סיפורו המדהים של הנסיך הסעודי המתחזה ולכידתו בגלל ארוחה

במשך שלשה עשורים הצליח אנתוני גיניאק, אזרח אמריקני, להציג את עצמו כנסיך סעודי עשיר כשבכך הוא מצליח לגרוף לכיסו מיליוני דולרים • באיזו דרך ביזארית נלכד 'הנסיך' וכמה שנות מאסר נגזרו עליו
אליעזר היון
ט"ו סיון התשע"ט / 18.06.2019 15:47

סיפור מהאגדות:  אזרח אמריקני מפלורידה, התחזה במשך יותר מ-30 שנים(!) לנסיך סועדי, כשבך הוא מצליח לגרוף לכיסו מיליוני דולרים. ‘הנסיך’ נחשף רק בדרך מקרית והוא העומד לדין שבסופו נגזרו עליו 18 שנות מאסר בגין מעשי מרמה והונאה חמורים.

סיפורו המדהים של האיש, אנתוני גיניאק פורסם באתר independent והסעיר את הקהילה המקומית. גיניאק נולד לפני 48 שנים בקולומביה, ומגיל 7 גדל כילד מאומץ. בגיל 18 החליט לאמץ לעצמו זהות: נסיך סעודי בשם חאלד בן-אל סעוד.

מאז התפתחה הקריירה של ‘הנסיך’ כמו באגדות.

הוא שכנע חברות אשראי, אנשי עסקים ויזמים גדולים להשקיע אצלו מיליוני דולרים כשהוא מציג את עצמו כבן למשפחה המלכותית הסעודית.

בגדיו המסורתיים, איתם הקפיד להגיע לפגישות, ושומרי הראש ששכר הקנות להופעותיו אמינות, והוא לא רק זכה בכספם של אילי ההון אלא גם קיבל מתנות רבות, אותן הקפיד להפגין בכל עת.

גיניאק המשיך לצבור רכוש, וכיאה למעמדו טס במטוסים פרטיים, שט ביאכטות והחזיק מכוניות פאר. גם כרטיס הביקור הרשמי שלו הציג אותו כבן למשפחת המלוכה, וחייו הבדיוניים של הצעיר האמריקני המשיכו לפרוח.

מלבד חיי הפאר דאג גיניאק-בן-אל סעוד לנהל חשבון אינסטגרם שבו הוצגו תמונות של בני משפחת אל-סעוד עם כיתובים כמו “אבא שלי”, לצד תמונות של כלבים, תיקי מעצבים ומכוניות יוקרה.

אלא שאז הגיעה הנפילה הגדולה.

במהלך פגישה עם יזם נדל”ן גדול במיאמי הזמין בן-אל סעוד בייקון [בשר חזיר האסור למוסלמים], ואיל ההון החל לחשוד: כיצד אוכל הנסיך בשר אסור ברעבתנות כזו?

איל ההון נתן פומבי לחשדותיו ושיתף בכך את בעלי המלון בו התקיימה הפגישה. בעלי בית המלון שכרו חברת חקירות פרטית כדי להתחקות אחרי זהותו האמיתית של ‘הנסיך’.

בתום חקירה מאומצת אליה חברה בהמשך גם המשטרה הפדרלית נחשפה התרמית הגדולה וגיניאק נעצר.

עם המעצר המתוקשר, וההלם שנלווה אליו, בחר מנהל הכספים של הנסיך – אדם בשם קרל ויליאמסון ליטול את נפשו בכפו לא לפני שטען בתוקף כי גם הוא קרבן ל’נסיך’ ששימש כמעסיקו.

גיניאק עצמו הודה במיוחס לו, נטל אחריות על מעשיו, ובית המשפט כאמור גזר את עונשו לשמונה עשרה שנים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות