ליברמן יקבע מי יהיה רה”מ; כחול לבן עם אשכנזי עוקפת

סקר 'מאגר מוחות' עבור תוכניתו של ניסים משעל: גוש הימין, ללא ישראל ביתנו - רק 60 • ליברמן עם 8 • 'העבודה' על סף החסימה • יהדות התורה: "בניגוד לדיווחים השונים, השותפות עם הליכוד ונתניהו תימשך גם אחרי הבחירות הקרובות" • ומי צריך לעמוד בראש הימין?
אריה ריבקינד
י"א סיון התשע"ט / 14.06.2019 09:39

מסקר ‘מאגר מוחות’ –  בהשתתפות יותר מ־2,000 אנשים – שפורסם הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM, עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין־החרדים היה זוכה ב־60 מנדטים בלבד, ללא מפלגתו של אביגדור ליברמן.

על פי הסקר, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר, עם 35 מנדטים, אחריה כחול לבן – 33, ישראל ביתנו ויהדות התורה – 8 מנדטים כל אחת, ש”ס – 7, תע”ל־חד”ש – 6, איחוד מפלגות הימין, הימין החדש ומרצ – 5 מנדטים כל אחת, והעבודה ובל”ד־רע”מ על סף אחוז החסימה – 4 מנדטים כל אחת.

גוש הימין (ללא ישראל ביתנו) – 60 מנדטים. מרכז־שמאל – 52 מנדטים.

הסקר העלה גם כי אם גבי אשכנזי יעמוד בראשות כחול לבן, במקום בני גנץ, תקבל המפלגה 35 מנדטים, מול 33 לליכוד.

במקרה כזה, גוש הימין־חרדים – ללא ליברמן, היה עומד על 54 מנדטים בלבד, לעומת 57 מנדטים של גוש השמאל-ערבים, ו־8 מנדטים של ישראל ביתנו.

ומה לגבי איחוד מפלגות הימין?

34% מהציבור הימני־דתי ו־39% מכלל הציבור השיבו כי בראש המחנה הציוני־דתי בבחירות הקרובות צריכה לעמוד שרת המשפטים לשעבר איילת שקד.

19% ו־11% בהתאמה השיבו כי נפתלי בנט צריך לעמוד בראש המחנה. 16% ו־8% בהתאמה השיבו כי הרב רפי פרץ צריך לעמוד בראש. 14% ו־7% בהתאמה השיבו כי סמוטריץ’ צריך להוביל את המחנה. 17% מהציבור הימני־דתי ו־35% מהציבור הכללי השיבו כי אינם יודעים או ענו תשובות אחרות.

בתך כך, על רקע ספינים של יח”צנים המנסים להציג מצג כביכול הסיעות החרדיות יישבו עם כחול לבן, פרסמה הבוקר יהדות התורה הודעה מיוחדת:

“בניגוד לדיווחים השונים, השותפות עם הליכוד ונתניהו תימשך גם אחרי הבחירות הקרובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואתם ממשיכים את הטמטום הזה
    14/06/2019 11:52
    שאול א.
  1. אנחנו שלושה חודשים ויותר לפני הבחירות. איזה ערך יש לסקרים האלה?
    מי יודע מה תהיה מפת המפלגות לקראת הבחירות? אף אחד.
    אז לשם מה מבזבזים כסף על סקרים חסרי חשיבות?