מה שהרב דרוקמן אמר על משפטי התורה יכניס את יאיר לפיד להלם

הרב חיים דרוקמן, מראשי רבני הציונות הדתית, הגן על דברי בצלאל סמוטריץ': "לא יודע מה נבהלים מדוד ושלמה המלך. מה נתפסים למילים? מה קרה? מי שאומר שהיו סקילות זה רק עמי ארצות שלא יודעים כלום" • "אין שום ספק שכל מפלגות הימין צריכות ללכת יחד"
חרדים 10
י' סיון התשע"ט / 13.06.2019 16:42

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ומבכירי רבני הציונות הדתית, העניק ראיון לרשת ב’, על רקע המריבות בתוך המחנה הדתי-לאומי – וקרא למפלגות הימין להתאחד לרשימה אחת.

בראיון הביע הרב תמיכה בדבריו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’,  על כך שהוא שואף להחיל את משפטי התורה בישראל ולחזור למציאות שהייתה בימי דוד ושלמה המלך.”בוודאי שאני מאמין שמשפט התורה צריך לשרור במדינה, אין אדם מאמין שלא מאמין כך.

”אני לא מבין מה נבהלים מדוד ושלמה המלך, מה נתפסים למילים? מה קרה? מי שאומר שהיו סקילות זה רק עמי ארצות שלא יודעים כלום. מי שמכיר – יודע שמשפט התורה הוא הצודק ביותר. יש ספרים שלמים על המשפט העברי, מי שמדבר כך על המשפט העברי לא יודע מה הוא שח, הוא לא מכיר.

“אתם לא יודעים בכלל מה זה. תלמדו ותדעו שיש זכויות לנשים. שיוויון מלא, תלוי איזה שיוויון, אבל וודאי שיוויון. איזה עליהום. אין עונשים לפי התורה. זה רק כדי להגיד את החומרה של הדבר. גם כאשר הייתה סנהדרין אומרת המשנה שסנהדרין שהרגה פעם בשבעים שנה הייתה נקראת חובלנית”.

על העימותים במפלגות הציונות הדתית – אמר הרב דרוקמן: “אין שום ספק שכל מפלגות הימין צריכות ללכת יחד מפני שמוטלת על כולן אחריות גדולה לשלמותה של ארץ ישראל ולזהות היהודית של מדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “כבר יש לנו ניסיונות מהעבר. אני סומך על אנשי המעשה שהם ימצאו את הדרך, אני יודע רק שהציבור רוצה אחדות והצורך הוא באחדות. כל מפלגות הימין ללא יוצא מן הכלל, כל אחד בהתאם לפרופורציה שלו, גם עוצמה לישראל”.

לשאלה האם הוא רואה את בנט מצטרף לאיחוד מפלגות הימין, אמר הרב דרוקמן, כי אין ספק שנפתלי בנט שייך למפלגות הימין: “אדם עם כוחות גדולים ומן הראוי שעם ישראל ישתמש בכוחות האדירים שלו”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתה רב בישראל??
    13/06/2019 22:39
    בושה
  1. אני לא מצליח להבין במוחי הקטן איך רב בישראל מעז להגיד משפט כמו ‘אין עונשים בתורה!’??? יש דרכים להסביר הכל (ענייני העונשין) בדרכי שלום ובדרכי נועם. לא צריך לשקר. בטח לא בשם התורה. מוטב לו, לרב זה, להתנצל על הבזיון.

  2. חוקי סקילה וביצועם לפי התורה
    14/06/2019 15:54
    מרק
  3. היו גם היו ורק בורים טוענים שלא היו. למשל: המקושש עצים בשבת. למשל, עכן שמעל בחרם בוסקילה היא בכלל אחת מארבע מתנות בית דין.

  4. רב
    14/06/2019 18:57
    יורם
  5. אני מסכים ומציע לקחת את הרב הזה עם כל נאמניו וחבריו ולשלוח אום חזרה לתקופת המלכים אולי יעלמו במנהרת הזמן וילכו לאיבוד אני לא ארגיש בחסרונם.

  6. כפיה דתית
    15/06/2019 17:52
    יי
  7. הפכתם להיות עובדי אלילים ועבודה זרה בשם תורת משה. כסף זה כל עיניינכם מוכרי מזוזות וקמעות כל “צדיק”הפך לאל וכל קבר הפך לישועתכם. הרגתם את התורה התמימה בלשונכם ובעורמתכם אתם מנצלים חולשות של אנשים רק נזקים אתם מביאים ועל זה יבוא משיח לגאול אותנו משכמותכם.