אחרי היהודים זלנסקי וגרויסמן – האוקראינים רוצים גם רבינוביץ’

הנשיא הוא יהודי גאה בשם זלנסקי. ראש הממשלה הוא יהודי נאמן בשם גרויסמן • אבל אם כל זה לא מספיק: בבחירות לפרלמנט האוקראיני מדורגת מפלגה חדשה, בראשות איל הון יהודי המתגורר ליד נתניה - במקום השני • המפלגה החדשה של הנשיא מובילה בסקרים בפער עצום עם 41.1%
נתן פרל
י' סיון התשע"ט / 13.06.2019 14:51

האם האוקראינים אוהבים יהודים? אחרי הניצחון הגדול של וולודימיר זלנסקי היהודי בבחירות לנשיאות אוקראינה, ואחרי שגם ראש הממשלה של המדינה הוא היהודי וולודימיר גרויסמן, ממתינה בפינה עוד הפתעה יהודית.

הבחירות לפרלמנט האוקראיני יערכו ב-21 ביולי. לפי סקר דעת קהל שפורסם היום,  מפלגתו של הנשיא ‘משרת העם’ מוליכה בפער ענק מכל המתחרות, עם 41.1 אחוזים מהקולות –  וזאת בהתמודדות הראשונה של המפלגה בבחירות לפרלמנט אי-פעם.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, הפער הגדול הזה נחשב ליוצא דופן משום שבבחירות שנערכו בשנת 2014, לצורך ההשוואה, מפלגת ‘החזית העממית’ בראשות ארסני יאצניוק קיבלה 22.12% ואילו ‘הסולידריות האירופית’ של הנשיא לשעבר פטרו פורושנקו זכתה ב-21.82%.

כעת, הסקר מצביע שמפלגתו של פורושנקו צפויה לצנוח ל-6.8% בלבד.

הנשיא היהודי עם שגריר ישראל באוקראינה, הרב יואל ליאון. צילום: באדיבות המצלם

מפלגה חדשה נוספת ‘פלטפורמת האופוזיציה’ בראשות איש העסקים היהודי, ואדים רבינוביץ’ ויורי בויקו מדורגת במקום השני עם 9 אחוזים.

מי שנמצאת על סף אחוז החסימה של 5 אחוזים זו ראשת הממשלה האוקראינית לשעבר, יוליה טימושנקו, שמקבלת 6.5%.

רבינוביץ’ הוא איל-הון יהודי-אוקראיני, נשיא הקונגרס היהודי-אוקראיני, ותורם גדול למוסדות יהודיים באוקראינה.

רבינוביץ’ עלה מברית המועצות לשעבר בשנות ה-90 והיה לאזרח ישראלי. הוא אב לבן בוגר ובת צעירה. נשוי בשנית ומתגורר לסירוגין באוקראינה ובמושב ביתן אהרן שעל יד נתניה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    }}}הקוזאקים האוקראינים פגעו ביהודים.
    13/06/2019 19:40
    יהודי חרד
  1. כבוד ליהדות מקוה שיצליחו.

  2. האוקראינים הם חלק מרצח העם היהודי בשואה
    14/06/2019 13:14
    בן
  3. הילדים שלי הם מחצית אוקראינים רוב הצד המערבי של אוקראינה שונא יהודים הם היו חלק מהצבא הנאצי שרצח יהודים

  4. נאצים
    14/06/2019 15:25
    אוקראינה
  5. האנשים באוקראינה תחת שלטון נאצי כבר 5 שנים ברצף. אין סדר יש מלחמה באזורים מסוימים, אנשים חוזרים מהצבא עם נשק גנוב ויורים באזרחים זה הוא המקום הראשון בפשע באירופה.