“היינו בשיעור, שמענו צבע אדום ואז פיצוץ אדיר. זה תמיד מפחיד”

רב בישיבה: "קרה נס, הרקטה פגעה שישה מטרים משלושת התלמידים שהיו בישיבה" • תלמיד: "נשכבנו על הרצפה. אמרתי לעצמי בלב: 'שמע ישראל'.אחרי הפיצוץ ראיתי הרבה ניצוצות, אורות, הבזקים, עשן" • ראש העיר: "הניה וסינוואר הם בני מוות. אמרתי בעבר רק מבצע צבאי יביא שקט"
חיים טוויל
י"א סיון התשע"ט / 13.06.2019 21:32

רקטה ששוגרה הערב (חמישי) מרצועת עזה פגעה במבנה של ישיבה בשדרות, ליד בית חב”ד בעיר.

אין נפגעים. נגרם נזק למבנה.

במקביל לשיגור הופעלה אזעקת צבע אדום בשדרות ובאחד מיישוב מועצת שער הנגב.

הרב שלמה בנימין מישיבת ההסדר סיפר לחדשות 12: “קרה נס, הרקטה פגעה שישה מטרים משלושת התלמידים שהיו בישיבה. עשר דקות לפני כן היו 15 תלמידים בתפילת ערבית”.

תלמיד הישיבה שלום כחלון: “ישבנו ודיברנו ואז היה ‘צבע אדום’, ואז היה פיצוץ אדיר . באותו רגע שנשכבנו על הרצפה אמרתי לעצמי בלב: ‘שמע ישראל, ה’ אלוקינו, ה’ אחד’ – זו האמונה שלי, שזה מה שיציל אותי מהמקום הזה. שנייה אחרי הפיצוץ ראיתי הרבה ניצוצות, אורות, הבזקים, קצת עשן. הישיבה עשתה טוב שהיא מיגנה את המקום ממש טוב. אם זה היה קורה כמה מטרים הצידה, לא יודע אם הייתי עומד פה”.

אשר פיזם, מבית חב”ד הסמוך שיחזר: “היינו באמצע השיעור השבועי בפרשת השבוע בבית חב”ד, לפתע שמענו אזעקת צבע אדום ומיד אחריה פיצוץ אדיר. יצאנו החוצה וראינו את הפגיעה בישיבה הסמוכה אלינו. ברוך ה’ לא היו נפגעים, רק נזק נגרם למבנה. לא ראינו אף אחד, המבנה היה אפוף עשן”.

“זו לא פעם ראשונה. אני זוכר את הירי הראשון לשדרות, הייתי בן 11. יש לי ילדים, והם חווים את אותו הדבר. הדבר הזה לא יכול להימשך מסבב לסבב, חייבים פעם אחת ולתמיד ולמשך תקופה ארוכה לטפל בזה ביד חזקה ובזרוע נטויה ולהביא שקט ושלווה”.

לחדשות 13 סיפר: “היינו בשיעור שבועי, שמענו צבע אדום ואז פיצוץ אדיר. יצאנו וראינו נזק גדול במקום. זה תמיד מפחיד, זה לא יכול להימשך ככה. חייבים להביא שקט”.

כוחות משטרה שהגיעו למבנה שספג את הפגיעה ערכו סריקות במקום. חבלנים טיפלו בשרידי הרקטה.

“שוטרי וחבלני משטרת ישראל סיימו את אירוע הטיפול בזירת נפילת הרקטה בעיר שדרות בה נגרם נזק למבנה ללא נפגעים בנפש”, אמרו במשטרה.

“חבלני המשטרה שטיפלו בזירה וידאו כי לא קיימת סכנה נוספת בשיירי הרקטה ולאחר בדיקתם המדוקדקת אפשרו את המשך טיפול שאר הגורמים הרלוונטיים”.

במשטרה הוסיפו: “קוראים לאזרחים סקרנים שלא להגיע לזירה ולהישמע להנחיות פיקוד העורף”.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר בתגובה לרקטה שפגעה הערב במבנה בעיר: “המצב כמו שהוא לא יכול להימשך. כפי שאמרתי בעבר רק מבצע צבאי יביא שקט לאזור שלנו.

“הניה וסינוואר הם בני מוות וישראל צריכה לפגוע בהם ראשונים. תושבי שדרות ועוטף עזה היקרים זכאים לגדל את ילדיהם בשקט ובשגרה כמו כלל תושבי המדינה. אנחנו נמשיך לפתח את העיר ולהתברך באלפי משפחות חדשות – הטרור לא ינצח אותנו”.

יו”ר הבית היהודי, ח”כ הרב רפי פרץ, הגיב לירי: “ראשי חמאס צריכים לתת את הדין, עוד הלילה. זו חובתו הערכית והמוסרית כלפי תושבי העוטף וכל אזרחי ישראל”.

צילום: מנדי ריזל

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות