התנועה לאיכות השלטון: כך על פי החשד פעלה השחיתות

לאחר חודשים של תחקיר שביצעה 'התנועה לאיכות השלטון' ופנייה בתלונה למשטרה ולפרקליטות, הפכה הבוקר החקירה נגד בכירים בעיריית אלעד לגלויה - ובוצעו מעצרים • 'התנועה', שפתחה בתחקיר בעקבות פניות של תושבי אלעד שהתלוננו תקופה ארוכה - פרסמה מקצת החשדות שחשפה
חיים טוויל
י"ג סיון התשע"ט / 16.06.2019 14:32

לאחר חודשים של תחקיר עומק שביצעה התנועה לאיכות השלטון, ולאחר פניה בתלונה למשטרה ולפרקליטות, הודיעה הבוקר (ראשון) המשטרה על חקירה שמתנהלת נגד בכירים בעיריית אלעד.

בפשיטה שערכה המשטרה בשעות הבוקר באלעד, נעצרו ארבעה חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו שלושה חשודים נוספים בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בין העצורים: חבר מועצה ועובד ציבור במועצת עיריית אלעד, מפקח בנייה, מנהל אגף בעירייה, קבלן ועוד.

ארבעה מהחשודים הובאו בצהרים לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינם, והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בהתאם לצורכי החקירה.

לפי שעה הוארך מעצרים של שניים מהחשודים.

בתנועה לאיכות השלטון מפרטים את  האירועים שהובילו לפשיטה: בחודשים האחרונים התקבלו במשרדי התנועה פניות של תושבי אלעד, שהתלוננו משך תקופה ארוכה על התנהלות ראש העירייה ובעלי תפקידים נוספים, במספר אירועים בשנים האחרונות.

הפניות גובו בתיעוד התכתבויות של התושבים עם הרשויות, בהן התריעו פעם אחר פעם על הנעשה ברשות, תוך בקשה לנקוט בפעולת אכיפה, כשהתרעותיהם מלוות במסמכים שונים ובראיות שנבדקו גם בתנועה.

התנועה פנתה למשטרה ולפרקליטות, על בסיס אותן הפניות, המעלות חשש ממשי לביצוע עבירות חמורות מתחום טוהר המידות בשירות הציבורי, ובהן חשש לביצוע עבירות של שוחד בחירות, עדות שקר ועבירות נוספות. אותן הפניות אף מעלות חשש לדפוס פעולה של ממש אצל גורמים בעיריית אלעד, שיטה הכוללת העלמת עין מכוונת מעבירות תכנון ובנייה של מקורבים לגורמים בעירייה, ואף סיוע בפועל למצב זה תוך ביצוע עבירות פליליות, כגון מתן תצהיר שקר ועדות שקר.

לפי התנועה לאיכות השלטון, בחלק מהמקרים מתקיימת זיקה ברורה בין נבחרי ציבור ובעלי תפקידים ברשות, לבין מוסדות הנהנים מהעבירות. “ככל שיתברר שהמידע נכון, מדובר בתופעה שהיקפה הנרחב בשילוב עם הדמויות הבכירות בשלטון המקומי המעורבות בה, מבססות את אחת הפרשות החמורות שנחשפו בשנים האחרונות” אומרים בתנועה לאיכות השלטון.

התנועה לאיכות השלטון גם פרסמה מקצת החשדות שחשפה:

‘שיטת’ הקצאת הקרקעות ומתן היתרי בניה בעיר אלעד: התנועה חשפה מקרים בהם עולה חשש לביצוע הקצאות נכסים ללא תמורה לגופים בעלי זיקה פוליטית לחברי מועצה, עבירות חמורות בתחום התכנון ובנייה שבוצעו בידיעה מלאה של בכירים בעירייה, או תוך הסתרת מידע, מתן מידע כוזב לערכאות, וסיוע פעיל מצד הנהלת הרשות בפעולות המעלות חשד לקבלת דבר במרמה על ידי בעלי תפקידים בגופים המוטבים.

חלק מהעבירות בוצעו בסמוך לבחירות, ועל כן מעלות בנוסף גם חשד לשוחד בחירות.

 הקצאת מקרקעין ומתן היתרי בניה בקשר עם מתן טובות הנאה בסמוך לבחירות לרשויות המקומיות: חשד שהעירייה והעומד בראשה פעלו לחלוקת טובות הנאה לקבוצות ולקהילות גדולות, בצורה של הקצאות קרקעות למוסדות שונים, במטרה להטות את תוצאות ההצבעה לראשות העיר, וכי הדבר מהווה שוחד בחירות.

 חשש לביצוע עבירות תכנון ובנייה תוך מתן תצהירי שקר על ידי בכירים בעיריית אלעד: חשד לביצוע עבודות ללא היתר כנדרש בחוק, בידיעת הרשות ותוך הסתרת מידע ציבורי מתושבים הפונים לרשות ולעיתים אף תוך מתן תצהירי שקר של בכירים בעירייה (בהווה ולשעבר).

בנוסף התגלו מספר מקרים בהם ישנו חשש ממשי להקצאות, מתן היתרי בניה תוך חריגה מתכנית, והעלמת עין מכוונת ושיטתית של הרשות מביצוע עבירות – כשהמוטבים כולם הינם עמותות או מוסדות להם זיקה ישירה לנבחרי ציבור או לבעלי תפקידים ברשות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החרדים צריכים להביא דוגמא אישית יותר נכבדה
    16/06/2019 17:16
    יוני
  1. החרדים צריכים להביא דוגמא אישית יותר נכבדה

  2. מתי יגיעו לביתר שניהיית מסריחה מיום ליום
    17/06/2019 01:17
    אלי