יוגב: ‘כלב שב על קיאו’ I בנט: ‘אולי התבלבלת, איני רוצה לחזור אליך’

ח"כ מוטי יוגב תקף את שקד ובנט: "בגדו בנו ונטשו את הספינה ולקחו את הכסף" ‬• יו"ר הימין החדש הגיב: "מוטי, אתה יכול לחדול מהעיסוק האם תואיל בטובך לקבל אותי אליך. אינני מעוניין בך"
חרדים 10
ט' סיון התשע"ט / 12.06.2019 12:49

ח”כ מוטי יוגב מהבית היהודי מתנגד לאחדות של כל מפלגות הימין, שתכלול את ‘הימין החדש’ בראשות איילת שקד ונפתלי בנט.

בראיון שהעניק לרדיו ‘גלי ישראל’, אמר יוגב: ”אני לתוך הקלחת הזו לא מכניס לא אגו ולא יהירות, מומלץ מעט יותר ענווה לכולם. ומכיוון שזו מפלגה ציונית דתית, אז בראשנו יעמוד אדם ציוני דתי שנבחר – הרב רפי פרץ”.

יוגב תקף את בנט: “הוא לא היה נאמן לא לציונות הדתית, לא לערכיה ולא לאנשיה. אחרי שהוא פרש הוא הצהיר שסוף סוף הוא לא מחויב, לא לרבנים, לא מחויב למגזר. אנחנו לא מחויבים רק למגזר, אנחנו מחויבים בראש ובראשונה לעם ישראל, אבל רוצים להשפיע מרוחנו ובשביל זה בחרנו שיעמוד בראשנו הרב רפי פרץ”.

לדבריו, “המשאל של המדינה התקיים רק לפני חודשיים ימים ובו הרב רפי פרץ והשותפות עם בצלאל סמוטריץ’ ויתר השותפויות עמדה במבחן וחמישה מנדטים קיבלנו ועוד שישי היה במגירה אצל הליכוד, ואילו מי שמתנהלים כרגע ביהירות לא זכו בבחירות, אז אני מציע קצת להוריד את היהירות ולבוא לתוך המשא ומתן מתוך ענווה ומתוך ענייניות ואחריות”.

הוא הוסיף: ”אני קראתי לממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן וממשלת אחדות לאומית עם כחול לבן היא לא פחותה מלשתף פעולה עם מי שלצורך העניין בגדו בנו ונטשו את הספינה ולקחו את הכסף ובגדו בערכים. האם כלב שב על קיאו? לא”.

יוגב לא פוסל צירוף של איילת שקד לרשימה המאוחדת – והסביר מדוע: “את הצעד הזה יזם, עשה ואפילו במידה מסוימת כפה, אדם מסוים. לא כולם שם היו באותה התלהבות ולכן אני אינני פוסל שום שותפות ואפילו מברך עליה אם היא תביא את התועלות האלקטורליות.

”יחד עם זאת הדברים צריכים להיעשות באיזונים ומתוך ענווה ובראש המפלגה הציונית דתית, כך הכרענו אנחנו וקהל בוחרינו, יעמוד הרב פרץ”.

על השאלה  האם יהיה מוכן לקבל את בנט במפלגה, אך לא במקומות הראשונים – השיב: “בפירוש לא. האיש שבגד באידיאל ולא ספר את האנשים, מה מקומו בבית ספרינו? אני לא חושב שראוי שנקבל אלינו את מי שפעל נגד עולם הערכים שלנו. אני חושב שראוי היה מצד הענווה שבדבר שיתכבד ויישב בצד”.

יו”ר הימין החדש הגיב בפוסט ארוך מאוד על המתקפה של ח”כ  יוגב נגדו: “‫הבוקר שוב תקפת אותי ברדיו והבהרת במילותיך ש’לא ראוי שנקבל את בנט אלינו’. ‬
‫’ככלב השב אל קיאו’ אמרת עליי. ‘בנט בגד בנו’ הטחת בי הבוקר שוב. בפעם ה-100. ‬

‫”מוטי, אולי התבלבלת. אינני רוצה לחזור אליך, ואינני מתחרט על המהלך להקמת הימין החדש. ‫למעשה, איני רוצה ממך דבר.‬ ‫כל התבטאות שלך ושל אחרים (‘בנט רפורמי’, ‘בנט בגד’) רק מזכירה לי מדוע יצאתי לדרכי”.

בנט תקף: “אתה ואחרים משום מה חרטתם על דגלכם לתקוף יומם ולילה כל מי ששונה מכם. כאילו שתפארתה וליבתה של הציונות הדתית היא במלחמה נגד להט”בים. ההלכה היא ההלכה ואינני מתיימר לגעת בה, אך ממתי, למען השם, זה הפך להיות ה-דגל המרכזי של הציונות הדתית? למה, מוטי, אתה הופך את זה לסמל של הבית היהודי? זה לב הזהות של הציונות הדתית? מתקפה אישית ומעליבה על מי ששונה?”

בנט הוסיף: “אינני משתלח בך כפי שאתה עושה כלפיי כבר חצי שנה, ואיני מבקש ממך דבר. אתה ואחרים מטיחים עוד ועוד ביטויים מזעזעים (שריפת בית, רפורמי, בגידה, כלב ששב אל קיאו) ואני מעולם לא דיברתי בשפה זו כלפייך או כלפיי אף אחד.

“אז מוטי, אתה יכול לחדול מהעיסוק האם תואיל בטובך לקבל אותי אליך. אינני מעוניין בך. ישפוט הציבור בינינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות