הימ”ר מנסה למצוא ראיות: מעצר הנאשם בתקיפה הוארך עד שלישי הבא

בדיון בבית המשפט הצבאי "הוצג בפני השופט המידע החדש הנוגע לנאשם, והצורך בהשלמת חקירה בעקבותיו" • המשטרה: "לאחר השלמת פעולות החקירה, תגובש החלטה סופית" • לפני הגשת כתב האישום מתח בית המשפט ביקורת על התביעה הצבאית: "נהגתם בנאשם בחוסר תום לב"
חיים טוויל
י"ז סיון התשע"ט / 19.06.2019 21:36

פרשת ההתעללות בילדה החרדית:  בתום דיון שהתקיים היום (רביעי), בדלתיים סגורות, בפני בית המשפט הצבאי בעופר, החליט השופט לדחות את החלטתו בדבר שחרור אפשרי של מחמוד קטוסה, הנאשם מהכפר דיר קדיס – והותיר אותו במעצר עד ליום שלישי הבא.

עם זאת, אחרי שהמשטרה והפרקליטות הצבאית נסוגו מכתב האישום ופנו להשלמות חקירה בתיק, כעת שוקלים במשטרה לבטל את כתב האישום החמור שהוגש נגד קטוסה .

לפי הודעת המשטרה ודובר צה”ל, “בדיון הוצג בפני השופט המידע החדש הנוגע לנאשם, והצורך בהשלמת חקירה בעקבותיו”.

כמו כן, “הוצג הצורך בעריכת פעולות נוספות למיצוי בירור החשד בעניין מעורבים נוספים בעבירה.

“בתום הדיון, בית המשפט האריך את מעצרו של הנאשם עד ליום 25 ביוני 2019”.

בהודעה נאמר עוד: “משטרת ישראל ממשיכה לפעול באופן מאומץ למיצוי החקירה והגעה לחקר האמת ביחס למקרה. החקירה מתנהלת כעת ביחידה המרכזית במחוז ש”י ומלווה על-ידי אגף החקירות והמודיעין והפרקליטות הצבאית.

“לאחר השלמת פעולות החקירה, תגובש החלטה סופית בנוגע להמשך הטיפול בתיק וכתב האישום”.

ב’כאן חדשות’ דווח הערב, כי עוד לפני הגשת כתב האישום, בית המשפט הצבאי מתח ביקורת על התביעה הצבאית ואמר שהיא לא נוהגת בתום לב כלפי קטוסה. זאת לאחר שהתביעה חזרה בה מהצהרת התובע – ושינתה את קביעתה הראשונית לגבי המיקום והמועד של ביצוע ההתעללות.

בהצהרת התובע הראשונה סברה התביעה כי התקיפה התרחשה בכפר דיר קדיס, הממוקם ליד מודיעין עלית, במועד ספציפי בתחילת חודש אפריל.

אחרי הצהרת התובע הראשונה, בסוף החודש הקודם, הגיע למשטרה מידע חדש שמאמת את טענת האליבי של קטוסה. האליבי: בזמן בו בוצעה ההתעללות, הנאשם טוען כי עסק בכלל בשיפוצים בדירה בעיר אחרת.

בעקבות המידע הזה, המשטרה חזרה בה מהצהרת התובע הראשונה ואז שינתה את מיקום ביצוע העבירה ואת המועד בו בוצעה: בגרסה השנייה ההתעללות בוצעה בדירה שאותה טען קטוסה כי שיפץ בשכונה אחרת, לא במועד מדויק אלא “בין פברואר לאפריל”.

את החזרה הזו של התביעה מגרסתה הראשונה הגדיר בית המשפט: חוסר תום לב.

עם הכנסת נציגי הפרקליטות לתמונה אתמול כדי לבחון את התיק, הבהירו בפרקליטות למשטרה ולפרקליטות הצבאית כי התיק בעייתי, אך טרם ההחלטה. יש לבצע כמה פעולות חקירה כדי לוודא שכל הכיוונים נבדקו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות