למה לעבוד? אחרי פחות מחודשיים, סידרו לעצמם חופשה של 4 חודשים

פגרת הבחירות של הכנסת תחל ביום שני הקרוב ותימשך עד לכינונה של הכנסת ה-22 אחרי ראש השנה • פינדרוס התנגד: אין הצדקה לכך שהכנסת לא תעבוד • ח"כ יעקב מרגי יכהן כיו״ר ועדת החינוך הזמנית
אריה ריבקינד
ט' סיון התשע"ט / 12.06.2019 16:48

הוועדה המסדרת, בניהולו של מ”מ יו”ר הוועדה ח”כ שלמה קרעי מהליכוד, החליטה היום (רביעי) כי היום האחרון של כנס הקיץ יהיה ביום ראשון הקרוב – י”ג בסיוון.

פגרת הבחירות תחל למחרת – ביום שני, ותימשך עד לכינונה של הכנסת ה-22.

חברי הכנסת אוסמה סעדי מחד”ש-תע”ל וקארין אלהרר מכחול לבן, ביקשו להקים ועדת חינוך זמנית שתפקח על פתיחת שנת הלימודים הבאה, תאשר את אגרות הורים ותפקח על המעונות.

ח”כ יצחק פינדרוס שאל מדוע הכנסת יוצאת לפגרה. “נוצר מצב ששנה שלמה אין פיקוח של הכנסת על עבודת הממשלה”, אמר. “אין פריימריז באף מפלגה ואין הצדקה לכך שהכנסת לא תעבוד. אני מתנגד להצביע על היציאה לפגרה לפני שיוקמו ועדות פנים, חינוך ורווחה”.

פינדרוס הצביע נגד ההצעה.

ח”כ מאיר כהן מכחול לבן השיב לפינדרוס כי יש צדק בדבריו, אולם יש חשש ממחטפים, ולכן טוב עשה יו”ר הכנסת שהחליט על יציאה לפגרה.

על פי בקשת יו״ר ש״ס השר אריה דרעי סוכם כי ח״כ יעקב מרגי יכהן כיו״ר ועדת החינוך הזמנית של הכנסת, וזאת כדי לטפל כראוי בנושאי פתיחת שנת הלימודים הבאה.

הוועדה אישרה את הקמתה של ועדה מיוחדת לתקציב הביטחון, ועדה משותפת לוועדת הכספים וועדת חוץ וביטחון.

הוועדה תמנה 12 חברים. ששה חברי ועדת כספים ושישה חברי ועדת חוץ וביטחון.

חברי הוועדה יהיו חברי הכנסת משה גפני שיכהן כיו”ר הוועדה, דוד ביטן, יעקב מרגי, מיקי לוי, אורית פרקש-הכהן, סתיו שפיר, אבי דיכטר, עוזי דיין, קטי (קטרין) שטרית, ישראל אייכלר, בנימין גנץ, אלעזר שטרן.

הוועדה המסדרת אישרה את בקשת יו”ר הכנסת וקבעה נהלים לפעילות הכנסת ובכללה כינוס מליאת הכנסת וועדות הכנסת בתקופת פגרת הבחירות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות