14 נעצרו: כך הם דילגו על האבטחה בנתב”ג – והבריחו מאות גיאורגיים

14 בני אדם נעצרו ועוכבו לחקירה בחשד שהיו מעורבים בהברחת אזרחים גיאורגים לישראל תמורת בצע כסף • החקירה נפתחה כבר לפני כמה חודשים אך רק הבוקר הפכה גלויה
חיים טוויל
י"ד סיון התשע"ט / 17.06.2019 11:18

המשטרה עצרה הבוקר (שני) שישה חשודים לחקירה באזהרה ועוד שמונה עוכבו בחשד שהשתייכו לרשת שעסקה בהברחת זרים דרך נמל התעופה בן גוריון למדינת ישראל.

הם חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לפשע וקבלת דבר במרמה.

החקירה החלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 כבר לפני כמה חודשים, אך רק הבוקר היא הפכה גלויה ומתבצעת בשיתוף רשות שדות התעופה והפרקליטות.

על פי החשד, המעורבים פעלו מאז שנת 2017 במטרה להבריח אזרחים גיאורגיים לתחומי המדינה.

על פי החשד, הוברחו לארץ במסגרת רשת ההברחה מאות מסתננים.

על פי החשד, חברי הרשת, ביניהם עובדי חברות המספקות שירותים לנמל התעופה פעלו באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה, כשהם מצליחים להערים על מנגנוני האבטחה במעברי הגבול בנתב”ג ומבריחים אזרחים גיאורגיים לתחומי מדינת ישראל מבלי לעבור במערכת בקרת הדרכונים והמעברים, כנדרש על פי חוק.

לכל אחד מחברי הרשת היה תפקיד מוגדר המסייע בהברחה תמורת בצע כסף כשהם פועלים להסוות את מעשיהם מעיני רשויות האכיפה.

בחקירה אותרו מספר כנופיות שונות שפעלו בארץ ובחו״ל, שהצליחו לגייס עובדים מתוך רשות שדות התעופה, תמורת כמה אלפי דולרים על כל אדם שהוברח.

בין המעוכבים, מספר אנשים שהוברחו לארץ ואותרו הבוקר בדירת מסתור במרכז הארץ.

דובר רש”ת אמר: במסגרת פעילות של היחידה למניעת עבירות בנתב”ג נתפסו נתינים זרים במהלך ניסיון לעקוף את ביקורת הגבולות. הנושא הועבר לטיפול גורמי הביטחון ומשטרת ישראל. הפעילות של המשטרה תואמה עם כלל גורמי רש”ת ובכלל זה הביטחון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות