“בדיוק כפי שצפוי לקרות במלחמה”: כל חיל האוויר – נמצא באוויר • צפו

חיל האוויר כולו - מאחרון הטכנאים ועד מפקד החיל, משתתף בתרגיל מלחמה שיסתיים מחר • המיקוד העיקרי הוא בזירה הצפונית: "שם האויב הוא מיידי ומאתגר"
חיים טוויל
ט"ו סיון התשע"ט / 18.06.2019 18:22

תרגיל חילי נרחב של חיל-האוויר, בהשתתפות כלי טיס מטייסות הקרב, המסוקים והתובלה, מערך ההגנה האווירית ומערך הבקרה של חיל-האוויר מתקיים השבוע.

התרגיל מדמה לחימה רב-זירתית ותמרון בין-זרועי רחב, שמטרתו לשפר את כשירות ומוכנות הכוחות של חיל-האוויר להתמודדות עם תרחיש לחימה רב-זירתי, הכולל תקיפות רבות בפרקי זמן קצרים וסיוע לכוחות הקרקעיים.

״כל חיל האוויר – נמצא באוויר”, מדגיש גורם בכיר בחיל. “אנו מתרגלים את כלל הכוחות – מהחיילים בגף הטכני, דרך הטייס בקוקפיט, לוחם ההגנ״א והמפעיל בקרון, ועד למטה המבצעי של שדרת הפיקוד של חיל האוויר ומפקד חיל האוויר. כולם נדרשים לקחת החלטות מבצעיות בזמן אמת, בדיוק כפי שצפוי לקרות לנו במלחמה”.

התרגיל מדמה מלחמה בכמה זירות ביחד, כשהמיקוד העיקרי הוא בזירה הצפונית. “שם האויב הוא מיידי ומאתגר”, מסביר הגורם. “אנחנו מתרגלים מול אויב חושב, מאתגר ומגיב עם טכנולוגיות ויכולות מעבר לקיים היום בזירה”.

אחד הדברים הייחודיים בתרגיל הוא שיתוף הפעולה המלא בין חיל האוויר לכוחות היבשה. ״הגענו לרמת שיתוף פעולה מהגבוהות ביותר בעשור האחרון. את הלוחמים מזרוע היבשה מלווים מטוסי קרב, כטמ”מים ומסוקי קרב. זה מדהים לראות את התוצאות והאפקטיביות”.

במסגרת האימון, מתרגלים השנה בחיל לראשונה מלחמה עם מטוס ה’אדיר’, F35: “הוא נותן מענה ומשפר את היכולת של חיל האוויר וכמובן תורם ללחימה הרב זירתית. בדיוק לדברים האלה קיים המטוס הזה – מטוס הקרב המתקדם ביותר”.

כבר במהלך התרגיל מקפידים בחיל על תחקור: “פעמיים ביום אנחנו מתכנסים במטה המבצעי, וכולם ביחד מפיקים לקח ולומדים מה נעשה יותר טוב כדי להשתפר. זה מנגנון שקיים גם בזמן לחימה וכמובן שבסיום התרגיל נערוך תחקיר מעמיק לכולו, ולדברים שבהם נרצה להשתפר״.

״הערך המוסף העיקרי שתורגל פה הוא היכולת לקטלניות ולרב ממדיות”, מציין הקצין. “מטוס האדיר מאפשר לנו לפגוע בטווחי זמן קצרים באויב שמתגלה בשטח ולפעול ברציפות אל מול האיומים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות