילול השם.גזענות.מחלוקות.ביזוי חכמים..ובעיות קשות של פריצות כמו בעיר חילונית..והאיש האלים הזה שותק..ומתעסק בשטויות..לרדוף אחרי אנשים תמימים.ואת מי לסלק..מתלמודי תורה..וכו וכו..בזמן שהעיר כמו סדום ועמורה….

    • יוני   24/06/2019 18:15

      האמת כואבת אח זה המציאות העגומה בה העיר נמצאת לא חבל?