שר המשפטים אמיר אוחנה: ‘נערך נפשית לאפשרות שיתפרו לי תיק’

חרדים 10
|
י' סיון התשע"ט / 13.06.2019 00:21
שר המשפטים החדש לא חושש להביע את עמדתו על מערכת המשפט: במקרים מסוימים אין לקיים את פסיקות בג”ץ • על השמאל: הם היו מעדיפים את הימין שלהם חשוך

שר המשפטים החדש אמיר אוחנה קורא שלא לקיים את פסיקות בג”ץ במקרים מסוימים, לא ממהר לגבות את היועץ המשפטי לממשלה ואת בכירי הפרקליטות בתיקי נתניהו.

בריאיון שהעניק לעמית סגל בחדשות 12 אמר אוחנה כי הוא נערך לאפשרות שבפרקליטות “יתפרו לי תיק” – והבהיר: “אני נערך נפשית לדבר הזה. אני מקווה שזה לא יקרה. במידה מסוימת אני מאמין שזה לא יקרה. אני לוקח את זה כאפשרות. אני מארח את זה כאפשרות אבל אני חושב שזה לא סביר.

“לא תמיד צריך לצאת מנקודת הנחה שבמערכת יושבים מלאכים צחורים שמקבלים את החלטותיהם משיקולים מקצועיים בלבד”.

אוחנה דחה את הטענה כי מונה לתפקידו כדי לחלץ את נתניהו מהסתבכות בפלילים. “אני תומך נלהב של פסקת ההתגברות, הרבה הרבה לפני חקירות נתניהו”, הבהיר – והדגיש כי תמך בעבר בהחלטות של שמירת חסינות.

שר המשפטים החדש נשאל על אמירתו, לפיה לא כל פסיקה של בית המשפט צריך לקיים.

״טלי חתואל גרה בגוש קטיף. היא הגיעה לציר כיסופים ונורתה על ידי מחבלים שהגיעו עד הציר. מסתבר שהמחבלים הגיעו עד ציר כיסופים בחסות מספר מבנים, הצבא זיהה את המבנים כסכנה ביטחונית, ובג”צ למרות שאין לו מומחיות החליט למנוע את ההריסה”.

כאשר נשאל האם במקרים מסוימים לא חייבים לקיים את החלטות בג”צ – אוחנה השיב: “השיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים, כן”.

ומה דעתו על חקירות ראש הממשלה? “את דעותיי באשר לחקירות נתניהו והאופן שבו התנהלו עם כל ההדלפות אמרתי בצורה ברורה. בגלל מעמדי עדיף כעת ללכת לארכיונים”.

על קריאות הבוז שספג במצעד הלהט״ב בירושלים אמר אוחנה: ״ציפיתי לזה, מה שלא יצא החוצה זה רבים שחיבקו אותי במצעד”.

על הביקורת עצמה השיב: “הם היו מעדיפים את הימין שלהם חשוך. יותר נוח להם להיות כוחות האור נגד כוחות החושך”.