כבאים גילו: זה מה שגרם למחסן עץ לעלות באש ולהבעיר בניין במוסיוף

השריפה התפשטה במהירות לריהוט, לוחות עץ לסוכות ומיכלי גז רבים אשר הונחו על הגג באופן פיראטי, לא בטיחותי ומסוכן, התלקחו אף הם - והיה חשש לפיצוץ המיכלים • לוחמי האש נכנסו אל תוך האש, תוך שקורות עץ כבדות בוערות מהמחסן נופלות עליהם - והשתלטו על הלהבות
חיים טוויל
י' סיון התשע"ט / 13.06.2019 11:00

חמישה צוותי כיבוי והצלה הוזנקו ביום שלישי, סמוך לשעה 18:30,  לשריפה גדולה שהשתוללה בבניין ברחוב מוסיוף בשכונת הבוכרים בירושלים.

השריפה, שהחלה כתוצאה מהתלקחות מחסן עץ שהוקם באופן לא בטיחותי ותקין בקומה העליונה של הבניין, התפשטה אל גג הבניין אשר התלקח בעוצמה, ומיכלי גז רבים אשר הונחו על גג הבניין באופן פיראטי, לא בטיחותי ומסוכן, התלקחו אף הם – והיה חשש לפיצוץ המיכלים.

לוחמי האש נכנסו אל תוך האש והלהבות. תוך כדי שכל העת, קורות עץ כבדות בוערות מהמחסן המאולתר והמסוכן, נופלות עליהם וסביבם, ביצעו לוחמי האש סריקות לאיתור לכודים, כיבו את השריפה סביב מיכלי הגז והשתלטו על הלהבות בבניין.

פעילות זו של לוחמי האש מנעה פגיעה קשה בבניין, ובמאות האזרחים אשר גרים באזור והתגודדו סביב השריפה.

מהחקירה של חוקרי כבאות והצלה לישראל-מחוז ירושלים עולה: השריפה החלה ככל הנראה כתוצאה ממשחק ילדים באש בתוך המחסן המאולתר שהוקם בקצה חדר המדרגות.

“כתוצאה מהתלקחות מחסן העץ הפיראטי, התפשטה האש במהירות לריהוט, לוחות עץ לסוכות ומיכלי גז אשר היו על הגג, וכאמור רק הודות לפעילות המקצועית והאמיצה של לוחמי האש, נמנע אסון כבד במקום”, אומרים בכב”ה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות