משרד התקשורת מנתק קווי המידע I המפעילים: רק כי מדובר בחרדים

משרד התקשורת החליט לנתק את קווי המידע בלחץ חברות מסחריות • אלפי איש יאלצו להתחבר רק באמצעות האינטרנט • מפעילי קווי המידע בוחנים עתירה לבג"צ
שייע קליין
ט"ו סיון התשע"ט / 18.06.2019 18:38

משרד התקשורת החליט לחסל את קווי התוכן הקהילתיים, שחלקם מהווים ערוץ מידע מרכזי עבור רבים בציבור החרדי, בעיקר למשתמשים שאינם מחוברים לרשת האינטרנט.

כיום פועלים  עשרות קווי מידע המספקים מידע בנושאים שונים (תחבורה, רפואה, וכדומה), כמו גם מידע על קהילות קודש, וגישה לשיעורים, אקטואליה, תרבות יהודית, מידע חיוני בתחומי החיים השונים ועוד.

בלחץ גורמים מסחריים בחלק מחברות הסלולר, הודיע משרד התקשורת כי בכוונתו לשנות את המצב החוקי ולנתק את כל קווי המידע הטלפוני לאלתר, משום שלדעתו הציבור המתקשר לקווים עושה בהם שימוש מופרז ולא רציונאלי.

בחברות קווי המידע הטלפוניים מדגישים כי כל הפעילות שלהם הינה על פי חוק ובשיתוף פעולה עם חברות הטלפון הגדולות במשק. כמו כן, רוב חברות הסלולאר מאפשרות אלפי דקות שיחה במחיר החבילה, וכי הטענות על שימוש מופרז ולא רציונאלי של המשתמשים, שהם ברובם חרדים, אינן נכונות ולא הוגנת.

בחברות קווי המידע טוענים, כי עמדת משרד התקשורת משקפת דעה קדומה כלפי ציבור שלם, ודחיפתו לעשות שימוש באינטרנט הסלולארי שאינו מאושר על ידי רבני קהילות.

“מדובר בהחלטה חסרת תקדים להגביל את הציבור בהיקף השימוש שלו בשירותי התקשורת”, הם אומרים. “אלמלא היה מדובר בחרדים – לא היה מעז המשרד לשקול סגירת ערוצי מידע כאלו”.

בימים אלה מנסים מפעילי קווי המידע למנוע בכל דרך – כולל בפניה לבג”צ – את מה שהם מגדירים “ההחלטה השרירותית” של משרד התקשורת נגד הציבור החרדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משרד שקרן. מוציא לעז על החרדים.ורוצה להזיק להם
    18/06/2019 22:07
    טלפון
  1. כל מי שיש לו קו, משלם על חבילת שיחות *מוגבלת*.
    בחבילה יש בין 2500- 5000 דקות שיחה בלבד.
    על כל חריגה מהחבילה הלקוח משלם תעריף גבוה מאד,
    יש גוף מושחת שמסית את משרד התקשורת נגד הציבור.
    ולכן כל פעם משרד התקשורת בא בתירוצים חדשים וסותרים אחד לשני במטרה לסגור את הקוים.
    מי הגוף?
    מה ההשפעה שלו?
    עוד חזון למועד. זה יתגלה.