ליברמן: ‘נתניהו בלחץ היסטרי’ • הליכוד: תקף אתה בפאניקה

חילופי דברים קשים בין הליכוד וישראל ביתנו על רקע מינוי 'כוכב רוסי' ליועץ ראש הממשלה לענייני עולי רוסיה • ליברמן: 'אתמול מינה יועצת לענייני בעלי חיים, היום לענייני עולים, ומחר יועץ מיוחד לענייני דובים בקוטב הצפוני' • הליכוד: 'השוואה הזויה בין העולים לבין בעלי חיים"
אריה ריבקינד
י' סיון התשע"ט / 13.06.2019 00:01

הליכוד וישראל ביתנו על מסלול התנגשות: ח”כ אביגדור ליברמן מתח הערב (רביעי) ביקורת על הודעת ראש הממשלה כי מינה את עו”ד אריאל בולשטיין כיועצו לענייני עולי רוסיה.

ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: “אתמול ראש הממשלה מינה יועצת לענייני בעלי חיים. היום לאחר פרסום הסקרים בכלי התקשורת, בהם ישראל ביתנו משיגה 10 מנדטים, מינה יועץ לענייני עולים מברית המועצות לשעבר”.

הוא הוסיף: “זה מעיד שראש הממשלה נמצא בלחץ היסטרי וכנראה כבר מחר נשמע עוד בשורה – יועץ מיוחד לענייני דובים בקוטב הצפוני”.

בליכוד אמרו בתגובה: “ההשוואה ההזויה של איווט בין העולים מברית המועצות לבין בעלי חיים מעידה בעיקר על פאניקה וזלזול בציבור.

“אנו בטוחים שעו”ד אריאל בולשטיין, שעלה לישראל ב-1990, בעל תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב ותואר שני במנהל מבר-אילן, חבר לשכת עורכי דין וחבר דירקטוריון של מכון ז’בוטינסקי, יוכל לתרום רבות לקידום מעמדם של יוצאי ברה”מ לשעבר ולפתרון האתגרים של ציבור חשוב זה בחברה הישראלית.

“חבל שלאיווט אכפת רק מאיווט – לא מהפנסיות שראש הממשלה נתניהו יביא – ובטח לא מהעולים”, אמרו בליכוד.

בתוך כך, לפי  דיווח של אנה ברסקי, הכתבת הפוליטית של ערוץ 9, הליכוד פותח בקמפיין תחת הכותרת: “פעם עשינו פה מהפכה כשקידמנו מזרחיים, כעת הגיע תורם של יוצאי ברית המועצות. חבר’ה דוברי הרוסית, באו לליכוד בהמוניכם, נילחם בשבילכם, ננפץ את תקרת הזכוכית”. לפי הקמפיין הזה, ליברמן כבר לא שמאלן.

כפי שדווח בחרדים 10 היום, סקר פנימי שנערך על-ידי מכון ‘שווקים פנורמה’  בניהולו של יוסי ודנה עבור מפלגת ישראל ביתנו מעלה, כי בנימין נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה ללא אביגדור ליברמן.

לפי הסקר, שפורסם על ידי אנה ברסקי, זו תמונת המנדטים שהייתה מתקבלת לו הבחירות לכנסת ה-22 היו מתקיימים היום:

הליכוד בראשות בנימין נתניהו – 34 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד – 30 מנדטים, הרשימה המשותפת הופכת למפלגה השלישית בגודלה עם 12 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מכפילה בסדר את כוחה ומקבלת 10 מנדטים.

יהדות התורה וש”ס מקבלות 8 מנדטים כל אחת. איחוד מפלגות הימין נותרת עם 5 מנדטים. מפלגת העבודה, שטרם בחרה יו”ר חדש – 5 מנדטים.

מר”צ על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים, וכך גם הימין החדש של נפתלי בנט, עם 4 מנדטים בלבד. משה פייגלין לא עובר.

לפי הסקר, קואליציית הימין-חרדים, ללא ליברמן, נתקלת באותה סיטואציה של הבחירות האחרונות: 59 מנדטים, במידה ו’הימין החדש’ הפעם יעבור.

ברסקי מצינת עוד, כי גם בסקר פנימי של מפלגת ‘כחול לבן’ ישראל ביתנו מקבלת 10 מנדטים.

בנוסף, ברסקי מציגה נתונים של סקר פנימי של הליכוד, אותו ביצע מכון סמית של פרופ’ רפי סמית, עולה כי הבייס של הליכוד והבייס של ישראל ביתנו נשארים יציבים ולא עוזבים את בתיהם הפוליטיים.

לפי הסקר, הקול ה’רוסי’ בורח דווקא מ’כחול לבן’: חלקם בינתיים יושבים על הגדר, חלקם בחרו במפלגות אחרות, כולל ישראל ביתנו.

בסקר הייתה גם שאלה שמטרתה הייתה לבחור כוכב רוסי חדש שימשוך קולות מליברמן – כאשר לנשאלים הוצגו המועמדים לתפקיד: אריאל בולשטיין (ליכודניק בדי-אן-איי ומועמד הטבעי ביותר), חברת הכנסת לשעבר אנסטסיה מיכאלי (אצבע בעין של ליברמן) ודמיטרי דובוב, העורך של ערוץ 9.

כאמור, בולשטיין מונה כיועצו של נתניהו לענייני עולי רוסיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות