בחב”ד לא מצליחים להבין: “מאיפה פתאום צץ יוסל גוטניק שוב?”

אריה ריבקינד
|
ט' סיון התשע"ט / 12.06.2019 17:52
יוסל גוטניק, איש העסקים ממלבורן שזכור בעיקר מקמפיין ‘נתניהו טוב ליהודים’, כבר מזמן לא נחשב לדמות משפיעה בחב”ד • אבל כל זה לא הפריע לו לחלק תובנות על נתניהו: “עשה טעות קשה שפיטר את איילת שקד” • גורם בחב”ד: “מי הטיפש שמספר לו שהוא עדיין רלוונטי לדברר את חב”ד?” 

בבחירות לכנסת ה-14 היו אלה הרב יוסף יצחק אהרונוב ואיש  העסקים האוסטרלי ר’ יוסל גוטניק שעמדו מאחורי קמפיין ‘נתניהו טוב ליהודים’ – שהוביל לניצחונו  של בנימין נתניהו בבחירות 96′.

מאז איבד גוטניק הון רב, וגם בחיים הציבוריים של חסידות חב”ד הוא נעלם וכבר לא נחשב לדמות משפיעה. שמו אינו עולה בכלי התקשורת של התנועה החסידית, והוא מוזכר לעיתים רחוקות רק בהקשרים היסטוריים.

אבל כל זה לא הפריע לרשת ‘קו עיתונות’, להציג את דעתו על תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תחת הכותרת:  ‘גוטניק: ‘נתניהו עשה טעות קשה שפיטר את איילת שקד'”.

בשיחה מאוסטרליה שיתף גוטניק עם כתב החינמון את חששותיו ולבטיו לקראת הבחירות הקרבות, חזר על תמיכתו הוותיקה בראש הממשלה אך סירב לצאת בהצהרה פומבית ונחרצת על כך לפני סגירת הרשימות.

יחד עם זאת, גוטניק הצטרף לעליהום של עיתונאי המגזר הד”לי על ראש הממשלה, והביע אכזבה מנתניהו על שפיטר את איילת שקד מתפקיד שרת המשפטים. “אני תומך מאד בשקד, היא גם חילונית וגם מאוד מכבדת ותומכת בשלמות הארץ, זה חשוב לי מאד”, אמר.

גם הרב יוסף יצחק אהרונוב שוחח עם ‘קו עיתונות’ ואמר: “כמו שהיה מאז ומעולם, חב”ד לא מתערבת בפוליטיקה. השיקול היחיד שעומד לנגד ענינו הוא ביטחון העם היושב בארצינו הקדושה, וכפי שאמר הרבי חזור והבהר, כל דיבור (ולא רק מעשים) בנוגע למסירת שטחים משטחי ארץ הקודש הינם ח”ו פיקוח נפש לעם ישראל”.

אהרונוב הדגיש בשיחה: “הזהות האישית של המועמד לא רלוונטית בכלל”, מפתיע הרב אהרונוב. “המדד היחיד הוא האם המועמד לראשות הממשלה, והקואליציה שתקום תלך בקו תקיף זה, וגם לאחר מכן כלקח מניסיון העבר, עלינו לעמוד על המשמר ולהיות עימו בקשר מתמיד שלא יכנע ללחצים מבית ומחוץ”.

השיחה של השניים, ובמיוחד של גוטניק, עוררה כעס בחב”ד.

“מאיפה פיתאום צץ שוב יוסל גוטניק? מי החצוף שגורר את חב”ד בכוח למחול השדים של ההתגוששות בין נפגעי בנט-שקד למאמצי נתניהו לשמור על הסיכוי לממשלה ימנית?”, אומר לחרדים 10 גורם בחב”ד. “מי הטיפש שמספר לגוטניק ואהרונוב שהם עדיין רלוונטיים לדברר את חב”ד?”

גורם אחר אמר: “כל אחד מהאישים הללו, עשה בעבר דברים טובים וחשובים. אבל זה קרה בעבר. כיום גוטניק  חסר השפעה. וחבל שבשביל כותרת בעיתון ‘דורכים’ על הרבי זצ”ל והולכים נגד ההוראות הברורות שלו, שלא להתערב ולא לבחוש בבחירות ובמפלגות”.